Gå til innhold

Zoloft og kvalme som bivirkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp startet med zoloft. Jeg sliter så med diare og voldsom kvalme. Har lite energi og sover ekstremt mye til tider. Jeg tør rett og slett ikke å øke dosen enda pga jeg er redd for forverring. Noen som har tips til å lindre kvalmen og diaren? Dere som har hatt de samme bivirkningene, når gikk det over? 🙈

Anonymkode: ae434...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så ille som deg, men hadde noe kvalme i 1 ukes tid og økt svette og diaré. Dette gikk over, så økte de dosen etter 2 uker og bivirkningene kom tilbake, 1 uke. Så gikk det 2 uker og de økte, ingen bivirkning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har nettopp startet med zoloft. Jeg sliter så med diare og voldsom kvalme. Har lite energi og sover ekstremt mye til tider. Jeg tør rett og slett ikke å øke dosen enda pga jeg er redd for forverring. Noen som har tips til å lindre kvalmen og diaren? Dere som har hatt de samme bivirkningene, når gikk det over? 🙈

Jeg fikk kvalmestillende for kvalmen og tok probiotika for magen :) 

Anonymkode: 1ea93...3cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk kvalmestillende for kvalmen og tok probiotika for magen :) 

Og det hjalp? 😊

Ts

Skrevet
Avstand skrev (1 time siden):

Ikke så ille som deg, men hadde noe kvalme i 1 ukes tid og økt svette og diaré. Dette gikk over, så økte de dosen etter 2 uker og bivirkningene kom tilbake, 1 uke. Så gikk det 2 uker og de økte, ingen bivirkning.

Jeg må øke, men vet liksom ikke om jeg blir bare værre når jeg øker nå. Om jeg skal vente eller ikke. Har gått over en uke, men fortsatt dårlig.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og det hjalp? 😊

Ts

Det tok det værste ja :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg må øke, men vet liksom ikke om jeg blir bare værre når jeg øker nå. Om jeg skal vente eller ikke. Har gått over en uke, men fortsatt dårlig.

Ts

Vent. Jeg spurte hvorfor de ikke bare satt meg direkte på 100mg og det var fordi de ville unngå disse bivirkningene, som ville blitt kraftigere om jeg startet på så stor dose.

Skrevet
Avstand skrev (53 minutter siden):

Vent. Jeg spurte hvorfor de ikke bare satt meg direkte på 100mg og det var fordi de ville unngå disse bivirkningene, som ville blitt kraftigere om jeg startet på så stor dose.

Ohh, da tror jeg venter. Fot det er virkelig ille. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...