Gå til innhold

Når kroppen blir helt nedkjørt av lite og oppstykket søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 1 år (16 mnd.) som sover lite og dårlig. Det går igjen utover meg. Jeg tar alt på natt/tidlig morgen. Dette er avtalt på grunn av helse hos far. De fleste nettene sover jeg 4-5 timer med oppstykket søvn. Har vært sånn i 4 mnd. nå. Hvor lenge kan jeg fortsette sånn? Det som er litt skremmende er at jeg faktisk følte meg enda mer sliten da jeg for en liten stund siden hadde flere netter på rad med ok søvn. Jeg er blitt så vant til å bare presse meg på jobb dag etter dag, men nå lurer jeg på om kroppen prøver å si i fra. Er hjemme fra jobb i dag. Vurderer både å melde meg syk en dag eller to til, og jeg vurderer å gå til lege for en vurdering og evt. en kort sykemelding. Synes det er vanskelig å melde meg syk selv, men jeg synes også det er vanskelig å ta det opp med lege. 

Anonymkode: 94399...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første dere må gjøre er å se på mulighetene for at far tar noe. Kan han legge seg tidligere/senere slik at du får mer søvn? Nå er det din helse som også må tas hensyn til.

Anonymkode: 1fefc...2da

• Liker 1
Skrevet

Far får sove pga helsen hans? Vel, hvis ikke DU får sove snart pga DIN helse, så kommer kroppen din til å gi deg en ufrivillig pause snart! Du ser tegnene allerede nå! Lytt til kroppen din.

Far har valgt å bli far. Dere har begge dårlig helse nå. Da KAN du ikke ta alt nattevåk! Er det komplett umulig at far kan ta halvparten? Må han ta sovemedisin sånn at han faktisk ikke kan våkne med barnet?

Godt du skal snakke med legen om dette. Han lurer gjerne på hvordan far kan avlaste deg før du får sykelønn for å kunne fortsette å jobbe 200% hjemme.

Anonymkode: a1053...780

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har en datter på 1 år (16 mnd.) som sover lite og dårlig. Det går igjen utover meg. Jeg tar alt på natt/tidlig morgen. Dette er avtalt på grunn av helse hos far. De fleste nettene sover jeg 4-5 timer med oppstykket søvn. Har vært sånn i 4 mnd. nå. Hvor lenge kan jeg fortsette sånn? Det som er litt skremmende er at jeg faktisk følte meg enda mer sliten da jeg for en liten stund siden hadde flere netter på rad med ok søvn. Jeg er blitt så vant til å bare presse meg på jobb dag etter dag, men nå lurer jeg på om kroppen prøver å si i fra. Er hjemme fra jobb i dag. Vurderer både å melde meg syk en dag eller to til, og jeg vurderer å gå til lege for en vurdering og evt. en kort sykemelding. Synes det er vanskelig å melde meg syk selv, men jeg synes også det er vanskelig å ta det opp med lege. 

Anonymkode: 94399...384

Jeg har gjort det i 40åt så du har god tid pp deg enda til å snu!

Blir sånn med små barn. Det blir bedre når de blir større! Men far må ta i et tak og. Kan ikke bare skylde på helsen! Hva med din helse da? Hvem skal ta vare på barnet om du blir utslitt og for syk til å ta vare på barn og deg selv. Hvem tar da barnet? 

Anonymkode: c9511...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...