Gå til innhold

Når to godt voksne gifter seg igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enke og han er skilt for mange år siden. Vi har voksne barn.
Nå er vi samboere, og jeg tror vi kommer til å gifte oss.

Hva slags bryllup syns folk er "innafor" i en sånn situasjon?

Jeg kunne tenke meg å ha en bryllupsfest, jeg syns det er en gledelig ting man godt kan feire. Sier ikke at jeg skal være hvit brud, altså, men at vi faktisk inviterer venner og familie på fest.

Er det upassende eller teit? 

Anonymkode: e7d1a...bc0

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dere skal velge akkurat det dere har lyst til. En bryllupsfest er verken upassende eller teit, men derimot kjempehyggelig og en fin måte å feire kjærligheten 🙂

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Gå for akkurat det du vil! Herlig med folk som lever livet sitt til de fulle.
Faktisk heller utenfor enn innenfor- som du skriver

Anonymkode: e3f5e...0e3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Gift dere borgerlig. Det er flere måter, som enten Rådhuset eller på Tinghuset (det er en av de to som er kuttet ut nå, husker ikke hvilken). Eventuelt, reis til en norsk ambassade et sted i utlandet og gift dere der, og ta bryllupsreisen på samme reisemålet. Google det så finner du masse info.

Anonymkode: 58af7...52c

Skrevet

Selvfølgelig kan man feire kjærligheten. Og dere bestemmer selv hvordan.

Jeg ville gjort det uformelt, kanskje et overaskelsesbryllup der dere feks har invitert til hagefest og så overrasker med at dere gifter dere? Siden dere gjerne vil ha fest. (jeg hadde nok tatt det kun med ungene og aller nærmeste venner tilstede) Jeg syns nemlig det blir feil å invitere til bryllup med full pakke med bryllupsgaver osv når jeg alt har vært gift en gang. Vil ikke at familie og venner skal gi meg bryllupsgave m.m. 2 ganger. 

Anonymkode: 5ef7f...05d

• Liker 2
Skrevet

Gjør hva du vil, finn på noe gøy. Må være mye mer gøy å gifte seg av ren kjærlighet som dere, enn «plikt» og forventninger som ung. Og det beste av alt er at dere ikke skal lage barn, så dere har hvetebrødsdager resten av livet❤️

Anonymkode: 7888c...0e5

• Liker 1
Skrevet

Alt er innafor. Også hvit kjole.

• Liker 8
Skrevet

Synes også dere skal gjøre akkurat som dere vil :) 

Kan skjønne at det blir feil å tromme sammen storfamilie og venner til bryllup nummer 3 på 10 år liksom, men det er jo ikke situasjonen her. Og folk velger jo selv å delta. 

Kjør på!

Anonymkode: 6c545...7ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville gjort det uformelt, kanskje et overaskelsesbryllup der dere feks har invitert til hagefest og så overrasker med at dere gifter dere? Siden dere gjerne vil ha fest. (jeg hadde nok tatt det kun med ungene og aller nærmeste venner tilstede) Jeg syns nemlig det blir feil å invitere til bryllup med full pakke med bryllupsgaver osv når jeg alt har vært gift en gang. Vil ikke at familie og venner skal gi meg bryllupsgave m.m. 2 ganger. 

Det må i så fall være om man vet det blir en hyggelig overraskelse for gjestene. Det er ikke alle (voksne) barn som liker at foreldrene gifter seg på nytt.

Skrevet
Brunello skrev (10 minutter siden):

Det må i så fall være om man vet det blir en hyggelig overraskelse for gjestene. Det er ikke alle (voksne) barn som liker at foreldrene gifter seg på nytt.

Da er det helt ærlig de voksne barna som har et problem, hvis de ikke klarer å unne foreldrene sine å finne kjærligheten på  nytt. Men siden TS og mannen allerede er samboere så vil jeg tro de vet hva barna syns om dem.

• Liker 2
Skrevet
Engel skrev (8 minutter siden):

Da er det helt ærlig de voksne barna som har et problem, hvis de ikke klarer å unne foreldrene sine å finne kjærligheten på  nytt. Men siden TS og mannen allerede er samboere så vil jeg tro de vet hva barna syns om dem.

Mange forhold som har betydning. Siden ts er enke, er det godt mulig hun sitter i uskifte. Mange barn synes det er vanskelig å kreve skifte, spesielt om det får store konsekvenser for forelderen.

Skrevet

Høres veldig koselig ut å invitere til fest, er jo som du sier en hyggelig ting å feire ❤️ Dette er deres dag, så alt dere ønsker er «innafor» ❤️

Her kunne vi også tenkt oss det, men det blir nok bare middag med forlovere da hans voksne barn nekter å komme og akseptere at faren skal gifte seg. 
Men, hadde vi kunnet, ville vi også invitert til en koselig fest med venner og familie. 

Anonymkode: 4a3e0...78a

• Hjerte 2
Skrevet

Engel skrev (9 timer siden):

Det betyr ikke at man som (voksent) barn likevel er positiv til nytt ekteskap og bryllupsfest, selv om man er glad for at godt voksne mennesker finner kjærligheten på nytt. 

Vi har nettopp vært igjennom det samme i min familie. Mye papirarbeid når to stk som allerede sitter i uskifte absolutt må gifte seg, og selv om «alt er ordnet», så blir det et mareritt den dagen en av de dør.

Jeg er imot flere ekteskap. 

Anonymkode: b3945...8a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Høres veldig koselig ut å invitere til fest, er jo som du sier en hyggelig ting å feire ❤️ Dette er deres dag, så alt dere ønsker er «innafor» ❤️

Her kunne vi også tenkt oss det, men det blir nok bare middag med forlovere da hans voksne barn nekter å komme og akseptere at faren skal gifte seg. 
Men, hadde vi kunnet, ville vi også invitert til en koselig fest med venner og familie. 

Anonymkode: 4a3e0...78a

Leit at dere sløyfer festen pga hans barn. Dere blir like gift enten barna hans kommer til fest eller ikke- kanskje på tide å vise at de ikke kan bestemme dette? Og så hadde de bare hatt gått av å se alle som gleder seg på deres vegne. Hvem vet, kanskje de besinner seg?

Anonymkode: 34139...fd3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Deg om det. 
Her hadde vi et stort bryllup når jeg giftet meg for andre gang, fordi det var mannens første gang. 
Og gaver? De dekker jo uansett ikke opp for utgiftene til fest. 

Anonymkode: 6814f...fd7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det betyr ikke at man som (voksent) barn likevel er positiv til nytt ekteskap og bryllupsfest, selv om man er glad for at godt voksne mennesker finner kjærligheten på nytt. 

Vi har nettopp vært igjennom det samme i min familie. Mye papirarbeid når to stk som allerede sitter i uskifte absolutt må gifte seg, og selv om «alt er ordnet», så blir det et mareritt den dagen en av de dør.

Jeg er imot flere ekteskap. 

Anonymkode: b3945...8a9

Synes ærlig talt det er i overkant egoistisk å ikke unne en forelder å gifte seg på nytt når han/hun har funnet en å være glad i fordi det blir så mye papirarbeid når en av dem dør ...

Skrevet

Altså ; hvorfor heller borgelig enn kirkelig i ekteskap mellom godt voksne? Hvis man er troende er kirka eneste riktige. Og det er ikke barna som bestemmer om nytt ekteskap skal skje. Det er jo bare å ordne papirer førut så barna får sitt når foreldren faller fra. Ingen vits å problematisere ting som lar seg løse. 

Man er ofte mer trygg på hva man vil når man er voksen og et ekteskap blir enda mer viktig og riktig. 

Anonymkode: 47506...32a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gift dere borgerlig. Det er flere måter, som enten Rådhuset eller på Tinghuset (det er en av de to som er kuttet ut nå, husker ikke hvilken). Eventuelt, reis til en norsk ambassade et sted i utlandet og gift dere der, og ta bryllupsreisen på samme reisemålet. Google det så finner du masse info.

Anonymkode: 58af7...52c

Gift dere borgerlig? 🤔

Anonymkode: ccfe8...2ed

Skrevet
ti10 skrev (7 minutter siden):

Synes ærlig talt det er i overkant egoistisk å ikke unne en forelder å gifte seg på nytt når han/hun har funnet en å være glad i fordi det blir så mye papirarbeid når en av dem dør ...

Enig. Papirarbeid og opprydning blir det uansett. Mine foreldre har vært gift i nesten 60 år og nå er det bare min far som bor hjemme i et altfor stort hus. Han nekter å flytte og har samlet på rot et helt liv. Skulle ønske han gjorde det lettere for oss arvinger, men sånn er livet. 

Anonymkode: ccfe8...2ed

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (18 timer siden):

Mange forhold som har betydning. Siden ts er enke, er det godt mulig hun sitter i uskifte. Mange barn synes det er vanskelig å kreve skifte, spesielt om det får store konsekvenser for forelderen.

Det ville vært helt ufattelig jævlig av barna og kreve farsarven sin mens mora lever. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...