AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Har du noen enkle tips? Noen enkle ting i hverdag du gjør? Feks velge trapp foran heis etc Anonymkode: 5f4ce...c66
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du noen enkle tips? Noen enkle ting i hverdag du gjør? Feks velge trapp foran heis etc Anonymkode: 5f4ce...c66 Ikke ha noe sjokolade eller godteri i huset. Det er det beste tipset for meg! Anonymkode: 305cd...27a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Hvis man skal spise snop: spis mat først. Dagslys hver dag, så tidlig som mulig etter at man står opp. Legge seg litt tidligere. Unngå skjermer og annet kunstig/skarpt lys om kvelden Meditasjon. Puste mest mulig gjennom nesen. Gå tur. Anonymkode: 8840b...132 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis man skal spise snop: spis mat først. Dagslys hver dag, så tidlig som mulig etter at man står opp. Legge seg litt tidligere. Unngå skjermer og annet kunstig/skarpt lys om kvelden Meditasjon. Puste mest mulig gjennom nesen. Gå tur. Anonymkode: 8840b...132 Enig i alt unntat meditasjon. For noe vås. Anonymkode: 063de...580
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Hvorfor skal man puste mest mulig gjennom nesen? Anonymkode: d0320...4d4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal man puste mest mulig gjennom nesen? Anonymkode: d0320...4d4 Det har en del positive effekter. https://hubermanlab.com/dr-jack-feldman-breathing-for-mental-physical-health-and-performance/ Anonymkode: 8840b...132
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Spis tre måltider om dagen, dropp snack, mellommåltider og snop. Beveg deg minst 30 minutter hver dag. Anonymkode: 56025...872
Embla Othea Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 Næringsrik mat Beveg deg minst 30 min hver dag Prioriter søvn og hvile Pust med magen
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis man skal spise snop: spis mat først. Dagslys hver dag, så tidlig som mulig etter at man står opp. Legge seg litt tidligere. Unngå skjermer og annet kunstig/skarpt lys om kvelden Meditasjon. Puste mest mulig gjennom nesen. Gå tur. Anonymkode: 8840b...132 Hvorfor puste gjennom nesen? Anonymkode: 540ab...b0e
Gjest Made4u Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 Generelt beveger mennesker seg i for liten grad, så det å bli mer fysisk aktive er et råd mange kan ta til seg og spesielt dem som har en hverdag uten mye bevegelse. Fysisk aktivitet er viktig av mange årsaker og det er stor forskjell på to personer som begge er 1,80 høy og begge veier 85 kilo, den som er fysisk aktiv vil naturlig nok ha bedre fysiske forutsetninger enn den som er passiv, også mer muskelvev og mindre fettvev (annen sammensetning) selv om høyde og vekt er den samme. Kostholdet kan jo også gjøres noe med, å spise mindre av usunne og kaloririke matvaner med tomme kalorier, og mer av de sunne matvanene er jo også en endring som kan gjøres. Å redusere inntaket av sukkerholdige (og fettholdige) matvaner vil ikke være dumt. Å spise råvarebasert heller enn prosessert er heller ikke dumt, og frukt og grønt er noe mange også kan spise mer av.
Rebecca30 Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 Ja, det finnes mange enkle ting du kan gjøre i hverdagen for å være mer aktiv og få mer trening. Her er noen forslag: Prøv å velge trappen foran heisen når du kan, for å få litt ekstra bevegelse og trening i hverdagen. Gå eller sykle til jobb eller skole i stedet for å ta bilen eller kollektivtransporten, hvis det er mulig. Gjør husarbeidet ditt selv, som å vaske gulv eller støvsuge, i stedet for å bruke maskiner. Ta deg en tur i naturen en gang i uken, som å gå en tur i skogen eller langs sjøen. Prøv å legge inn noen øvelser som knebøy, situps og planken i hverdagen, for eksempel mens du ser på TV. Prøv å bevege deg mer generelt i hverdagen, for eksempel ved å stå i stedet for å sitte når du kan, eller ved å gå en tur på rasteplassen når du kjører bil. Husk at det viktigste er å finne aktiviteter som du liker og som passer inn i din hverdag, slik at du kan holde deg i aktivitet på en måte som du synes er gøy.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 15.07): Enig i alt unntat meditasjon. For noe vås. Anonymkode: 063de...580 Meditasjon har veldig god effekt på min helse psykisk, som igjen gjør utslag på det fysiske. Mange som opplever det samme som meg. Er ikke vås bare fordi det ikke fungerer for deg 😊 Anonymkode: 0ed24...418 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 Det kommer helt an på din unike situasjon. Trapp foran heis er ikke like nyttig for en som for eksempel trener mye fra før. Kanskje har du dårligere rutiner på søvn, kosthold eller stressmestring. Identifiser ditt svake punkt, og ta en ting av gangen. Personlig er jeg enig med de over her angående meditasjon, og forskningen som er publisert på det. De fleste kan ha godt av å koble ut tankekjøret en gang i blant, om det så bare er fem minutter. Jeg liker å bruke guidet meditasjon, og bruker en app som heter "Tinnitus riktig fokus". Den fungerer bra selv om man ikke har tinnitus. Jeg liker også å bruke kosttilskudd som enkle hacks, uten at de på noen måte burde ansees som mirakelkurer. For meg har ashwagandha fungert ekstremt bra i kombinasjon med meditasjon (https://www.kamastressmanagement.no/ashwagandha). Anonymkode: dd4b3...998
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #14 Skrevet 18. desember 2022 Finn lister over frukt og plukk ut det som er høyt på lister over vitaminer og mineraler.Jeg har plukket ut appelsin( ved juletider klementin,siden godt og billig da),banan og Kiwi.Grønnsaker ,selv om ikke smaker særlig, men går greit å spise tomater,gulrot(rå).I tillegg en båt hvitløk(en halv hvis båten er stor.Den tygger jeg sammen med soyamelk,eller går vel greit med vann også ,så en kjenner lite til den sterke smaken ,eller annen drikke .Havregrøt ,lettkokt.Tar selv noe under 200 desiliter i en boks.Har vannkoker med synlig varme element.Den er veldig energieffektiv og koker etter kort stund,du hører det.Deretter tar jeg vannet i havregrøten ,sprer det rundt og så tar sukrin (eller en kan ta vanlig sukker i ,eller noe annet en liker) og rører så vann,gryn og det en blander i blandes.Etter kort tid kan det spises.Et annet råd er hvis du skal koke løk og poteter.Da kan du bruke mikrobølge ovnen.Da slipper du å vente på at vanlig ovn skal varme opp vannet først og sparer tid på kortere koketid.Jeg tar en beholder med oppkuttete små løkbiter i,,og så oppi en forholdsvis liten potet som på forhånd er delt i fire deler og hver del stikkes av en gaffel på to ulike sider langt inn.Alt i beholder,så litt vann i og ta på lokk.Tar den så på noe jeg tror er jet defrost på min maskin, på 750.Er ulikt betjenings system på flere ulike mikrobølge ovner.Lurer du på noe kan du jo se om det er på Internett eller spørre en fag person,for eksempel kokk på Meny.Fant det selv på innternett.Etter noe rundt 4 min og 30 sek er det ferdig ,ønsker du mer kokt bare øk tiden.Du sparer også strøm på dette.Når det gjelder brød er det lurt for de fleste å spise veldig grove brød.Funki Gine brød er gode og grove,det er andre også, så en kan smake seg frem til det en liker. Anonymkode: d8ab4...798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå