Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må syte litt. Hele denne graviditeten har jeg gledet meg til magen skal komme slik at jeg faktisk innser at det er en baby der inne. Men nå er jeg i uke 32 og ser fortsatt ikke gravid ut. 🙄 Det hjelper ikke at samboeren min er dum som et brød og ikke tar graviditetsplagene mine seriøst, bare fordi han ikke kan se tjukkamagen. Det samme gjelder kolleger, egentlig. Jeg blir satt til arbeidsoppgaver jeg ikke skal ha (utagerende brukere, tunge løft osv.), og de blir like overrasket hver gang jeg sier at jeg er i tredje trimester. Kjenner også at det koker i meg hver gang jeg møter noen jeg ikke har sett på en stund, og det første de gjør er å stirre på magen og si "ja, det synes ikke så godt da". Har noen andre kjent på disse følelsene?

Det er kanskje normalt når man er førstegangsgravid. Men jeg føler meg så utenfor. Sammenligner meg selv med andre gravide. Alt er jo bra med baby, målene er helt fine osv. Men dette gjør at jeg sliter veldig med å innse at jeg skal presse ut en unge snart. Hadde jeg dratt på ultralyd i dag og de hadde fortalt meg at det ikke var noen baby der inne, hadde jeg helt sikkert tenkt "å ok.. det var dumt". Liksom jeg KLARER IKKE å fatte det?! Er det normalt??

Anonymkode: 858c0...8c7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at enkelte ikke får noe særlig med mage. Det er en ekstremt kort periode av livet ditt som du står i akkurat nå og snart er ferdig, vær glad du slipper å gå med svær mage for det er skikkelig pyton.

Så lenge jordmor er fornøyd med vekstkurven og symfysemål og det som er så er du utrolig heldig som slipper, tyngdepunktet sliter veldig på kroppen 😊

Hvordan ser symfysemålet ut da?

Anonymkode: d6d52...601

Skrevet (endret)

Dette er sikkert ingen hjelp siden vi tydeligvis føler forskjellige alle sammen. Men jeg fikk ikke noe særlig mage med nr 1, og det var HELT greit. Hva andre mener og kommenterte brydde jeg meg veldig lite om, og jeg tenkte selv at det var praktisk med liten mage. Mindre ubehag, færre kg å drasse på, lettere å finne klær osv. 

Har større mage denne gang (i uke 36 nå), og jeg HATER den. Ligger dårlig i sengen, det er ubehagelig å sitte, tungt i ryggen å gå, sliter med å finne pene klær (gravid bukser er også ukomfortabel) osv

Endret av Anonym6789
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må syte litt. Hele denne graviditeten har jeg gledet meg til magen skal komme slik at jeg faktisk innser at det er en baby der inne. Men nå er jeg i uke 32 og ser fortsatt ikke gravid ut. 🙄 Det hjelper ikke at samboeren min er dum som et brød og ikke tar graviditetsplagene mine seriøst, bare fordi han ikke kan se tjukkamagen. Det samme gjelder kolleger, egentlig. Jeg blir satt til arbeidsoppgaver jeg ikke skal ha (utagerende brukere, tunge løft osv.), og de blir like overrasket hver gang jeg sier at jeg er i tredje trimester. Kjenner også at det koker i meg hver gang jeg møter noen jeg ikke har sett på en stund, og det første de gjør er å stirre på magen og si "ja, det synes ikke så godt da". Har noen andre kjent på disse følelsene?

Det er kanskje normalt når man er førstegangsgravid. Men jeg føler meg så utenfor. Sammenligner meg selv med andre gravide. Alt er jo bra med baby, målene er helt fine osv. Men dette gjør at jeg sliter veldig med å innse at jeg skal presse ut en unge snart. Hadde jeg dratt på ultralyd i dag og de hadde fortalt meg at det ikke var noen baby der inne, hadde jeg helt sikkert tenkt "å ok.. det var dumt". Liksom jeg KLARER IKKE å fatte det?! Er det normalt??

Anonymkode: 858c0...8c7

Helt normalt i første svangerskap både med liten mage og at det føles litt uvirkelig,
men ikke aksepter å bli satt i farlige situasjoner på jobb, man skal ikke sette gravide til utagerende brukere og tunge løft skal man få hjelp til og ikke ha for mange av.

Anonymkode: 01852...0cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk -særlig i svangerskap nr to - veldig fort synlig mage. Jeg hatet når folk sa "oi, nå er det ikke lenge igjen!" sånn fra ca 5 mnd på vei 🙄Eller at de gjettet på tvillinger osv.Var heller ikke så kult når arbeidsgiver/fremmede så det før jeg var helt klar til å fortelle det. 

Husker svigermor fortalte at magen hennes var usynlig i første svangerskap , hun kalte seg 'innfeit'. Hun sa det var tungt fordi hun liksom ikke kunne legge fra seg magen når hun lå i senga for å hvile. Andre svangerskap hadde hun utovermage, og kunne hvile vekta av magen i senga ved å legge seg på siden. 

Anonymkode: 16b9c...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...