Gå til innhold

Prøvere for første gang. Trenger litt realitetsorientering.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

vi prøver, og ønsker oss så veldig et barn til. Er nye på dette med å aktivt prøve, så derfor spør vi sikkert om noe som mangen andre har spurt om før oss. Masse detaljer og styr her, men håper noen kan svare. Sist fikk vi barn på første forsøk helt uten å logge mens, ta el tester osv. Så selv om vi har et barn er sånn organisert prøving helt nytt. 

Fikk positiv eggløsningstest fredag 25/11, noe jeg trodde betydde at eggløsning fant sted denne dagen. Har lært etterpå at positiv test ikke betyr at eggløsning skjer akkurat den dagen. Vi la inn aksjer tirsdag 22/11 og onsdag 23/11. Fikk ikke lagt inn noe torsdag 24. Så la vi inn aksjer 25 og 26. Hadde ikke anledning 27, noe som jeg nå forstår at var veldig dumt, siden selve egget kanskje ikke slapp før 26. eller 27.? 

Uansett. Dersom jeg tar utgangspunkt i positiv eltest fredag 25. så er jeg vel 10dpo i dag. Har testet med tidligtest (babyplan og metode) i dag og i går og har fått blenda test begge dagene. Ingen tvil om at den er HELT negativ. Skuffelsen i dag var enorm. Jeg vet jo at sjansen for å bli gravid er liten (20% eller mindre?), så burde jo ikke bli overrasket over at det tar tid, men dette er det eneste jeg tenker på. Drømte to ganger i natt at jeg fikk positiv test, og har bare hatt veldig magefølelse på at det klaffet denne gangen. Sikkert litt også fordi vi åpenbart hadde helt sykt griseflaks forrige gang, og jeg tenkte at det skulle bli like enkelt nå 🙈

Det jeg ønsker er gjerne å høre fra andre testere om noen har testet helt negativt så sent med tidligtest og likevel vært gravide? Får inntrykk av at 10dpo er en litt magisk grense når det gjelder tidligtest, og at dersom man faktisk er gravid så ser med antydning til strek på dette tidspunktet 🤔Forrige svangerskap vet jeg ikke når eggløsning var, men testet positivt 9 dager etter samleie. Vet dette helt sikkert for hadde bare sex denne ene gangen 😅

Takk for at du tok deg tid til å lese. Ønsker svært gjerne svar med andres erfaringer 

Anonymkode: c1069...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 dpo er fremdeles ganske tidlig! Jeg fikk positiv test, svak strek, først 14 dpo med nummer to og svake strek 9 dpo med nummer 1.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willat skrev (1 minutt siden):

10 dpo er fremdeles ganske tidlig! Jeg fikk positiv test, svak strek, først 14 dpo med nummer to og svake strek 9 dpo med nummer 1.

Takk for svar. Var 14 dpo med tidligtest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke 10 dpo. Hvis positiv test var 25/11 skjer som regel eggløsning dagen etter. Så jeg ville sagt du er 9 dpo. Noe som er veldig tidlig til å skulle få positiv test. 

håpet er ikke ute enda! 

Anonymkode: 78e33...ea4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Var 14 dpo med tidligtest?

Ja, bruker alltid tidligtest. Men HCG-nivåer varierer veldig fra graviditet til graviditet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd i 4 måneder nå, har gått uten p-piller i 6 måneder. Prøver på vårt første barn, og helt ærlig er jeg ganske sjokkert over hvor lang tid dette faktisk kan ta. Jeg har sluttet å teste meg, for det er så mye skuffelse. Tester eventuelt bare om mensen er sen. Jeg er innstilt på at det kan ta lang tid, men det er like kjipt hver måned når man ikke får noen strek. 

Anonymkode: 50047...a38

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har prøvd i 4 måneder nå, har gått uten p-piller i 6 måneder. Prøver på vårt første barn, og helt ærlig er jeg ganske sjokkert over hvor lang tid dette faktisk kan ta. Jeg har sluttet å teste meg, for det er så mye skuffelse. Tester eventuelt bare om mensen er sen. Jeg er innstilt på at det kan ta lang tid, men det er like kjipt hver måned når man ikke får noen strek. 

Føler med deg! Og kjenner meg igjen. Har prøvd uten å registrere el tidligere i år, så dette er vår første skikkelige prøveperiode, men vår tredje til sammen i høst. Og det er jo ikke mye, men mister likevel nesten motet hver gang den negative testen lyser mot meg. Leter med lykt og lupe, men ingenting å skimte. Er så tungt når man ønsker noe så sterkt, men er helt uten makt til å få gjort noe med det 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke positiv test før noen dager over IKM. Eggløsning skjer ikke garantert den eller den dagen - selv om en test sier det :) Den kan plutselig bli en dag forsinket eller lignende. Og 9/10 dpo er fryktelig tidlig. 

Håpet er ikke ute før du får mensen. 

Anonymkode: f8305...456

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at positive eggløsning tester betyr ikke at du vil få eggløsning. Det betyr at kroppen prøver..men det er aldri garanti at egget slipper 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (5 minutter siden):

Husk også at positive eggløsning tester betyr ikke at du vil få eggløsning. Det betyr at kroppen prøver..men det er aldri garanti at egget slipper 

Åja. Dette visste jeg faktisk ikke. Takk for info. Må kanskje sette meg litt mer inn i hvordan ting fungerer kjenner jeg 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Føler med deg! Og kjenner meg igjen. Har prøvd uten å registrere el tidligere i år, så dette er vår første skikkelige prøveperiode, men vår tredje til sammen i høst. Og det er jo ikke mye, men mister likevel nesten motet hver gang den negative testen lyser mot meg. Leter med lykt og lupe, men ingenting å skimte. Er så tungt når man ønsker noe så sterkt, men er helt uten makt til å få gjort noe med det 😖

Ja, jeg tenkte jeg skulle ta det som det kommer, men kom fort inni boblen. Nå tenker jeg så mye på det, og vil bare at det skal skje. Jeg skal ha mensen om 3 dager, kjenner murringer og vonde bryst. Frykter mensen er på vei. Ny skuffelse og litt sur for at jeg ikke sluttet på p-piller før. Men litt naiv trodde jeg at man fort kunne bli gravid så lenge man hadde regelmessig sex, vel nei 😅 Det føles ut som en evighet dette her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

vi prøver, og ønsker oss så veldig et barn til. Er nye på dette med å aktivt prøve, så derfor spør vi sikkert om noe som mangen andre har spurt om før oss. Masse detaljer og styr her, men håper noen kan svare. Sist fikk vi barn på første forsøk helt uten å logge mens, ta el tester osv. Så selv om vi har et barn er sånn organisert prøving helt nytt. 

Fikk positiv eggløsningstest fredag 25/11, noe jeg trodde betydde at eggløsning fant sted denne dagen. Har lært etterpå at positiv test ikke betyr at eggløsning skjer akkurat den dagen. Vi la inn aksjer tirsdag 22/11 og onsdag 23/11. Fikk ikke lagt inn noe torsdag 24. Så la vi inn aksjer 25 og 26. Hadde ikke anledning 27, noe som jeg nå forstår at var veldig dumt, siden selve egget kanskje ikke slapp før 26. eller 27.? 

Uansett. Dersom jeg tar utgangspunkt i positiv eltest fredag 25. så er jeg vel 10dpo i dag. Har testet med tidligtest (babyplan og metode) i dag og i går og har fått blenda test begge dagene. Ingen tvil om at den er HELT negativ. Skuffelsen i dag var enorm. Jeg vet jo at sjansen for å bli gravid er liten (20% eller mindre?), så burde jo ikke bli overrasket over at det tar tid, men dette er det eneste jeg tenker på. Drømte to ganger i natt at jeg fikk positiv test, og har bare hatt veldig magefølelse på at det klaffet denne gangen. Sikkert litt også fordi vi åpenbart hadde helt sykt griseflaks forrige gang, og jeg tenkte at det skulle bli like enkelt nå 🙈

Det jeg ønsker er gjerne å høre fra andre testere om noen har testet helt negativt så sent med tidligtest og likevel vært gravide? Får inntrykk av at 10dpo er en litt magisk grense når det gjelder tidligtest, og at dersom man faktisk er gravid så ser med antydning til strek på dette tidspunktet 🤔Forrige svangerskap vet jeg ikke når eggløsning var, men testet positivt 9 dager etter samleie. Vet dette helt sikkert for hadde bare sex denne ene gangen 😅

Takk for at du tok deg tid til å lese. Ønsker svært gjerne svar med andres erfaringer 

10 DPO er ikke «ganske tidlig». Det ER tidlig, for tidlig for de fleste. Egget fester seg mellom 10-12 DPO, og det kan enda ta noen dager før hcg er høy nok til å påvises. 
I første svangerskap fikk jeg først positiv 15 DPO, dagen etter IKM, verken tidlig eller sent. Helt midt på treet. Håpet er aldri ute før mensen kommer, en fin huskeregel! Noen produserer hcg kjapt, noen sent. Noen egg fester seg tidlig, noen sent. Alle er forskjellig. 10 DPO er ikke en «magisk» tid for strek for de aller fleste :) 

Lykke til, og forsøk igjen nærmere IKM, evt et par dager etter!👍

Anonymkode: 25de7...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 9 dpo. Jeg fikk blenda hvit til 11dpo, da fikk jeg svaaaaaaaak strek med tidlig test.

Anonymkode: dd000...387

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...