AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har mellomlang, veldig glatt hår. En kollega pleier å flette håret mitt på jobb innimellom og klager litt på hvor vanskelig det er fordi det bare sklir ut av fingrene hennes. Frisører har jevnlig bedt meg kure håret, men jeg har aldri gjort det fordi jeg synes det er ganske fint sånn som det er. Kurer man ikke hår for at det skal holde seg friskt og glanset? Føler selv at glansfullt, glatt hår er noe "alle" prøver å oppnå, men kanskje ikke..? Anonymkode: dbe92...a0a
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Ingenting slår permanent-håret på 80-tallet med masse volum. Anonymkode: 1a491...841 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har bølger i håret, men i mange år glattet jeg det ut med rettetang fordi det ofte var krusete/veldig "mye". I senere tid har jeg lært meg hvordan jeg kan kure og behandle håret slik at bølgene kommer bedre frem, og håret mitt har aldri være så pent som nå. Det er fyldig, tykt og livlig med sine vakre bølger. Skulle gjerne visst dette tidligere, da jeg trodde at eneste løsning var rettetangen. For meg er ikke glatt hår noe å trakte etter, men det ble løsningen da jeg ikke visste hvordan mitt fyldige hår skulle behandles Anonymkode: 57261...c79 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Man streber etter sunt og fint hår. Glatt hår er ikke nødvendigvis det, selv om det er en indikasjon på at håret har det ganske ok. Men glatt hår er ikke det samme som "ikke-krøllete" hår. Jeg har veldig glatt hår, men har også bølger/krøller. Håret er silkemykt og sklir gjennom fingrene, men har altså bølger. Det irriterende med veldig glatt hår, er som din kollega sier, at det er vanskelig å style og flette, for det bare sklir. Hårstrikk sklir rett av meg, klemmer og klyper like så. Håret glir ut av alt som prøver å holde det på plass. Anonymkode: 26ce3...fc6 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har mellomlang, veldig glatt hår. En kollega pleier å flette håret mitt på jobb innimellom og klager litt på hvor vanskelig det er fordi det bare sklir ut av fingrene hennes. Frisører har jevnlig bedt meg kure håret, men jeg har aldri gjort det fordi jeg synes det er ganske fint sånn som det er. Kurer man ikke hår for at det skal holde seg friskt og glanset? Føler selv at glansfullt, glatt hår er noe "alle" prøver å oppnå, men kanskje ikke..? Anonymkode: dbe92...a0a Kva slags jobb har du der de fletter håret til kvarandre i arbeidstida? Anonymkode: a33d7...bb5 7 1
GrønnNellik68 Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Helt glatt her og. Aldri klart å få en krøll i det utenom permanent på 80 tallet😂
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Nei, det er ikke ettertraktet, idealet er vel et sted mellom bølger og store krøller. Glatt er kjedelig og flatt. Anonymkode: 74e0f...b1a 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke ettertraktet, idealet er vel et sted mellom bølger og store krøller. Glatt er kjedelig og flatt. Anonymkode: 74e0f...b1a Ts snakker ikke om RETT hår, hun snakker om GLATT hår. Det er ikke det samme. Glatt som i at det sklir gjennom fingrene med minimal motstand. Anonymkode: 26ce3...fc6 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kva slags jobb har du der de fletter håret til kvarandre i arbeidstida? Anonymkode: a33d7...bb5 Jeg er sykepleier og det hender vi faktisk har pauser Anonymkode: dbe92...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts snakker ikke om RETT hår, hun snakker om GLATT hår. Det er ikke det samme. Glatt som i at det sklir gjennom fingrene med minimal motstand. Anonymkode: 26ce3...fc6 De to henger dog sammen i 98 % av tilfellene. Glatt som i motsatt av flokete er selvsagt å foretrekke, er det noen som tenker at andre ønsker seg flokete hår...? Anonymkode: 74e0f...b1a 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De to henger dog sammen i 98 % av tilfellene. Glatt som i motsatt av flokete er selvsagt å foretrekke, er det noen som tenker at andre ønsker seg flokete hår...? Anonymkode: 74e0f...b1a Nei. Man kan helt fint ha veldig glatt hår og bølger og krøller. Jeg har det. Glatt er ikke det samme som ikke-flokete. Man kan ha ikke-flokete hår som ikke er glatt. Men ja, ikke-glatt hår floker seg lettere enn glatt hår. Men det er altså fullt mulig å få floker også i glatt hår, selv om det skal mer til. Anonymkode: 26ce3...fc6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er sykepleier og det hender vi faktisk har pauser Anonymkode: dbe92...a0a Haha, synes jeg ser dere. Anonymkode: 7d713...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Haha, synes jeg ser dere. Anonymkode: 7d713...4c4 Det er koselig Anonymkode: dbe92...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #14 Skrevet 7. desember 2022 Syns det er finere med en mellomting, litt krøller Anonymkode: c69d6...6a3
Maestro Skrevet 7. desember 2022 #15 Skrevet 7. desember 2022 Har glatt men bølgete hår. Eller mye fall med mye liv i. Innimellom så bølger jeg håret med sånn tang, rette det gidder jeg ikke. Da går jeg med håret helt naturlig løst eller i hale
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #16 Skrevet 7. desember 2022 Glatt som silke er nydelig. Har intrykk av at de med trått hår ønsker seg glatt hår, de med glatt hår ønsker seg tråere hår, de med krøller ønsker seg slett hår, og de med slett hår ønsker seg krøller, helt frem til de blir komfortable med det håret de faktisk har. Anonymkode: 2c4b5...91d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #17 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Syns det er finere med en mellomting, litt krøller Anonymkode: c69d6...6a3 Hvorfor tror flere at jeg mener flatt hår når jeg skriver glatt? jeg har fall i håret, bare så det er sagt Anonymkode: dbe92...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå