Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen kan finne på å gjøre litt husarbeid sånn innimellom (en til to ganger i måneden sånn ca,) Her en dag jeg hadde vært på jobb og han hadde fri, hadde han vasket badet flott det, men han forventet skryt 🙉 Jeg får aldri skryt når jeg gjør husarbeid, forventer det heller ikke. Er det vanlig at menn forventer skryt når de gjør husarbeid?

Anonymkode: b96a2...80b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forventer ikke det. 
Men han gjør også husarbeid mye oftere enn 1-2 ganger i måneden. 

Anonymkode: 12dc5...6b5

• Liker 4
Skrevet

Skryt av husarbeid? Er han 10 år eller?

Anonymkode: a2cb2...c33

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skryt av husarbeid? Er han 10 år eller?

Anonymkode: a2cb2...c33

Nei han er 40....

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor lar du ham slippe unna med å ikke gjøre sin del av jobben, da..? 

Min mann forventer ikke skryt, men så er det også en selvfølge for ham at han skal gjøre like mye husarbeid som meg. 

Anonymkode: eb54c...026

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Min forventer ikke skryt men vi beggge takker den andre for å gjøre ting. Oppvasken, gå ut med søpla, lage mat, fikse kaffe, gi hunden mat og vann osv. Jeg synes det er hyggelig å vise og bli vist at vi setter pris på småtterier også.

Det går da naturligvis begge veier, ikke bare fra meg til han.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan fremkommer det at han forventer skryt? Forteller han deg at badet er vasket (typ med stolt stemme)? I såfall ville jeg bare gjort det samme tilbake - hver gang du gjør noe husarbeid! "Hei kjære, i dag har jeg tatt ut av oppvaskmaskinen, støvsuget og vasket gulvet på kjøkkenet, vasket 3 maskiner med klær og hengt opp!" Etc - alt med superstolt stemme som tydelig forventer en positiv tilbakemelding.

Det verste som kommer ut av det er jo anerkjennelse for begge parter? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kanskje ikke svaret du håpet på men både jeg og mannen min forventer skryt, og jeg tror vi derfor er flinkere til å gi skryt begge veier.

Anonymkode: 7baa7...b56

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen min misliker skryt for slike enkle ting. For han er det som å få skryt for å klare ta på seg sokker, liksom.

Anonymkode: 80e7e...234

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også det er hyggelig å få litt skryt når jeg gjør husarbeid. Og jeg skryter av mannen min når han gjør noe. Litt usikker på hvor grensa for hva som fortjener skryt går. Et sted mellom ta ut av oppvaskmaskinen og skrubbe dusjen, tror jeg.

Anonymkode: 0c8c8...fe0

• Liker 3
Skrevet

Kjenner meg igjen på dette. 😒

Jeg får sjelden eller aldri hjelp til husarbeid. Kan telle på en hånd hvor mange ganger han har tatt ut av f. eks. oppvaskmaskin eller hengt opp tøy. Bare for at jeg går hjemme så forventer han at det er min jobb og min oppgave. Hadde vært deilig å fått litt hjelp en gang i blant. Typisk at de skal ha masse skryt om de en gang i skuddåret løfter en finger hjemme. 🙄

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje ikke svaret du håpet på men både jeg og mannen min forventer skryt, og jeg tror vi derfor er flinkere til å gi skryt begge veier.

Anonymkode: 7baa7...b56

Hvorfor skal man forvente skryt for at man klarer å fungere som et normalt voksent menneske? Forventer dere skryt for at dere kler på dere selv, grer håret og pusser tenner? 

Anonymkode: 0d6e1...cbd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Min gjør det meste av utearbeid og det er jeg tilfreds med 

Anonymkode: 36084...902

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal man forvente skryt for at man klarer å fungere som et normalt voksent menneske? Forventer dere skryt for at dere kler på dere selv, grer håret og pusser tenner? 

Anonymkode: 0d6e1...cbd

Oppgaver som bare tjener den ene, altså å kle på seg, pusse tenner og slikt er ikke sammenlignbart med å gjøre ting begge nyter godt av. 

Når mannen min tar seg av smått og stort så slipper jo jeg det så da blir det for meg merkelig å ikke se på det som positivt.
Selv om den tingen tar meg 30 sekund og koster omtrent ingenting energi blir det jo gjort og det er hele poenget.
I tilegg har det blitt naturlig her ihvertfall å gjøre ting vi vet den andre ikke er så glad i.

Slik jeg ser det er forhold ikke 50/50 men 100/100. Begge parter har fullt ansvar for alt. Når den ene har tid og overskudd til å gjøre ting den andre slipper går ingen i minus, den andre får derimot frigjort tid og energi til andre ting.
Det er en bonus å vere to. Som singel hadde begge parter måtte gjøre alt, alltid og uten luksusen det er at noen andre gjør det. 
Jeg synes også det er mye hyggeligere å ha takk og skryt som vane enn å ikke annerkjenne at det er digg å slippe å dra hele lasset alene.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det vanlig at menn forventer skryt når de gjør husarbeid?

Hadde samboeren min skrytt av meg fordi jeg gjør husarbeid, hadde jeg blitt litt fornærmet.

Man skryter ikke av voksne mennesker som gjør ting det er 100% normalt å forvente at man gjør. Det er bare komisk, på grensen til fornærmende. 

• Liker 2
Skrevet

Ja det er vanlig. Helst vil de ha en pokal for helt grunnleggende ting som de tar som en selvfølge at damen gjør uten noe ros eller anerkjennelse 

Anonymkode: 5631c...0e3

• Liker 4
Skrevet

Nei. Normal boevne er noe man har som singel og i forhold. Ellers kan man selvfølgelig skryte av hverandre for det. Men jeg hadde ikke skrytt av en mann som ikke klarte å rydde opp etter seg selv, nei, hvis han først gjorde det. Hadde derimot kunnet gjort det om han vasket fellesrom, laget middag e.l. fordi han da gjorde noe for fellesskapet.

Anonymkode: c2fc2...70d

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er galt med å skryte litt av hverandre hvis den andre blir glad av det. 

Anonymkode: dcfcf...1b2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå må du trolle, håper jeg virkelig?

I hverdagen er maskinen ryddet, huset ryddig, kjøkkenet og servantene vasket, og alt slikt.

Har jeg vært på jobbreise er absolutt alt fikset før helgen, og middagen klar i det jeg kommer hjem. 

Vi har aldri noen gang skrytt av at den andre tar unna for fellesen. Men vi sier ofte "jeg setter så stor pris på deg", eller "det er så godt å komme hjem til dette"

Anonymkode: e895d...0ab

Skrevet

Mann her. Gjør 90% av all husarbeid og klesvask. Når kona en gang i måneden har funnet på at hun skal "ta kjøkkenet skikkelig" som hun sier, forventer hun nærmest en diplom. Jeg får ingenting de 29 andre dagene jeg gjør husarbeid.

Anonymkode: 6e247...996

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...