AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Kan ikke huske å ha frøset så mye om vinteren før som i år. Varmepumpa står på for fullt, jeg går i tjukke sokker og varme ullgensere. Likevel er jeg alltid iskald på hender og føtter og har en ubehagelig «frost» inni meg. Morgnene er verst, vil bare ligge under den varme dyna mi! Anonymkode: 54130...388
Hoppetaujenta Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Begynn å lage deg gode, lune supper hver dag. Kan ha dem på thermos og smådrikke dagen lang. Det har jeg selv gjort og lite får fart i den indre varmen...som suppe. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (15 minutter siden): Begynn å lage deg gode, lune supper hver dag. Kan ha dem på thermos og smådrikke dagen lang. Det har jeg selv gjort og lite får fart i den indre varmen...som suppe. Det hørtes deilig ut, det skal jeg gjøre🙏🏼 Anonymkode: 54130...388 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Drikk/spis noe varmt. Jeg er også frysepinn, og iskald på hender og føtter. Går med tykke raggsokker og fingerhansker, og sjal (hjelper veldig å holde halsen varm). Men det som hjelper mot den verste marg-og-bein-kyllen, er å pøse på med varm drikke. Anonymkode: 687a6...d16 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Kan være du trenger påfyll med bl.a jod og/eller hem-jern. Er viktig for å regulere kroppstemperaturen. Anonymkode: 611da...d82 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Kjøp deg noen varmeflasker. Gjør som i Nord-Norge; der har de på seg ullstilongs om vinteren. Sjal er en god ting. Jeg har alltid på meg et ullsjal både hjemme og på jobb. Jeg har et hengende der, som jeg tuller meg inn i. Varm te er godt å drikke. Ellers er det jo veldig godt med vedovn. Fyre med ved, det er en annen slags varme synes jeg. Anonymkode: ed4a6...107 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Jeg gikk opp fra bmi 20 til 22, og frysinga forsvant helt 🙂 tror kroppen min trives best med noen kilo til! Anonymkode: 9ab9a...dc3 1 2
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan være du trenger påfyll med bl.a jod og/eller hem-jern. Er viktig for å regulere kroppstemperaturen. Anonymkode: 611da...d82 I tillegg tenker jeg, men tør ikke si det, til personer som er såkalte frysepinner at de bør ha aktivitet med puls noen ganger ila en uke. Gjør man det i tillegg til et godt kosthold som nevnt, eventuelt med tilskudd blir man bedre rustet. Men idag kan man ikke kommentere noenting.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 Maatte_ha_konto skrev (2 minutter siden): I tillegg tenker jeg, men tør ikke si det, til personer som er såkalte frysepinner at de bør ha aktivitet med puls noen ganger ila en uke. Gjør man det i tillegg til et godt kosthold som nevnt, eventuelt med tilskudd blir man bedre rustet. Men idag kan man ikke kommentere noenting. Helt enig med deg. Trening/puls/svetting (og godt kosthold) er viktig for lymfesystem og blodsirkulason. Jeg gjorde dog alt dette uten effekt. Godt med jod fra fisk og egg, samt hem-jern fra rødt (grassforet) kjøtt var løsningen (eks veganer). Anonymkode: 611da...d82
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 Fryser konstant jeg også. Har alltid gjort det, uavhengig av hvor fysisk aktivt jeg at vært. Antar det er pga det lave blodtrykket mitt 90/55). Får det bare ikke opp uansett hva jeg gjør. Varmeflaske er godt å ha. Anonymkode: c5461...28b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 Samme her! Har fridag i dag, og det eneste jeg orker er å sitte i sofaen med ulltøy, pulsvanter og varm tekopp, likevel føler jeg meg frossen. Har mest lyst til å krype under dyna, men da sovner jeg sikkert og ender opp groggy og ENDA kaldere når jeg våkner😔 Anonymkode: 491f6...907
Gjest Hottentått Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Begynn å lage deg gode, lune supper hver dag. Kan ha dem på thermos og smådrikke dagen lang. Det har jeg selv gjort og lite får fart i den indre varmen...som suppe. Det der tipset skal jeg ta til meg også! Så lurt🙏
Gjest Adobyen Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har alltid vært en skikkelig frysepinne 🥶
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 Skru opp temperaturen? Anonymkode: 78d6e...ec4
Embla Othea Skrevet 5. desember 2022 #15 Skrevet 5. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (11 timer siden): Begynn å lage deg gode, lune supper hver dag. Kan ha dem på thermos og smådrikke dagen lang. Det har jeg selv gjort og lite får fart i den indre varmen...som suppe. Godt tips ☺️
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Skrevet 5. desember 2022 Hvis du har en indre frostfølelse så bør du sjekke stoffskiftet ditt. Anonymkode: efca0...18f 1 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 5. desember 2022 #17 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skru opp temperaturen? Anonymkode: 78d6e...ec4 Det hjelper nesten ikke hvis man først har en ok innetemperatur og likevel fryser. Men hold i hvert fall pulspunktene varme. Godt sokker + tøfler, pulsvanter og varm hals eller sjal. Varmeflaske under pleddet eller dyna gjør underverker. 1 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har en indre frostfølelse så bør du sjekke stoffskiftet ditt. Anonymkode: efca0...18f Ja, men så tar det uansett gjerne flere mnd å regulere dosen på medisinen, så det lønner seg å ha noen triks på lur i mellomtiden 😅
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #19 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan ikke huske å ha frøset så mye om vinteren før som i år. Varmepumpa står på for fullt, jeg går i tjukke sokker og varme ullgensere. Likevel er jeg alltid iskald på hender og føtter og har en ubehagelig «frost» inni meg. Morgnene er verst, vil bare ligge under den varme dyna mi! Anonymkode: 54130...388 Gravid? Anonymkode: d6c51...9c9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #20 Skrevet 6. desember 2022 Som andre skriver sjekk alt av vitaminer og stoffskifte. Jeg hadde sterk indre frost da stoffskiftet mitt var på sitt verste! Ellers varmeflaske, god varm dusj, ullundertøy, varmeteppe som man får kjøpt på diverse butikker og selvsagt fysisk aktivitet. Det er faktisk ekkelt å gå rundt og fryse! Anonymkode: 8dfef...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå