AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Vi skal flytte fra hverandre, men må bo sammen en liten stund til. Vi har kun min seng til å sove og jeg synes det er veldig ubehagelig å dele den med han. Vurderer å sove på luftmadrass, men der føles urettferdig siden det er min seng og eksen har eller ikke tenkt på enda om å kjøpe seg noe selv. Hvordan har dere løst slike problemer i den siste perioden dere bodde sammen? Anonymkode: d56a6...184
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Bodde på hvert vårt rom de siste to mnd før jeg flyttet. Helt uaktuelt å ligge i samme seng. Anonymkode: 5ff6f...971 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Sove på en vanlig madrass på gulvet? Luftmadrass er ubehagelig Anonymkode: 6dd48...900 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Hvis du synes det er ubehagelig så kan du be ham om å re opp på sofaen. Begrunnelsen kan jo være at dere har slått opp og du synes det er ubehagelig å dele seng med ham, for eksempel. Anonymkode: 421bb...ccb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Han sov på sofaen, jeg tok senga. Uaktuelt å sove på samme rom en gang. Slutt er slutt Anonymkode: 747c1...a23
Rebecca30 Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Som en 30 år gammel nyskilt kvinne har jeg selv vært i samme situasjon. Det kan være utfordrende å dele en seng når man har bestemt seg for å flytte fra hverandre, og jeg forstår at du synes det er ubehagelig. Jeg valgte selv å sove på en luftmadrass i en periode, siden det var det eneste alternativet jeg hadde. Det var ikke den mest behagelige løsningen, men det var det beste jeg kunne gjøre for øyeblikket. Jeg snakket også med eksen min om situasjonen, og vi ble enige om at det var på tide å kjøpe en ekstra seng slik at vi begge kunne sove godt. Så mitt råd til deg er å prøve å få en ærlig og åpen dialog med eksen din om situasjonen. Kanskje dere kan komme frem til en løsning som passer for dere begge, som å kjøpe en ekstra seng eller å dele på luftmadrassen. Det er viktig å huske at dere fortsatt må bo sammen en stund, så det er lurt å finne en løsning som gjør at dere begge kan ha det behagelig.
Mymlen Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 Jeg og eksen sov sammen til dagen jeg flyttet ut. Gikk fint, vi begge er rolige mennesker selv om det var et sårt brudd. Var min seng, og han hadde ingen planer om å legge seg en annen plass. Hadde tilbud fra en venninne jeg kunne dra til om jeg trengte det
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 Om jeg syntes det var ubehagelig å sove i samme seng som han, hadde jeg flyttet inn på sofaen/stuen. Om han syntes det ver ubehagelig, hadde jeg sagt at han kunne flytte inn på sofaen. Den som har ubehaget, flytter på seg. Jeg hadde aldri krevd at han skulle flytte seg, når jeg hadde problemet... Anonymkode: 631e4...3e5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 Jeg og eksen sov i samme seng i to-tre uker. Det gikk helt ok, vi måtte uansett bo sammen de ukene, og vi klarte det fint. Selvfølgelig gjør det litt vondt der og da, men det gikk. Anonymkode: 28f81...768
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og eksen sov i samme seng i to-tre uker. Det gikk helt ok, vi måtte uansett bo sammen de ukene, og vi klarte det fint. Selvfølgelig gjør det litt vondt der og da, men det gikk. Anonymkode: 28f81...768 Samme her.Og vi var fortsatt gode venner. Anonymkode: d2dc7...3ff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 Eksen og jeg har delt seng i over 5 mnd. Huset er enda ikke solgt, så derfor bor vi sammen fortsatt. Han som gikk fra meg, så det var tungt i starten. Nå går det fint. Har "heldigvis" fått sett en del usympatiske sider ved han etter bruddet, som har gjort alt lettere å bære. Men i natt er siste natten. I morgen kommer ny seng og han flytter inn på gjesterommet. Anonymkode: 6c119...857
HannaSol Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi skal flytte fra hverandre, men må bo sammen en liten stund til. Vi har kun min seng til å sove og jeg synes det er veldig ubehagelig å dele den med han. Vurderer å sove på luftmadrass, men der føles urettferdig siden det er min seng og eksen har eller ikke tenkt på enda om å kjøpe seg noe selv. Hvordan har dere løst slike problemer i den siste perioden dere bodde sammen? Anonymkode: d56a6...184 Jeg kjøpte en feltseng fra IKEA til han 😊
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 Din seng = du bestemmer. Enkelt og greit, han må bare kjøpe seg egen. Anonymkode: d56a6...184
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå