Gå til innhold

Foreldre som dømmer, kjæresten min fordi han bare kjøpte bursdagsgave til min datter og ikke min nevø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

min nevø er 7 år og min datter er 4 år.
vi bor ikke sammen enda men har vært sammen i nå snart 2 år, han er student så jeg  forstår at han ikke har alt mulig penger til å bruke, men synes var veldig koselig at han kjøpte noe til min datter, tanken av det, da jeg sa at han ikke trengte :) 

tingen var at at min datter og nevø har bursdag i samme uke bare 2 dager fra hverandre, så vi bestemte oss at vi skulle ha en liten feiring hos foreldrene mine uansett om min nevø feiret dagen før med klassen sin og fikk flere gaver der. 
Da hørte jeg etter vi hadde vært hos mine foreldre at dem synes var dårlig gjort at kjæresten min bare hadde kjøpt gave til min datter og ikke min nevø når begge feiret hos dem. Nå har jo ikke kjæresten min møtt nevøen min mer en 2 ganger i forhold til hvor mye han har møtt min datter. Så jeg vet ikke om det er lurt engang å ta dette opp med han. Uansett om nevøen min ble smurt med gaver av klassen og beateforeldre.. 

Anonymkode: 99832...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde selvsagt skrevet «Fra tante og XXX» på gaven fra meg. Kanskje litt rart å møte opp i bursdag uten gave til begge jubilantene. 

Anonymkode: 73563...295

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Alltid skrevet på min kjæreste på gaver selv om det er jeg som har kjøpt og omvendt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde selvsagt skrevet «Fra tante og XXX» på gaven fra meg. Kanskje litt rart å møte opp i bursdag uten gave til begge jubilantene. 

Anonymkode: 73563...295

Man kjøper til den man kjenner best. 

Anonymkode: 6f437...d6c

Skrevet

Når man deltar i et bursdagsselskap for 2 personer, så tar man med gave til begge. Det naturlige ville være at du la ut for gaven til nevøen din og skrev hilsen dere begge på pakken. Man møter ikke opp i en bursdag uten gave til jubilanten. Trenger ikke koste så mye, men vertskapet har brukt penger og tid på å stelle i stand. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kjøper vel uansett til din nevø? Kan du ikke bare kjøpe en gave og late som den er fra begge, hvis han ikke har råd til å bidra økonomisk i gaven? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
tøydokka skrev (15 minutter siden):

Når man deltar i et bursdagsselskap for 2 personer, så tar man med gave til begge. Det naturlige ville være at du la ut for gaven til nevøen din og skrev hilsen dere begge på pakken. Man møter ikke opp i en bursdag uten gave til jubilanten. Trenger ikke koste så mye, men vertskapet har brukt penger og tid på å stelle i stand. 

Dette. Det koster ikke all verdens å finne en liten gave til et barn :) Syns det er spesielt å delta i bursdag uten gave til en av jubilantene uansett hvor godt man kjenner hver av de. 

Anonymkode: 90026...ec5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Og bursdagen er mer viktig i en barns verden enn for en voksen :)

• Liker 2
Skrevet

Aldri opplevd at kjærestepar gir hver sin gave i bursdagsselskap. Vi gjør slik at jeg betaler gavene til min familie/venner, og han betaler til sine. Spleiser på felles venner sine gaver. Vi skriver begges navn som giver.

Når man blir bedt i bursdagsselskap, så gir alle til alle, uansett om man ikke kjenner alle like godt, og gjerne ikke hadde blitt bedt i alle selskapene om de hadde feiret hver for seg.

Anonymkode: 87d2e...189

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er da ikke merkelig i det hele tatt. Det merkelige er jo at du ikke skrev på kortet til nevøen din sammen med gaven du ga at det var fra dere begge. 

Anonymkode: 8caa6...6b2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tipper nevøen din overlevde og at det er mer de voksne som reagerer her.

Skjønner de litt da, man har jo med gave til bursdagsbarna. Men som andre her sier, du skriver bare navnet hans på gaven du kjøpte, det er normalt å gi gaver sammen som par fra "felles bo". Det er også vanlig at man som kjæreste havner i familieselskap hvor man bare har møtt jubilanten to ganger eller kanskje ingen, man gir gave likevel.

Men som nevnt, bare før navnet på lappen neste gang, easy peasy. Han skal selvsagt ikke løpe rundt og handle til hele slekta di om han blir invitert på jul der, og så gir dere dobbelt med gaver til alle liksom. Par gir ofte sammen, hele familier gir gjerne sammen.

Anonymkode: 9c1fa...b39

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Hvorfor skrev su ikke på navnet til kjæresten din, på den gaven du ga til nevøen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...