Gå til innhold

Hannhund som markerer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjemisk kastrering er jo en mulighet. En sprøyte som demper hormonene varer i ca. 3 mnd, og slik sett kan bikkja di kjapt bli reproduserbar dersom du ønsker å avle på ham. Jeg har testet sånn sprøyte på bikkja mi, og han reduserte markeringen kraftig (markering er ofte hormonelt styrt).

En annen ting: Hvorfor er folk så utrolig negative til kastrering av hund når vi lett som det bare kastrerer katter og hester? Jeg ser ingen vesensforskjell på det (ja katter løper rundt og vi har ikke kontroll på dem, men inngrepet for individet er jo likt), og kastrering av hannhund er et relativt greit inngrep.

Når det gjelder at du bør ha en flaske med urin som du heller på bikkja di, det synes jeg høres helt sykt ut! :overrasket: Det får være måte på. Prøv heller å korrigere hunden din på andre måter.

Uansett, lykke til!

Skrevet

Ja, da har han jo litt igjen før han er ferdig modnet...

Så, det vil nok være en midlertidig atferd, som etterhvert, i tråd med hormonsprell, vil forsvinne.

Kunne gitt mange råd, men det innebærer dette med den daglige kontakten, som man på en måte ikke har med hunder som står i gård. Det er bare sånn det er.

Kan liksom ikke forvente at du skal bo i hundegården en uke heller liksom... Og kan man ikke regulere en uønsket atferd konsekvent, går liksom spinninga opp i vinninga... Et alternativ kan jo selvfølgelig være å la tispen bli innehund, men regner med hun har vært utehund lenge hun også, siden hun er såpass gammel, så det spørs hvor greit det vil være liksom...

Tror rett og slett jeg anbefaler deg å snakke med dyrlegen din, eller kontaktpersoner for de respektive rasene, om de har noen konkrete tips.

Bare vær klar over at du kan risikere å bare bli anbefalt den kjemiske kastreringen( som jo er blitt SÅ populær her inne :ler: ), så da kan det kanskje være lurt å snakke med flere dyrleger.

Og, som den nysjerrigste i hele verden... Hva syns tispa om å bli pissa på?? Ville jo tro at hun vet å sette han på plass? Og så lurte jeg på hva du har tenkt å gjøre når det kommer løpetid...

:)

Skrevet
Kjemisk kastrering er jo en mulighet. En sprøyte som demper hormonene varer i ca. 3 mnd, og slik sett kan bikkja di kjapt bli reproduserbar dersom du ønsker å avle på ham. Jeg har testet sånn sprøyte på bikkja mi, og han reduserte markeringen kraftig (markering er ofte hormonelt styrt).

En annen ting: Hvorfor er folk så utrolig negative til kastrering av hund når vi lett som det bare kastrerer katter og hester? Jeg ser ingen vesensforskjell på det (ja katter løper rundt og vi har ikke kontroll på dem, men inngrepet for individet er jo likt), og kastrering av hannhund er et relativt greit inngrep.

Når det gjelder at du bør ha en flaske med urin som du heller på bikkja di, det synes jeg høres helt sykt ut! :overrasket: Det får være måte på. Prøv heller å korrigere hunden din på andre måter.

Uansett, lykke til!

Hvorfor man er imot kastrering? Hallo, er det naturlig for en hund å bli kastrert?

Skrevet
Hvorfor man er imot kastrering? Hallo, er det naturlig for en hund å bli kastrert?

La vær å ødelegge tråden da...

Skrevet
La vær å ødelegge tråden da...

Må jo få lov til å ha mine egne meninger, og siden kastrering er et tema her, så må jeg få uttrykke min mening. Om du har er annen har du full rett til det!

Skrevet
Må jo få lov til å ha mine egne meninger, og siden kastrering er et tema her, så må jeg få uttrykke min mening. Om du har er annen har du full rett til det!

Selvfølgelig, er ikke det det er snakk om heller, poenget er at hvorfor man er imot kastrering, faktisk ikke er det trådstarter lurer på..

Skrevet

Halllllooooooooooo, dere bør ikke nevne noe mere om kastrering!!!! Det blir nemli ikke gjort!!!

Tispa virker ikke som ho bryr seg i hele tatt, istad satt ho og bæsja og da gikk han kjekt bort å løfta på beinet :frustrert:

Det med neste løpetid er under kontroll, har bestilt flere elementer til en ny gård. Hadde ikke tenkt å skille dem utenom løpetia, men det blir nok til det se.

Skrevet

JA, vet du hva... Jeg får jo nesten hjerteinfarkt av disse kreka noen ganger...

Men, innen jeg rakk å reagere ista så var han ferdig han. Og like blid :forvirret:

Det er en sugg altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...