Gå til innhold

Min største første feil etter og ha kjørt bil i 11 år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt lappen i 3 år, og har øvelseskjørt vær dag i 11 år med min pappa.

Og for første gang kjørte jeg på rødt lys med et uhell idag 😕

Har aldri fått bot eller noen ting, uten om parkeringsbot da en gang.

Vet ikke hvorfor jeg sier det, men fikk løst å være ærlig og få det ut av systemet!

Utrolig glad for at det ikke var NOEN biler i området da. 

Anonymkode: 70b1e...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skjedde det da? Fulgte du bare ikke med?

Anonymkode: a167d...188

Skrevet

Det kan skje, og det går nok helt fint :) 

Anonymkode: 43357...ea3

Skrevet

Har jeg gjort og ved å bli for sen til å stoppe. Alle gjør feil innimellom. Spesielt i rundkjøringer er det noen ganger Greske tilstander syns jeg😂

• Liker 1
Skrevet

Helt uskyldig. Jeg kjører til jobben om natten da det ofte er null trafikk. Kommer jeg til et kryss hvor det er null biler så kjører jeg av og til på rødt. 

Anonymkode: 9e453...800

Skrevet

Hvordan i alle dager kjører man på rødt lys ved et uhell?

Anonymkode: 74fee...629

• Liker 4
Skrevet

Skjedde meg og etter et par år med førerkort. Skikkelig flaut for oss som kjører ordentlig. Men i mitt tilfelle kjørte jeg på et nytt sted og lysene var litt dårlig plassert og jeg så de ikke. Ikke for at det er en unnskyldning, men det var ikke med mening. Bare lære av det og gå videre. 

Anonymkode: 63a83...3ac

• Liker 1
Skrevet

Lær av det og gå videre, det gikk fint. Greide å gjøre det selv en gang. Mye trafikk. Uoversiktlig og jeg var stresset på vei til jobb. Det gikk fint, og jeg måtte bare slippe det vekk fra meg. Og lære av det.

Ser ofte mange kjører på rødt. Ble nesten påkjørt i går pga noen kjørte på rødt, vedkommende bråbremset akkurat i tide når vedkommende oppdaget det. 

Anonymkode: 2af7b...165

Skrevet

Det har jeg gjort en eneste gang (som jeg har merket) på 15 år som sjåfør.

En vei jeg kjører nesten daglig, et kryss der det sjeldent blir rødt, var ikke en annen bil eller menneske på veiene. Et sted der det er mange lys fra stolper/fortau/bygninger. Så først det var rødt da jeg var midt i krysset. 

Tror jeg bare kjørte helt på autopilot, og tror jeg ville vært mer oppmerksom om det var andre biler og mennesker rundt. 

Ser andre får det til innimellom, og ikke minst er det mange som bommer på høyreregelen, så er alltid forsiktig inn i kryss selv om jeg har retten på min side. 

Anonymkode: a9348...e31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 0.25):

Vet ikke hvorfor jeg sier det, men fikk løst å være ærlig og få det ut av systemet!

Lær deg norsk skriftmål!!!!

• Liker 1
Skrevet
Einus skrev (7 minutter siden):

Lær deg tegnsetting. (Og folkeskikk). 

• Liker 3
Skrevet
On 12/5/2022 at 9:06 AM, AnonymBruker said:

Hvordan skjedde det da? Fulgte du bare ikke med?

Anonymkode: a167d...188

Var utrolig sliten etter 12 timers jobb og var på tur hjem.  Selv om jeg så til begge sider og at det var klart så glemte jeg bare at det var lyskryss der.

7 hours ago, Einus said:

Går helt fint, alle som har skrevet her forstår hva jeg skriver, så anbefaller deg å slutte å lage småe problem til et stort problem!

Anonymkode: 3f0bd...f94

Skrevet

Da er du bedre sjåfør enn meg, for jeg gjør feil hele tiden og hsr hatt lappen i 2 mnd😂

Anonymkode: 54f98...9d6

Skrevet

Øvelseskjørt i 11 år😂

Anonymkode: 2fb4e...19d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 0.25):

Shitt happens, livet går videre. Hadde det vært biler der hadde du antagelig ikke gjort den feilen. 

Jeg er litt uoppmerksom på slikt og vet det, så jeg sier lysfargen for meg selv for å bevisstgjøre den. Samme med fartsgrenser 😂Har kjørt mellom 30 000 og 50 000 km pr år i snart 30 år skadefritt. 

Anonymkode: f545f...fb8

Skrevet

Kjørt på rødt en gang jeg også med pappas gamle Mazda 626 1992 mod var veldig spesiell måtte holde hælen på bremsepedalen og skotuppen på gassen så den ikke skulle kveles  pappa var mere opptatt av å ikke kvele bilen enn åssen ellers kjøreturen gikk jeg fant til slutt feilen defekt innsugspakning deretter slapp man og holde hælen på bremsen og skotuppen på gassen :) rødt lys turen var på kvelden samme dag jeg bestod lappen i 28.04.2006 :) 

Skrevet
On 12/5/2022 at 1:10 PM, AnonymBruker said:

Hvordan i alle dager kjører man på rødt lys ved et uhell?

Anonymkode: 74fee...629

Jeg kommer fra et lite sted hvor det ikke finnes et eneste lyskryss, når jeg kjører i større byer hvor dette finnes så kan jeg være så opptatt av å følge med på trafikken at jeg glemmer å følge med på lysene.

Så jeg kjørte helt tilfeldig på rødt lys i et kryss en gang. Jeg er 100 % vant til å følge med på bilene i krysset og ikke lyset. Så det ble ingen farlig situasjon, fordi trafikken tilsa at jeg kunne kjøre, sånn dom når jeg ser meg til siden i vanlige kryss. Men følte meg fæl når jeg innså hva jeg hadde gjort, så klart!

Anonymkode: 0668c...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...