Gå til innhold

Min mor blir sur på oss fordi vi kjøper flere gaver til barna våre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en veldig liten familie, og selvom det ikke er om å gjøre å ha flest gaver på juleaften så kjøper vi noen ekstra sånn at ikke de føler de får veldig mye mindre enn venner ( barna er tenåringer ). Hvis vi ikke hadde kjøpt flere enn en gave fra oss, så hadde barna fått 5 gaver til sammen hver. Vi kjøper derfor en hovedgave, også kjøper vi enten to eller tre mindre gaver ved siden av dette. Da har de til sammen rundt 8 gaver av alle. 

Min mor blir like oppgitt over dette hver gang og klager høylytt over det under gaveåpningen, og jeg synes det er dårlig gjort. Vi vurderer derfor å ta noen av gavene hjemme før vi kommer, samtidig som at jeg tenker at hun får tåle det og at barna burde få åpne alle gavene på julekvelden. 

Det skal sies at jeg har en søster som er attpåklatt som har en annen far. Hun får derfor gaver fra to sider av familien sin. Mine barn får ikke fra far sin familie da de har meldt seg totalt ut fra livet dems for mange år siden. Min søster sitter da med mange fler julegaver og er på alder med mine barn. Jeg synes derfor at min mor ihvertfall burde godta at vi kjøper noen ekstra. 

Hadde dere valgt å ta med 'alle' gavene på julekvelden eller åpnet noen av gavene hjemme? Har prøvd å snakke med min mor, men hun skjønner ikke greia. Og jeg skjønner heller ikke hennes greie om hvorfor hun reagerer da hun ikke gir meg noen god grunn. Vi snakker ikke gaver til svimlende summer heller. 

Anonymkode: cdb0b...d42

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

'Vi' er forresten meg og min samboer.

Ts 

Skrevet

Ja jeg hadde tatt med gavene, hva din mor sier skal du ikke tenke på. Det er dine barn, dine penger og du bestemmer.

Min barn får ofte mer enn en gave fra oss foreldre, og jeg lover de har mer enn nok gaver fra før også. Vil jeg kjøpe 3 gaver så gjør jeg det... de andre kan si hva de vil.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen mødre eller svigermødre vil bare kontrollere. Svigermor vil ha så lite gaver som mulig, synes våre unger får for mye av mine foreldre, de får mer enn barnas kusiner som har besteforeldre på andre siden som er uføretrygdede og bor i leid leilighet, men de har også 4 tanter de får gaver av, jeg har ingen søsken, så mine barn får gaver av kun 4. 

Anonymkode: 9089f...e0b

• Liker 1
Skrevet

Din mor ble bli voksne og slutte å være kjip mot barnebarna sine. 

Må dere feire jul sammen? 

Anonymkode: 09f49...003

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg forstår henne. Hva er feil med 5 gaver? Jeg har alltid fått mindre gaver enn andre, men aldri har jeg følt noe på det. Siden moren min og de rundt meg ga meg en god oppvekst der  antall gaver ikke var fokus.

Så kanskje på tide å forandre holdning TS.

Anonymkode: a5d79...e35

• Liker 3
Skrevet

Spar noen av gavene til dere kommer hjem da, så slipper dere maset. Kanskje like greit å slippe å drasse på så mange gaver også? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår henne. Hva er feil med 5 gaver? Jeg har alltid fått mindre gaver enn andre, men aldri har jeg følt noe på det. Siden moren min og de rundt meg ga meg en god oppvekst der  antall gaver ikke var fokus.

Så kanskje på tide å forandre holdning TS.

Anonymkode: a5d79...e35

Det unnskylder på ingen måte morens uhøflig e oppførsel?

Anonymkode: 7cd7d...e25

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Si du synes det er greit at alle ungdommene får ca like mange gaver, og at hvis mor ikke kan gi en skikkelig grunn, så får hun slutte å klage. Det er uansett dere foreldre som bestemmer.

Anonymkode: dc20b...235

• Liker 4
Skrevet

Du gjør som du vil. Men min søster gjør det samme med den ene sønnen sin, minstemann. Han får kanskje 15 gaver, så får alle andre søskebarna kanskje max 6 gaver. Helt idioti. Men jeg tenker at hun får bare styre på. Gavehysteri er jula. 

Anonymkode: 5c347...d9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du gjør som du vil. Men min søster gjør det samme med den ene sønnen sin, minstemann. Han får kanskje 15 gaver, så får alle andre søskebarna kanskje max 6 gaver. Helt idioti. Men jeg tenker at hun får bare styre på. Gavehysteri er jula. 

Anonymkode: 5c347...d9e

Hekt urelevant i denne sammenhengen

Anonymkode: a14db...219

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta de med, din mor er bare teit

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var da også noe å henge seg opp i på julaften, et barn som får julegaver! :sjokk:Synes du skal ta med deg alle julegavene jeg, angår ikke henne egentlig :ler:

• Liker 1
Skrevet

Veldig spesiell oppførsel fra din mor. Jeg gjør fint det samme, som regel blir det flere gaver til mine barn. 

Hadde vurdert å ikke feiret jul med henne. 

Anonymkode: 2ce4b...f95

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt får også få gaver. Fars familie har meldt seg helt ut, og jeg har heller ikke stor familie. Barna til søsteren min får mange fler gaver, for de får fra både nær og fjern slekt fra farens side. 

Men sånn er det. Det er jo tullete å skulle kompensere for det ved å gi flere gaver, om man ikke hadde tenkt til å gi gavene i utgangspunktet. Jeg kompenserte en jul for mange år siden, men skjønte fort at det egentlig bare er helt teit. Og jo mindre gaver, jo mer tid har ungene til å sjekke ut gavene sine etter gaveåpningen. Man kan få en skikkelig fin tid sammen etter gaveåpning, istedenfor å åpne gaver hele kvelden. 

Anonymkode: 131aa...80f

• Liker 2
Skrevet

Sånn ellers tror heg forøvrig det er helt normalt å Gi ett par gaver fra foreldre 

• Liker 2
Skrevet

Si fra til din mor at dere bare feirer med henne hvis hun kan oppføre seg. 

Anonymkode: 8ba71...ea6

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Min mor blir like oppgitt over dette hver gang og klager høylytt over det under gaveåpningen, og jeg synes det er dårlig gjort. Vi vurderer derfor å ta noen av gavene hjemme før vi kommer,

Jeg hadde tatt alle gavene hjemme og ikke reist til din mor i det hele tatt. 

Anonymkode: 96ace...006

• Liker 1
Skrevet

Snakk med din mor og be henne la være å kommentere antall gaver rundt pakkeåpningen da det er ekkelt for ungdommen. Hun har ikke noe med hva dere pakker inn. 

Anonymkode: d7c9b...95c

• Liker 1
Skrevet

Dette har din mor ingenting med. 
Hva om du sier til henne at hvis hun skal kritisere dere så feirer dere heller alene på julaften? 

Anonymkode: 34fc7...c7f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...