AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #21 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er helt enig med de tik tok videoen du referer til. Selve penetrasjonen/samleiet kommer langt ned på listen over hva som er best med sex. Selve penetrasjonen er mest for mannens nytelse. Ikke misforstå. Penetrasjon/samleie er fint og godt, men laaaaangt i fra det beste innen sex. Om jeg av en eller annen grunn ikke kunne hatt samleie mer, så hadde ikke akkurat verden rast av den grunn😂 Anonymkode: 2a44b...6c1 Snakk for deg selv, vi er mange kvinner som opplever enorm nytelse ved penetrering. Anonymkode: e6f73...485 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #22 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Snakk for deg selv, vi er mange kvinner som opplever enorm nytelse ved penetrering. Anonymkode: e6f73...485 Selvfølgelig snakker jeg for meg selv. Men det er mange kvinner som ikke syntes penetrasjon gir enorm (sic) nytelse. Anonymkode: 2a44b...6c1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #23 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Penetrering er ganske kjedelig for mange kvinner, da det er lite følelser inni vagina. Personlig mener jeg det er ekstremt oppskrytt. Det er ganske sykt at kjæresten din sier det blir slutt om han ikke kan komme i munnen din. (Selv de fleste fuckboys lever veldig godt på å sprute utenfor de fleste steder for å unngå graviditet ect) Kjæresten du har nå har allerede ødelagt mye for sexlivet ditt, så kvitt deg med han først. Anonymkode: 7e39d...4bc Eh, jeg er kvinne og jeg elsker pentrerende sex! Synes det blir veldig kjedelig uten det, det er jo (for meg i alle fall) selve hovedretten. Anonymkode: e01bb...db7 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #24 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, jeg er kvinne og jeg elsker pentrerende sex! Synes det blir veldig kjedelig uten det, det er jo (for meg i alle fall) selve hovedretten. Anonymkode: e01bb...db7 Samme her! Kun da jeg får multiorgasmer. Anonymkode: 74010...052 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #25 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har vært i din situasjon. Det var 7 år der mannen min og jeg ikke kunne ha penetrerende sex, pga vestibulitt/partiell vaginisme (smerter i underlivet). Jeg har blitt bra igjen, som mange blir, etter barnefødsler og etter å ha fått bedre forståelse av hvilke psykiske/nevrologiske prosesser som gjør at det strammer til i underlivet og gjør vondt under samleie. Det er forventningen om at det kommer til å gjøre vondt som forårsaker smertene. Derfor er første bud at du bare skal gjøre ting i senga som føler godt, ikke ting som du ikke har lyst til. En positiv forventning om gode seksuelle følelser kan være helbredende, mens smerter og ubehag har motsatt effekt. Jeg skal være såpass ærlig å si at sexlivet vårt er et helt annet nå enn i de årene vi ikke kunne ha penetrerende sex. Men dette er nok individuelt og det går an å ha bra sex uten penetrasjon også. Hovedsaken er at du liker det dere gjør, at du blir kåt og at det frembringer gode følelser. Sex som gir ubehag eller smerter er skadelig. Anonymkode: d101e...82f 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #26 Skrevet 5. desember 2022 Jeg må ha penetrerende sex, ellers kan det være det samme med hele sexen. Det å avslutte med den man elsker inni seg er det beste av alt. Anonymkode: 08a00...781 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #27 Skrevet 5. desember 2022 Dere kan jo vurdere butt stuff, med rikelige mengder glidemiddel. Anonymkode: 91e10...34e 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #28 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har vært i din situasjon. Det var 7 år der mannen min og jeg ikke kunne ha penetrerende sex, pga vestibulitt/partiell vaginisme (smerter i underlivet). Jeg har blitt bra igjen, som mange blir, etter barnefødsler og etter å ha fått bedre forståelse av hvilke psykiske/nevrologiske prosesser som gjør at det strammer til i underlivet og gjør vondt under samleie. Det er forventningen om at det kommer til å gjøre vondt som forårsaker smertene. Derfor er første bud at du bare skal gjøre ting i senga som føler godt, ikke ting som du ikke har lyst til. En positiv forventning om gode seksuelle følelser kan være helbredende, mens smerter og ubehag har motsatt effekt. Jeg skal være såpass ærlig å si at sexlivet vårt er et helt annet nå enn i de årene vi ikke kunne ha penetrerende sex. Men dette er nok individuelt og det går an å ha bra sex uten penetrasjon også. Hovedsaken er at du liker det dere gjør, at du blir kåt og at det frembringer gode følelser. Sex som gir ubehag eller smerter er skadelig. Anonymkode: d101e...82f Så fint at du deler dine erfaringer. ❤ Mange av oss kan nok ikke sette oss helt inn i situasjonen til ts, eller til kjæresten hennes, fordi vi ikke har vært i situasjonen, og derfor bare kan svare på spørsmålet angående om penetrering er "verdt det". Ser at mange går hardt ut mot mannen hennes, fordi han er ærlig om at dersom all type sex uteblir kan han ikke bli i forholdet lenger, men det må nok være en ganske utfordrende situasjonen for begge parter, så veldig fint å høre at dere taklet det, og også klarte å løse problemet. Det du skriver om at sex må frembringe gode følelser, og at ubehag eller smerter er skadelig (og øker/bidrar til å opprettholde problemet) er egentlig noe som er så viktig og vesentlig for oss alle at seksuelle relasjoner står eller faller på dette. Det er kun gode opplevelser ved sex som opprettholder lyst på sex. Sex føles meningsløst, belastende og som plikt og ubehag også for oss uten slike smerteutfordringer om det ikke er nytelse ved sex. Da skrur kroppen av behovet for sex, og mentalt får man også sperrer for sex. Den situasjonen er det nok flere som kan kjenne seg igjen i. Den situasjonen har iallefall jeg også vært i også, selv om jeg ikke har hatt vestibulitt/vaginisme, men "kun" hadde en partner som utviklet seg til å være så egoistisk seksuelt at jeg ikke lenger hadde glede og nytelse av å ha sex med ham. Uten glede og nytelse ved sex mistet jeg behov og lyst på sex. Kroppen og hodet så ikke lenger på det som noe som var verdt å ha, og å ha det likevel gjorde bare vondt verre og verre, til det ble umulig å prøve engang. Jeg følte avsky for tanken bare. Så selv for oss uten direkte smerter er det ødeleggende å ha sex uten glede og nytelse, så at det er nødvendig med glede og nytelse for å komme noen vei med en slik smerteutfordring i tillegg er egentlig ganske selvfølgelig. At den sex ts og mannen kan ha også føles som plikt, stressende og ubehagelig hjelper nok absolutt ikke på situasjonen. Hvordan klarte du og mannen din å opprettholde sex som noe positivt dere mellom de årene dere ikke kunne ha penetrerende sex? Jeg tolker egentlig ts sin mann som en mann som er innstilt på å takle dette, selv om hans uttalelser om at han ikke vil takle det dersom også andre former for sex utgår. Jeg forstår at det stresser ts når også andre former for sex føles negativt for henne, men i et forhold er det to som har behov for forståelse og velvilje, og jeg tenker at man også kan tolke mannen her som forståelsesfull ovenfor ts sine problemer med smerter, men ærlig vedrørende sine behov, og at den beste løsningen ikke nødvendigvis er "dump ham", men at de sammen bør ta et skritt tilbake og prøve å få til at sex de kan ha gir begge gode følelser og opplevelser. Det finnes jo flere muligheter enn oral også. Min løsning da sex var blitt noe negativt for meg var å forlate mannen som ikke var omtenksom nok til at sex ga meg gode følelser og opplevelser, og ikke villig til dialog om det, eller å endre på de tingene jeg ga stadig tydeligere tilbakemelding om at ødela vår seksuelle relasjon. Det fremkommer ikke i det ts skriver at hennes mann ikke er villig til dialog eller å gjøre ting annerledes for at situasjonen skal bli bedre. Det fremkommer egentlig ikke om ts har vært ærlig om at hun ikke liker oral så godt heller, eller om hun/de har forsøkt annet. Nå har jeg en fantastisk mann og elsker, og selv om vi kan ha penetrerende sex hender det ofte at vi tilfredsstiller hverandre uten det også. Det er kommet mye bra sexleketøy til menn også nå, og vi har ganske mye leketøy myntet på ham også etterhvert. Alt av leketøy kan også være fine leketøy å bruke sammen. Mye av det jeg har kjøpt til hans nytelse er nok egentlig tenkt som leketøy til onani, men det fungerer vel så godt, og kanskje bedre, når partner bruker det på deg, og det er noe man gjør sammen. Jeg runker ham for eksempel med fleshlite og diverse andre håndholdte saker som gir ham en helt annen føkelse enn hånd eller munn. Diverse vibratorer gir ham også stor nytelse. Min mann vil dessverre ikke forsøke noen former for penetrerende sex der han blir penetrert, men det er så definitivt mer enn bare penis som kan lekes med på ulike måter, og penis kan stimuleres på veldig mange ulike måter med ulike typer leketøy. Vi elsker også begge å massere hverandre, på pirrende og omfattende måter, der få steder på kroppen blir oversett. Det gir utrolig nytelse, og er intimt og deilig for begge. Hva med å tenke nytt? Jeg tenker iallefall at dette nå er en vond situasjon for begge, og at det hadde vært klokt å prate ærlig og konstruktivt om hvilke muligheter som finnes angående å gjøre sex til noe begge kan ha glede av. Ikke minst stoppe at det blir en negativ spiral, ved at ts får større og større sperrer for sex totalt sett, fordi måten de "løser" ting på nå heller ikke føles ok. Det er jo trossalt mange andre muligheter også. Oralsex er ikke eneste alternativet til penetrerende sex, og når ts egentlig ikke liker oral så godt heller tror jeg det beste er å tenke nytt, og prøve andre muligheter. Som det egentlig er svært mange av. Anonymkode: 4d5db...cb5 2
Blåjojo Skrevet 5. desember 2022 #29 Skrevet 5. desember 2022 Jeg synes penetrerende sex er magisk med rette partneren og hadde ikke likt å hatt et sexliv uten det. Vi får brukt alle sansene og nyter å være nær hverandre på en helt annen måte enn ved oralsex. 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #30 Skrevet 5. desember 2022 Jeg er i din situasjon, ts! Kan heller ikke ha penetrerende sex pga vulvodyni. Prøver en gang i blant, men det fører til enormt store smerter for meg, hele underlivet føles ødelagt i flere dager etterpå. Men jeg og kjæresten har et veldig godt sexliv uansett! Vi tenner veldig på hverandre og har det kjempedigg sammen uten penetrering. Han stimulerer klitorisen min mens jeg runker han og vi timer det så vi kommer samtidig, vi har oralsex og i blant kjører vi en greie hvor jeg bruker penishodet hans til å stimulere klitoris ved å støte hoftene mot han(eller han støter mot meg). Begge syns det siste der er digg, kjæresten min blir ivrig og kan lett få orgasme av det. Jeg tror det er lekenheten og det oppriktige ønske om å gjøre godt for den andre som gjør at vi får det til å funke, vi tirrer hverandre opp og holder det friskt ved at vi varierer steder og aktiviteter. Jeg suger han gjerne i dusjen og han gir meg gjerne en orgasme på sofaen mens vi egentlig så på serie osv. Men når det er sagt - jeg syns det er en stor sorg å ikke kunne ha penetrerende sex. Jeg har så lyst på det, tenner så sykt på kjæresten min og blir veldig trist og frustrert av at det ikke går. De få gangene vi har hatt "ordentlig" sex så har det føltes så intimt og nært på en helt annen måte, samt mer rått og uhemmet når han nærmer seg orgasme (i tillegg til at det gjør helt sinnsykt vondt pga vulvodynien da 🥲). Har gått i behandling som ikke har hjulpet, så per nå er egentlig bare håpet mitt at fødsel kan hjelpe noe når det blir aktuelt om noen år. Enn så lenge prøver jeg å fokusere på det som er bra, jeg er takknemlig for at jeg har god sexlyst og en kjæreste som behandler meg kjempefint og sier at det går bra at vi ikke har penetrerende sex. ❤️ Anonymkode: 1afac...723 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #31 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg må ha penetrerende sex, ellers kan det være det samme med hele sexen. Det å avslutte med den man elsker inni seg er det beste av alt. Anonymkode: 08a00...781 Motsier deg selv da."Den du elsker" Hadde du hatt glede av at naboen dytta tissen inn og ut, så lenge du ikke så han? Nei.....men mannen din hadde følt nytelse samme hva han hadde putta dingsen inn i. Anonymkode: 7e39d...4bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #32 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Motsier deg selv da."Den du elsker" Hadde du hatt glede av at naboen dytta tissen inn og ut, så lenge du ikke så han? Nei.....men mannen din hadde følt nytelse samme hva han hadde putta dingsen inn i. Anonymkode: 7e39d...4bc Nettop 😊 Mange her blander inn emosjoner med fysisk følelse. Selvfølgelig er det kjempedeilig å ligge med den man elsker. Det er veldig intimt, nært, koselig og fint. Men det betyr ikke at det er spesielt deilig rent fysisk. Av ren seksuell nytelse er det mye som er deiligere en å bli penetrert, noe eksemplet ditt illustrerer 😊. Så mye av den type nerver er det rett og slett ikke der inne. Av naturlige årsaker. Anonymkode: 2a44b...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #33 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så fint at du deler dine erfaringer. ❤ Mange av oss kan nok ikke sette oss helt inn i situasjonen til ts, eller til kjæresten hennes, fordi vi ikke har vært i situasjonen, og derfor bare kan svare på spørsmålet angående om penetrering er "verdt det". Ser at mange går hardt ut mot mannen hennes, fordi han er ærlig om at dersom all type sex uteblir kan han ikke bli i forholdet lenger, men det må nok være en ganske utfordrende situasjonen for begge parter, så veldig fint å høre at dere taklet det, og også klarte å løse problemet. Det du skriver om at sex må frembringe gode følelser, og at ubehag eller smerter er skadelig (og øker/bidrar til å opprettholde problemet) er egentlig noe som er så viktig og vesentlig for oss alle at seksuelle relasjoner står eller faller på dette. Det er kun gode opplevelser ved sex som opprettholder lyst på sex. Sex føles meningsløst, belastende og som plikt og ubehag også for oss uten slike smerteutfordringer om det ikke er nytelse ved sex. Da skrur kroppen av behovet for sex, og mentalt får man også sperrer for sex. Den situasjonen er det nok flere som kan kjenne seg igjen i. Den situasjonen har iallefall jeg også vært i også, selv om jeg ikke har hatt vestibulitt/vaginisme, men "kun" hadde en partner som utviklet seg til å være så egoistisk seksuelt at jeg ikke lenger hadde glede og nytelse av å ha sex med ham. Uten glede og nytelse ved sex mistet jeg behov og lyst på sex. Kroppen og hodet så ikke lenger på det som noe som var verdt å ha, og å ha det likevel gjorde bare vondt verre og verre, til det ble umulig å prøve engang. Jeg følte avsky for tanken bare. Så selv for oss uten direkte smerter er det ødeleggende å ha sex uten glede og nytelse, så at det er nødvendig med glede og nytelse for å komme noen vei med en slik smerteutfordring i tillegg er egentlig ganske selvfølgelig. At den sex ts og mannen kan ha også føles som plikt, stressende og ubehagelig hjelper nok absolutt ikke på situasjonen. Hvordan klarte du og mannen din å opprettholde sex som noe positivt dere mellom de årene dere ikke kunne ha penetrerende sex? Jeg tolker egentlig ts sin mann som en mann som er innstilt på å takle dette, selv om hans uttalelser om at han ikke vil takle det dersom også andre former for sex utgår. Jeg forstår at det stresser ts når også andre former for sex føles negativt for henne, men i et forhold er det to som har behov for forståelse og velvilje, og jeg tenker at man også kan tolke mannen her som forståelsesfull ovenfor ts sine problemer med smerter, men ærlig vedrørende sine behov, og at den beste løsningen ikke nødvendigvis er "dump ham", men at de sammen bør ta et skritt tilbake og prøve å få til at sex de kan ha gir begge gode følelser og opplevelser. Det finnes jo flere muligheter enn oral også. Min løsning da sex var blitt noe negativt for meg var å forlate mannen som ikke var omtenksom nok til at sex ga meg gode følelser og opplevelser, og ikke villig til dialog om det, eller å endre på de tingene jeg ga stadig tydeligere tilbakemelding om at ødela vår seksuelle relasjon. Det fremkommer ikke i det ts skriver at hennes mann ikke er villig til dialog eller å gjøre ting annerledes for at situasjonen skal bli bedre. Det fremkommer egentlig ikke om ts har vært ærlig om at hun ikke liker oral så godt heller, eller om hun/de har forsøkt annet. Nå har jeg en fantastisk mann og elsker, og selv om vi kan ha penetrerende sex hender det ofte at vi tilfredsstiller hverandre uten det også. Det er kommet mye bra sexleketøy til menn også nå, og vi har ganske mye leketøy myntet på ham også etterhvert. Alt av leketøy kan også være fine leketøy å bruke sammen. Mye av det jeg har kjøpt til hans nytelse er nok egentlig tenkt som leketøy til onani, men det fungerer vel så godt, og kanskje bedre, når partner bruker det på deg, og det er noe man gjør sammen. Jeg runker ham for eksempel med fleshlite og diverse andre håndholdte saker som gir ham en helt annen føkelse enn hånd eller munn. Diverse vibratorer gir ham også stor nytelse. Min mann vil dessverre ikke forsøke noen former for penetrerende sex der han blir penetrert, men det er så definitivt mer enn bare penis som kan lekes med på ulike måter, og penis kan stimuleres på veldig mange ulike måter med ulike typer leketøy. Vi elsker også begge å massere hverandre, på pirrende og omfattende måter, der få steder på kroppen blir oversett. Det gir utrolig nytelse, og er intimt og deilig for begge. Hva med å tenke nytt? Jeg tenker iallefall at dette nå er en vond situasjon for begge, og at det hadde vært klokt å prate ærlig og konstruktivt om hvilke muligheter som finnes angående å gjøre sex til noe begge kan ha glede av. Ikke minst stoppe at det blir en negativ spiral, ved at ts får større og større sperrer for sex totalt sett, fordi måten de "løser" ting på nå heller ikke føles ok. Det er jo trossalt mange andre muligheter også. Oralsex er ikke eneste alternativet til penetrerende sex, og når ts egentlig ikke liker oral så godt heller tror jeg det beste er å tenke nytt, og prøve andre muligheter. Som det egentlig er svært mange av. Anonymkode: 4d5db...cb5 Takk for fint innlegg, og gode og konkrete tips til HI og andre som måtte være interessert. Ad. ditt spørsmål, så må jeg vel nesten medgi at sexlivet ikke var så mye å skryte av i store deler av den perioden mannen min og jeg ikke kunne ha penetrerende sex. I begynnelsen var vi veldig forelsket og holdt det gående med oralsex og petting. Men etterhvert mistet vi piffen, og mannen min ble også mindre interessert når det ikke var utsikter til samleie og han måtte være så forsiktig med meg. Vi hadde bare sex en sjelden gang, men vi hadde mye emosjonell nærhet og en viss fysisk intimitet. Og etterhvert (et halvt års tid etter at jeg fødte vårt første barn - for øvrig unnfanget ved hjemme-inseminasjon) oppdaget vi at samleie så smått var begynt å fungere igjen. Det tok tid, men det ble stadig bedre, og i takt med at det ble bedre ble jeg mindre redd og anspent. Man kan oppleve en god sirkel som gjør en frisk, ikke bare en ond sirkel som gir smerter. Nå har vi et godt sexliv igjen, og jeg har ikke problemer med smerter. Men for oss som par var penetrasjon en vesentlig del av å ha et fungerende og godt sexliv. I årene uten overlevde vi på kjærlighet og emosjonell nærhet. Men det kan godt være at penetrasjon er mindre viktig for mange- både menn og kvinner - enn det er for oss. Anonymkode: d101e...82f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #34 Skrevet 5. desember 2022 For min del er penetrering helt guddommelig vidunderlig. Det finnes ingen større lykke enn det. Jeg trenger hverken oralsex, kos eller kyss, dvs selvfølgelig er alt dette utrolig deilig, men det kan ikke sammenlignes med penetrerende sex, for det er i en helt annen liga. Det er som å smelte sammen både fysisk og sjelelig, det er rett og slett ren ekstase og så ufattelig deilig at det ikke lar seg beskrive. Jeg har veldig følsom skjede, da. Det er ikke alle kvinner som har det. Anonymkode: a43a8...928 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå