AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Faren til en venn av meg opplever at konen slår han. Når jeg har vært på byen så har jeg også ofte sett damer som slår (da ofte menn). Hvorfoe er det slik at damer er så voldelige? Anonymkode: 5d170...8ee
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Kvinner er ikke så voldelige. Noen kvinner er voldelige. Det er jo som om man skulle generalisert og spurt hvorfor menn er så voldelige og voldtar så ofte. Og grunnen til at kvinner er voldelige er ulike. Du kan jo google litt, og lese forskningsartikler på det, fremfor å spørre på KG. Anonymkode: 15250...e4e 7
Hedda-78 Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Faren til en venn av meg opplever at konen slår han. Når jeg har vært på byen så har jeg også ofte sett damer som slår (da ofte menn). Hvorfoe er det slik at damer er så voldelige? Anonymkode: 5d170...8ee Tja, jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg har slått to ganger i mitt liv, med flere års mellomrom. Begge gangene var på byen, og begge gangene var det fordi en fremmed mann tafset på meg helt ut av det blå. Jeg ble redd. Begge gangene slo jeg med flat hånd på kinnet, så hardt at de trakk til seg de ekle hendene og jeg kom meg unna en potensielt farlig situasjon. Sånn til daglig er jeg ikke voldelig, nei. 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Tja menns vold mot kvinner koster samfunnet 25 MILLIARDER kroner i ÅRET så hvem som er mest voldelige er ikke vanskelig å se Forskjellen på menns vold mot kvinner og kvinners vold mot menn er også at kvinner blir voldelige pga mannen har gjort noe respektløst mot henne, f eks seksuell trakassering på byen, utroskap i forhold osv mens menn er voldelige mot kvinner for å få makt over henne og underkue henne. Unntak fins men dette er de generelle forskjellene. Dette i tillegg til det at menn alltid er den fysisk overlegne så kan man utvilsomt konkludere med at menns vold er værst Anonymkode: ed5a4...4bd 3 3
Rhodiola Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Tråden er ryddet for diskriminerende ytringer, oppfordringer til lovbrudd, brukerdebatt og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Ikke alle kvinner!!! Visstnok uslåelig argument, som alltid blir brukt om menn. Anonymkode: 2151e...68c 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Grunnen er enkel - fordi det ikke får noen konsekvenser. En dame kan slå en mann på åpen gate, og folk vil enten le eller tenke at han sikkert fortjener det. Jeg har selv blitt slått i hodet av eksdama på fest flere ganger. Det er ingen sosial fordømmelse for kvinners vold, menns vold mot kvinner fordømmes eksremt. Og det er jo bra selvfølgelig Anonymkode: 88ed6...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ikke alle kvinner!!! Visstnok uslåelig argument, som alltid blir brukt om menn. Anonymkode: 2151e...68c Dette! Hvorfor er det lov å si "not all men" , men ikke "not all women" ? Anonymkode: 8d991...7c5 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Grunnen er enkel - fordi det ikke får noen konsekvenser. En dame kan slå en mann på åpen gate, og folk vil enten le eller tenke at han sikkert fortjener det. Jeg har selv blitt slått i hodet av eksdama på fest flere ganger. Det er ingen sosial fordømmelse for kvinners vold, menns vold mot kvinner fordømmes eksremt. Og det er jo bra selvfølgelig Anonymkode: 88ed6...5e1 Uff, ikke bra. Det er ikke rett å være voldelig bare fordi man er mindre fysisk sterk og gjør mindre fysisk skade. Det er fortsatt skadelig. Anonymkode: 74503...fa1 2
Mezzosoprena Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 På samme måte som enkelte menn er voldelig, er også enkelte kvinner voldelige. Med trykk på enkelte. 3
Macro Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 Kvinner kan være noen helvetter. Man ser mye psykisk vold som trender på TikTok feks. Folk ler og koser seg, mens mann etter mann blir offer for sitt giftige kvinnemenneske. Om det er noe som er en hjertesak for meg så er det å få slutt på at kvinner behandler sine partnere stygt. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette! Hvorfor er det lov å si "not all men" , men ikke "not all women" ? Anonymkode: 8d991...7c5 Det er lov. Hvem sa det ikke var lov? Anonymkode: bf36c...42f
Pippi Lotta Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 18.27): Grunnen er enkel - fordi det ikke får noen konsekvenser. En dame kan slå en mann på åpen gate, og folk vil enten le eller tenke at han sikkert fortjener det. Jeg har selv blitt slått i hodet av eksdama på fest flere ganger. Det er ingen sosial fordømmelse for kvinners vold, menns vold mot kvinner fordømmes eksremt. Og det er jo bra selvfølgelig Anonymkode: 88ed6...5e1 Det er sikkert mindre sosial fordømmelse mot voldelige kvinner en menn, men å si at det ikke er noen blir feil vill jeg si. Du må være i et litt spesielt miljø om kvinnene der er voldelige uten at folk ser ned på de for det. Forsovet trist å høre det som skjede, bra du er ferdig med henne!
Chupacabra Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 On 12/5/2022 at 6:27 PM, AnonymBruker said: Grunnen er enkel - fordi det ikke får noen konsekvenser. En dame kan slå en mann på åpen gate, og folk vil enten le eller tenke at han sikkert fortjener det. Jeg har selv blitt slått i hodet av eksdama på fest flere ganger. Det er ingen sosial fordømmelse for kvinners vold, menns vold mot kvinner fordømmes eksremt. Og det er jo bra selvfølgelig Anonymkode: 88ed6...5e1 Kvinner bruker generelt mindre fysisk vold. Men jeg tror ikke kvinner står tilbake når det gjelder oppfordring til aggresjon og vold. Det er mange slåsskamper og kriger som er startet indirekte av kvinner, muligens de fleste.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har slått to ganger i mitt snart 50 år gamle liv. Ene gangen da min daværende samboer etter en egentlig liten krangel fant det greit å gå inn på badet der jeg hadde kledd meg naken og skulle dusje, og presset meg opp til veggen mens han skrek til meg. Sårbar som jeg følte meg da ble jeg livredd, satte kneet i skrittet på ham og ga ham en hard høyreknoke da han slapp hendene mine (han holdt begge fast da han presset meg mot veggen) når han da tok seg til skrittet. Alt skjedde så fort og på instinkter da jeg ble livredd, og jeg føler det var berettiget. Andre gangen jeg slo var også forsvar, etter å ha blitt slått flere ganger først. Jeg var opphovnet i begge øynene og leppen etter fyrens slag, og har ingen dårlig samvittighet for at jeg fikk inn et slag som ga ham duckface en periode. Årsaken til at han slo var visst at han var psykisk syk, og trodde han angrep en annen person enn meg. Jeg fikk voldsoffererstatning etter den hendelsen. At jeg slo tilbake ble ikke tema. Man har lov til å forsvare seg. Har aldri falt meg inn å slå noen uten å bli angrepet. Tror ikke kvinner har som vane å gjøre det. Anonymkode: 39e6d...e15 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 Forhold der det er en mann og den andre er ei kvinne = vold og sjalusi. Forhold der det er en mann og den andre er også en mann = mindre vold og sjalusi. Forhold der en er kvinne og den andre også er ei kvinne = mer vold og masse sjalusi. Konklusjon - menn i forhold er årsak for partnervold... Anonymkode: bf36c...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå