AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Jeg har kjøpt hårfarge jeg tenkte å prøve men ble litt skeptisk når jeg leste bakpå pakka. Garnier olia 6,3. Bakpå står det at den ikke anbefales til bleket eller stripet hår. Noen som vet hvorfor? Hvilken farge kan det bli, i verste fall? Jeg bleket håret i sommer men har tatt mørkere striper siden den gang og har en mørk fargekur i det nå. så har mye lyst hår under, mer brunaktig oppå og mørk ettervekst 😅 Anonymkode: 3bcfc...689
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Å farge håret mørkt på bleket hår kan resultere i oransje toner i stedet for mørkt. Det er derfor frisører avbleker hår om de skal farge det mørkt. Skal sies at jeg hadde bleket håret ombre 3 år tidligere og farget med hjemmefarge fra loreal og det gikk helt fint. Tok en så mørk farge at håret nesten ble sort og etter ca 6 mnd begynte fargen å falme og da kom det rødskjær men jeg syns det var fint. Hadde nok ikke turt å ta sjansen om håret var bleket i nyere tid Anonymkode: d2b0f...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Takk for svar. Kanskje best å farge det brunt første gangen hos frisøren da, og prøve hjemme deretter ts Anonymkode: 3bcfc...689
Avstand Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Kanskje best å farge det brunt første gangen hos frisøren da, og prøve hjemme deretter ts Anonymkode: 3bcfc...689 Jeg har farget direkte på bleket hår før. Da brukte jeg Tints of Nature. Ble ikke oransje, men svart. Selv om jeg tok lysebrun. Men det gikk sakte men sikkert ut, så det ble lysebrunt til slutt men bleket hår kan tiltrekke seg ekstremt mye farge da tydeligvis så du kan bli mye mørkere enn du hadde tenkt. Men kommer kanskje an på fargen. Jeg husker jeg en gang kjøpte en sånn billig fra H&M, da fikk jeg grønnskjær.
Natta1980 Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Jeg farget nylig mitt bleket hår med en 6.3 hjemmefarge. Fargen ble ujevn. Noen steder nyanser av oransje, der hvor det lyse håret ikke ble farget nok, mens andre steder brunt. Angrer i det hele tatt for at jeg gjorde det. Hadde heller kanskje brukt en farge 7.3 eller 8.3. Det ble alt for mørkt, men aner ikke hvorfor så ujevnt. Kanskje jeg skulle ha kjøpt to pakker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå