AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Del Skrevet 4. desember 2022 Har veldig sensitiv hud og vurderer emla krem før laser behandling. Noen som har erfaringer? Hvor mange ganger måtte du ta behandling? Hvor lenge varer behandling hver gang? Anonymkode: e724b...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Del Skrevet 4. desember 2022 Jeg har tatt laser mot rosacea tre ganger. Det er vondt men ikke uutholdelig, ikke skrikevondt, men noen av "zap'ene" kan være sånn at man biter seg ekstra i leppa og tenker inni seg "Ævv!!" og håper behandlingen snart er ferdig. En gang var det så vondt at jeg sa æv høyt og nesten mistenkte hun for å ha gjort noe feil haha fordi da var det ganske vondt men heldigvis er hvert zap på under et sekund så smerten går fort over! Hele behandlingen er gjort på 2 minutter kanskje toppen tre minutter for nese, kinn og hake så det går veldig fort og etterpå får du is du skal sitte med i 15 minutter for å forhindre hevelse. Det lindrer også. Min hud er sensitiv men jeg tenker ikke å spørre om bedøvelse om jeg skal gjøre det igjen. Tror ikke det er vanlig å få bedøvelse heller og jeg har klart meg uten de gangene jeg har gjort det. Jeg har desverre ikke merket spesielt stor forskjell på rosaceaen av laser og fokuserer nå på hudpleie istedet.. Men laseren tok noen sprekte blodkar jeg hadde men ikke den generelle og diffuse rødheten som plager meg mest.. 😕 Anonymkode: bc0fb...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tatt laser mot rosacea tre ganger. Det er vondt men ikke uutholdelig, ikke skrikevondt, men noen av "zap'ene" kan være sånn at man biter seg ekstra i leppa og tenker inni seg "Ævv!!" og håper behandlingen snart er ferdig. En gang var det så vondt at jeg sa æv høyt og nesten mistenkte hun for å ha gjort noe feil haha fordi da var det ganske vondt men heldigvis er hvert zap på under et sekund så smerten går fort over! Hele behandlingen er gjort på 2 minutter kanskje toppen tre minutter for nese, kinn og hake så det går veldig fort og etterpå får du is du skal sitte med i 15 minutter for å forhindre hevelse. Det lindrer også. Min hud er sensitiv men jeg tenker ikke å spørre om bedøvelse om jeg skal gjøre det igjen. Tror ikke det er vanlig å få bedøvelse heller og jeg har klart meg uten de gangene jeg har gjort det. Jeg har desverre ikke merket spesielt stor forskjell på rosaceaen av laser og fokuserer nå på hudpleie istedet.. Men laseren tok noen sprekte blodkar jeg hadde men ikke den generelle og diffuse rødheten som plager meg mest.. 😕 Anonymkode: bc0fb...7ca Hadde du mange sprukne blodkar, og hjalp laseren godt på mange av de eller bare noen få? Har selv hatt rosacea i flere år. Har brukt Soolantra i et halvår nå som har dempet mye rødhet og betennelse. Men har nok omvendt problem sammenlignet med deg, jeg trenger å bli kvitt blodkarene.. vurderer laser. Anonymkode: 345f6...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Del Skrevet 4. desember 2022 Har tatt IPL mot rosacea en gang, jeg har høy smerteterskel på sånt tror jeg, syntes ikke det er så ille. Men bare bruk Emla, vel? Det er jo diggere uten smerte, selv om man tåler den. Pleier alltid bruke det før dermapen, selv om det går helt greit uten. Det hjalp noe, både på rødheten, sprengte blodkar og egentlig syntes jeg hele huden bare ble litt finere. Ganske fornøyd. Men jeg hovnet opp som en tulling etterpå, jeg tror nok jeg hadde en sterkere reaksjon enn det som er normalt, men jeg ville ikke gjort det dagen før du skal noe sånn i tilfelle. Tok et par dager før jeg så helt vanlig ut igjen i ansiktet. Anonymkode: 7de84...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde du mange sprukne blodkar, og hjalp laseren godt på mange av de eller bare noen få? Har selv hatt rosacea i flere år. Har brukt Soolantra i et halvår nå som har dempet mye rødhet og betennelse. Men har nok omvendt problem sammenlignet med deg, jeg trenger å bli kvitt blodkarene.. vurderer laser. Anonymkode: 345f6...d6d Jeg vet ikke hvor mange sprengte blodkar jeg hadde men kanskje 5-6 knuter i ansiktet. En er fortsatt ganske synlig, en er mindre synlig og de andre ble helt borte. Jeg har brukt samme laser mot et rødt fødselsmerke på magen og det ble 70% svakere etter bare en runde med laser. Så min erfaring er at laseren funker veldig bra på blodkar, men tror den diffuse rødheten i ansiktet mitt kommer av sensitiv hud for den kommer og går og er ikke samme type rødt i huden som blodkarene er. Jeg tok ikke IPL laser men karlaseren hos www.hudklinikken.no som er de i Oslo med lengst erfaring med hudlaser. Anonymkode: bc0fb...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Del Skrevet 5. desember 2022 Jeg er nysgjerrig på deg som tok IPL laser, hvor mange runder tok du og med hvor langt mellomrom? Syns du det var verdt det på den diffuse/generelle rødheten (ikke blodkar)? Har du brukt andre hudpleieprodukter samtidig som har bidratt til å dempe rødheten evn. hvilke? Håper fortsatt det fins noe som kan hjelpe bedre på meg. Laser er dyrt men om IPL Laser fungerer bedre er jeg villig til å prøve, ble fortalt at IPL var en svakere type laser så trodde den var dårligere. Glad for å høre at det funket så bra på deg! Anonymkode: bc0fb...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Del Skrevet 5. desember 2022 Må man smøre emla krem på før man kommer til klinikken. Eller kan man gjør det der? Anonymkode: e724b...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Del Skrevet 5. desember 2022 Jeg skal ta IPL denne uken, nå gruer jeg meg litt😬 Hvor hoven ble du i ansiktet? Er det litt «puffy» eller er det slik at du ikke kan gå ut av døren på et par dager? Anonymkode: 1737f...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 0.00): Har tatt IPL mot rosacea en gang, jeg har høy smerteterskel på sånt tror jeg, syntes ikke det er så ille. Men bare bruk Emla, vel? Det er jo diggere uten smerte, selv om man tåler den. Pleier alltid bruke det før dermapen, selv om det går helt greit uten. Det hjalp noe, både på rødheten, sprengte blodkar og egentlig syntes jeg hele huden bare ble litt finere. Ganske fornøyd. Men jeg hovnet opp som en tulling etterpå, jeg tror nok jeg hadde en sterkere reaksjon enn det som er normalt, men jeg ville ikke gjort det dagen før du skal noe sånn i tilfelle. Tok et par dager før jeg så helt vanlig ut igjen i ansiktet. Anonymkode: 7de84...9de Hudlegen jeg var til da også det. Huden kom til å bli bedre etter lader behandling. Anonymkode: e724b...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå