Gå til innhold

Er desperat etter en god håndkrem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden barndommen alltid slitt med tørre hender, men værst om vintern. De blir så tørre at de sprekker opp. Har opptil flere sår oppå henda nå. Hver gang jeg spør apoteker om hjelp så finner de en krem som er "alkoholbasert", som gjør at sårene svir, henda hovner opp, også klør de etterpå.

Jeg gir snart opp. Noen som har tips? Har prøvd å forebygge med canoderm på de varme delene av året men til ingen nytte. De sprekker opp likevel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lpr cicaplast🙂 

Anonymkode: 36d2f...a53

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg er det bare Hemp kremen fra the body shop som fungerer. Kunsten er å begynne å smøre tidlig. Jeg vet mine sprekker fra 0 grader og nedover, så da begynner jeg å smøre ved 10 grader feks.

Anonymkode: 2a572...4e8

• Liker 5
Skrevet

Anbefaler virkelig håndkremene til The Body Shop, kjempegode! :smil:

• Liker 2
Skrevet

Ta litt solsikkeolje eller olivenolje på et lite fat. Sett deg foran tv, og masser inn olje mens du ser en lang serie 🙂. Smør med en god håndkrem etterpå. Da blir både negler og hender fine. Vet ikke om du tåler handskrubb, men ta gjerne det først.

Anonymkode: 96d73...eba

• Liker 2
Skrevet

LRP cicaplast reddet hendene mine. 
Ble også desperat til slutt. Har alltid hatt tørre hender som sprekker opp, men når jeg begynte vaske og sprite hendene ofte, så ble det skikkelig ille. Måtte smøre hendene omtrent hver time for å holde de sånn passe myk. 
Men så oppdaget jeg cicaplast for fem år siden, og siden da har jeg ikke hatt verken kløe eller sprekker på hendene. 

Og bruk hansker når du er ute i kulde! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruk gode hansker eller Votter. Dexeryl fuktighetskrem.

Anonymkode: be2e3...031

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Taluno skrev (23 minutter siden):

LRP cicaplast reddet hendene mine. 
Ble også desperat til slutt. Har alltid hatt tørre hender som sprekker opp, men når jeg begynte vaske og sprite hendene ofte, så ble det skikkelig ille. Måtte smøre hendene omtrent hver time for å holde de sånn passe myk. 
Men så oppdaget jeg cicaplast for fem år siden, og siden da har jeg ikke hatt verken kløe eller sprekker på hendene. 

Og bruk hansker når du er ute i kulde! 

Er det denne?

https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/hand-og-negl/cicaplast-handkrem2,5029780?gclid=EAIaIQobChMI6LOG3u7h-wIVBqWyCh2OyAQcEAQYASABEgI2d_D_BwE

Anonymkode: 08b06...03d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta på masse krem før du legger deg, ta så på latexhansker. Det hjelper datteren min

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, den ja :) Og den er veldig drøy i bruk! 

Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Ta på masse krem før du legger deg, ta så på latexhansker. Det hjelper datteren min

Dette vil jeg fraråde på det aller sterkeste, og enda litt til. 
Spesielt ved sår hud ville jeg unngått noe så sterkt allergifremkallende som latex. 

• Liker 6
Skrevet
Taluno skrev (1 minutt siden):

Ja, den ja :) Og den er veldig drøy i bruk! 

Dette vil jeg fraråde på det aller sterkeste, og enda litt til. 
Spesielt ved sår hud ville jeg unngått noe så sterkt allergifremkallende som latex. 

Hjelper med hansker på. Men kanskje ikke latex… 

Anonymkode: a7b8a...a0c

• Liker 2
Skrevet

Nivea krem i blå boks er den absolutt beste, faktisk. Den er veldig billig og det er ingen krem som har hjulpet meg så mye som denne. Andre dyre kremer kan bare gå og legge seg. 

Prøv ihvertfall Nivea først, siden den er så billig!

Anonymkode: 5a7c0...4aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Anbefaler deg å kjøpe CeraVe håndkrem på apoteket. Den er veldig god. 
https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/hand-og-negl/reparative-hand-cream,5007179?gclid=EAIaIQobChMIn-2qtvDh-wIVjxh7Ch25gAUqEAQYASABEgKqUPD_BwE

Ville bare legge til at jeg spurte på apoteket etter en god håndkrem pga meget tørre hender og ble anbefalt denne CeraVe. Og ble positivt overrasket over denne kremen etter å ha prøvd mye forskjellig. Følte hendene var mye bedre etter veldig kort tid. 

• Liker 3
Skrevet

Sheasmør

Anonymkode: dee1e...838

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hjelper med hansker på. Men kanskje ikke latex… 

Det kan absolutt hjelpe med hansker ja, det er mange med håndeksem som bruker hansker. Mange bruker da bomullshansker eller bambushansker på natt, for å la krem trekke inn og forhindre at man klør. 

Må man absolutt bruke engangshansker så vil nitril eller vinyl være ett bedre valg. Men det å stenge inne fuktighet i noe som ikke puster er å be om bakterievekst, som ikke er veldig heldig dersom man allerede har sprekker i huden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er det bare Hemp kremen fra the body shop som fungerer. Kunsten er å begynne å smøre tidlig. Jeg vet mine sprekker fra 0 grader og nedover, så da begynner jeg å smøre ved 10 grader feks.

Anonymkode: 2a572...4e8

Enig! Denne er kjempegod :) 

Anonymkode: 3cea5...496

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som du har en utfordring med tørre hender som blir såre og sprekker opp. Dette er et vanlig problem, spesielt om vinteren når luften er tørr og kald.

Det første jeg vil anbefale deg er å unngå kremer med alkohol, som du sier gjør at sårene svir og hendene hovner opp. Alkohol kan faktisk forverre tørr hud, så det er best å unngå produkter med alkohol om du har tørre hender.

Et annet tips er å sørge for å holde hendene fuktige, enten ved å bruke en fuktighetskrem med en høy fuktighetsgivende kapasitet, eller ved å bruke en håndkrem med en høy fuktighetsgivende kapasitet. Dette vil bidra til å holde huden myk og unngå at den tørker ut og sprekker.

Du kan også prøve å bruke en oljebasert krem eller olje på hendene, siden olje er en god kilde til fuktighet. Olje vil bidra til å holde huden myk og unngå at den tørker ut. Du kan for eksempel bruke mandelolje, avokadoolje eller druekjerneolje på hendene dine for å gi dem ekstra fuktighet.

Til slutt kan det være lurt å unngå å vaske hendene for ofte, spesielt med såpe som kan tørke ut huden. Bruk heller en mild såpe og skyll hendene med lunkent vann. Det kan også være lurt å bruke hansker når du går ut i kaldt vær for å beskytte hendene mot kulden.

Jeg håper disse tipsene hjelper deg med å løse problemet med tørre hender. Ha det fint!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...