Gå til innhold

Når mor slår far foran sin 15 mnd gamle datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker folk om at mor klasker far på ryggen, på armen, sparker han barføtt på låret hans, klyper han i raseri, lugger han i håret og hveser at hun hater han og vil skilles, generelt kjefter han huden full når hun blir provosert av oppførselen hans og det han sier- foran dems 10 uker gamle baby og dems 15 mnd gamle datter? 

Hva er strafferammene for slikt??

Anonymkode: 7c5ea...b61

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Crazy 10 av 10

Anonymkode: 9ba2d...7d3

• Liker 25
Skrevet

Stragferammen er vel kun aktuell om han noen gang slår tilbake.

Anonymkode: e2d1c...9a8

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Er så lei meg for at du opplever dette!

Vold er ikke greit. Vet ikke hva strafferammen er men du bør ta kontakt med fastlegen din, eller familievern tjenesten i din kommune. Dette er vold i hjemmet og du skal ikke akseptere dette. 

Håper du ber om hjelp! 

Anonymkode: bf1ab...e4e

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva tenker folk om at mor klasker far på ryggen, på armen, sparker han barføtt på låret hans, klyper han i raseri, lugger han i håret og hveser at hun hater han og vil skilles, generelt kjefter han huden full når hun blir provosert av oppførselen hans og det han sier- foran dems 10 uker gamle baby og dems 15 mnd gamle datter? 

Barnevernet. Vold i hjemmet/ nære relasjoner er ganske alvorlig… å være vitne til vold er veldig skadelig, og jeg tørr ikke tenke på hva hu gjør/kan være i stand til å gjøre mot barna sine. 

Anonymkode: 21cbd...357

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at dette er et turbulent hjem, jeg lurer på hva som er skjedd i forkant, og jeg lurer på hvorfor disse fortsatt bor sammen.

Anonymkode: eef18...2ed

• Liker 6
Skrevet

Høres mer ut som psykiatri enn noe annet

Anonymkode: 9ba2d...7d3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk som bruker vold, skal ikke ha ansvar for barn. Ingen har rett til å bruke vold.

Anonymkode: b2d6f...95d

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Kontakt fastlegen og send henne til en undersøkelse. 
Vegrer hun så kontakter en Barnevernet 

Anonymkode: b3c04...d94

• Liker 2
Skrevet

Ta med deg barna og dra til krisesenter for menn!❤️

Anonymkode: 41275...416

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er mishandling og skal meldes til barnevernet… dette kan gjøres anonymt. Håper noen melder ifra! 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Strafferammen er nødvendigvis ikke så høy, og det kan tenkes saken henlegges.

Jeg ville selvsagt gjort noe med det. I forhold til barna ville jeg meldt fra til barnevernet, da det er skadelig for barn å observere raseri og vold mellom foreldrene, og en anmeldelse er selvsagt på sin plass selv om man nødvendigvis ikke kommer noen vei. 

Anonymkode: 63c7f...d80

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dama di høres ustabil ut. Men kan ikke for at jeg lurer på hva som ble sagt og gjort som utløste denne voldsomme reaksjonen?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er ikke greit. Det hadde ikke vært greit selv om dere ikke hadde barn heller. Hun høres ikke helt god ut. Håper at du får hjelp til å komme deg ut av dette forholdet, for det høres dysfunksjonelt ut. Vedder på at hun gjør det samme mot det eldste barnet også, eller kommer til å gjøre det når treårstrassen slår inn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Her bør hun få hjelp til å håndtere sinnet sitt. Om det ikke er mulig, må du ta med deg barnet og forlate henne! Tenk når hun begynner sånn på barnet også. Mest sannsynlig er hun skadet/oppdratt med vold, så hun trenge hjelp for å stoppe. 

Anonymkode: 958e5...337

Skrevet

Med to så små barn er det sikkert lite søvn og mye slit. Høres ut som hun trenger hjelp ganske kjapt.  Det er likevel ikke greit for verken mann eller barn og et 15 mnd gammelt barn vil garantert oppleve dette som skremmende 

Anonymkode: a65ca...e9b

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mishandling og skal meldes til barnevernet… dette kan gjøres anonymt. Håper noen melder ifra! 

Det er politiet som undersøker voldssaker, ikke barnevernet. Bv kobles inn dersom det er i barn i hjemmet som trenger oppfølging og foreldre som trenger veiledning.

Du kan selv ringe politiet, og barneverntjenesten også, da ift. veiledning angående veien videre for deg og barna. Be om et haste- møte.

Om mor får fengsel for dette kommer an på om dette er første gangen eller gang nr. 10-20. 

Oppsøk hjelp! Det er det rette å gjøre! Dette er ikke bra for noen av dere, og barn tar skade av å vokse opp m vold.

Du er tøff som våger å dele dette, men i slike saker kreves det også handling. 

❤️

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker at mor har hatt 2 svært tette svangerskap og trenger hjelp fordi det holder på å rable for henne. 

Selvfølgelig ikke ok at hun blir fysisk og verbalt stygg, men her tror jeg det er viktigere at du forsøker skaffe hjelp til familien din fremfor å fundere på om du kan politianmelde mor. Kanskje hun har fødselsdepresjon eller at for mye av arbeidet med barna ligger på henne. 

Anonymkode: 070ed...7d0

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med to så små barn er det sikkert lite søvn og mye slit. Høres ut som hun trenger hjelp ganske kjapt.  Det er likevel ikke greit for verken mann eller barn og et 15 mnd gammelt barn vil garantert oppleve dette som skremmende 

Anonymkode: a65ca...e9b

Håper ikke du mener at dette er normal oppførsel når man er sliten ?? 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan du si litt mer om forløpet til disse  episodene?

Dette er overhode ikke normal oppførsel, og hun bør ikke ha omsorgen for barna dersom dette er noe hun har gjort flere ganger. Å utagere med vold foran to små barn er meget bekymringsfullt.

Om hun har utsatt deg for vold over lang tid, og du blir trodd av retten/ kan føre nok bevis for dette, kan hun bli tiltalt og straffet. Hvor lang straff vet jeg ikke, det er helt avhengig av omfanget av volden og over hvor lang tid dette har pågått. Start med å anmelde henne. 

Har du vært voldelig mot henne, fysisk eller psykisk? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...