Gå til innhold

Barnet er mer knyttet til mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er mer knyttet til mor da jeg har annenhver helg samvær. Barnet vil ikke på samvær hos meg. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: a37a5...f34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo logisk det. Øke samvær kanskje? Bare annenhver helg er ganske lite. Kanskje du kunne hatt litt hyppige times samvær?

Anonymkode: 8cccb...58e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnet mitt er mer knyttet til mor da jeg har annenhver helg samvær. Barnet vil ikke på samvær hos meg. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: a37a5...f34

Møte det midt i uka f eks , å ringe barnet regelmessig å vise interesse 

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammelt er barnet, og hva sier barnet selv er grunnen?

Hvordan er en typisk helg hos deg?

Anonymkode: 6a3d6...e96

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan er samværene? Hvordan er du med barnet? Hvor gammelt er barnet? Hva gjør dere under samvær?

Anonymkode: fc0a5...cfd

• Nyttig 1
Skrevet

De fleste barn er mamma dalt. 

Anonymkode: 0b74c...7c6

Skrevet

Det tar seg nok opp med alderen, så lenge du stiller opp når du kan. 

Jeg har bare fått bedre og bedre forhold til faren min jo eldre jeg ble, selv om han ikke hadde omsorg.

Det er nok ikke enkelt å være så mye borte fra barnet sitt, men det blir nok bedre. Dere skal leve lenge begge to, og man må ofte svelge kameler når man er separert far.

Anonymkode: 38fcb...355

• Liker 2
Skrevet

Svaret kommer an på hvor gammel barnet er. 

Men jeg ville nok spurt om kanskje du fikk lov å "henge" litt med barnet, kjøpe lørdagsgodt, se på pekkerkakehusutstilling, bygge pepperkakehus en dag, gjør noe sammen som styrket båndet mellom dere. Jeg hadde ringt og holdt kontakt. Gjerne snakket med barnet etterhvert om hva som kunne gjøre at det ville overnatte. Mor er vel ikke veldig glad for situasjonen heller, ettersom hun sikkert vil ha fri. Så her må du faktisk bare bygge bånd og legge inn en innsats på å trygge barnet, og be mor om å hjelpe. Det er en fase, og det går nok over. 

Mor er som regel den tryggeste, i alle fall når barnet bor der. Men ellers også :) 

• Liker 1
Skrevet

Er pappa til to barn som bor hos meg annenhver uke.

Jenta er mer pappadalt, gutten er mer mammadalt. Men det svinger litt frem og tilbake.  

Det beste du kan gjøre er å være en trygg voksen. Finn noe å gjøre eller snakke om som gir litt ekstra og spesiell kontakt mellom deg og barnet. 

F.eks: les i en bok, fortell en historie, spill et spill, prat litt om kvelden mens barnet ligger trygt under dyna, vis nærhet, lær barnet å gjøre noe det ikke klarte før osv

Anonymkode: 6baf3...ae1

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...