AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Er det nesten som å ha en hest? Anonymkode: 35da2...84c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er det nesten som å ha en hest? Anonymkode: 35da2...84c Nei, men du må være glad i å vaske sikkel av alt under 80cm. Anonymkode: a51a8...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei, men du må være glad i å vaske sikkel av alt under 80cm. Anonymkode: a51a8...e0a og over, de rister seg. Anonymkode: 6f24d...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): og over, de rister seg. Anonymkode: 6f24d...9ef Haha ja, vår Cocker Spaniel klarer fint å søle til langt over 80 cm, og hun er liten 🤣 Anonymkode: 301c5...18f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Gidder ikke å se videoen men, Nei det er ikke som en hest. Men det er en STOR hund, som spiser STORE mengder mat, sikler mye og røyter mye. Men fy fader så god vår var. Verdens største bamse. Anonymkode: b395b...0ec 2
Walterwhite Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, men du må være glad i å vaske sikkel av alt under 80cm. Anonymkode: a51a8...e0a Hehe, nei. Har hatt siklehund, og det er oveeeralt. I taket, på vinduskarmen, i trappa, oppå døra, you name it. De rister seg og vipps. Sikkel der du skulle tru ingen sikkel kunne bu
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): og over, de rister seg. Anonymkode: 6f24d...9ef AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha ja, vår Cocker Spaniel klarer fint å søle til langt over 80 cm, og hun er liten 🤣 Anonymkode: 301c5...18f Walterwhite skrev (1 time siden): Hehe, nei. Har hatt siklehund, og det er oveeeralt. I taket, på vinduskarmen, i trappa, oppå døra, you name it. De rister seg og vipps. Sikkel der du skulle tru ingen sikkel kunne bu Å herregud 😮 Da var vist vi heldig med vår 🤣 Anonymkode: a51a8...e0a
Eva-Lena Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 De sikler som bare det. Rister det i alle retninger. Røyter og er late. Kjenner flere som har hatt den rasen og jeg tok aldri på meg klær jeg var redd for da jeg besøkte de. 3 av disse hundene har akutt måttet avlives pga tarmvridning. Det er ekstremt farlig og smertefullt. Disse hundene ble tatt med til veterinær veldig raskt, men det var dessverre ikke noe å gjøre med det. De ble avlivet raskt. Helt jævlig hvor fort det skjer. Ha dette i bakhue om du vurderer denne rasen.
Togpendler Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 Mamma har drevet med stb i mange år og når det gjelder siklingen er det forskjell fra hund til hund. Noen sikler vanntønner mens andre ikke noe i forhold. Men klart de er store, men merkelig nok krever de ikke så mye plass som man skulle anta, mamma har alltid hatt fokus på ro inne og så fres ute. Så ja de er verdens herligste rase. Men røyter - ja gjett om. Men helt ærlig, hadde resten av familien sagt ja hadde vi hatt en i huset.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Min bestevenn hadde slik, sikkel husker jeg ja, og sleikemerker på alt. Og at den spiste sokker. Aner ikke hvor mange sokker jeg har sett innkapslet delvis i bæsj, komme ut av den. Og den gnagde i filler joggesko. Anonymkode: 6a5f9...429
Silva Pluvialis Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 22.12): Er det nesten som å ha en hest? Anonymkode: 35da2...84c De er så fiiine😍
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 Familien til en barndomsvenninne hadde St. Bernhardshund tidligere. Hun hadde ingen kontroll på den når de gikk tur. Hvis hunden ville hilse på noen, hadde hun ingen mulighet til å holde den tilbake. En gang måtte hun surre kobbelet rundt en lyktestolpe for å stoppe hunden. Faren hadde bedre kontroll, men det er ikke noen god ide å skaffe en hund som er så sterk at den kan gjøre som den vil. Anonymkode: 58f6e...64c
Anonymbruker*** Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 Som de andre gigantrasene har ikke St Bernard den lengste forventete levealderen, 8-10 år. Det er noe å ha i bakhodet.
Maestro Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 22.37): Nei, men du må være glad i å vaske sikkel av alt under 80cm. Anonymkode: a51a8...e0a Vi hadde to slike da jeg var barn. Siggel OVERALT. Men, mamma har ei nå som sigler svært lite. Er mer pels som legger seg overalt. Jeg hater Siggel men med henne så går det fint og ha hodet hennes i fanget og sånn da det omtrent ikke er noe hos Hu.
Maestro Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 Men rasen er sta og egen. Trenger en bestemt eier. De er veldig snille og gode. De 3 vi har hatt i hus hos mamma, har vært enkle og greie på tur, de loffer fint avgårde. Hun mamma har nå fant på endel sprell som valp og ung voksen, ville Hu løpe til noe så prøvde hun seg og tøya grenser mye. Men alltid rolig inne. Hun bjeffer på folk på veien da når hun er ute i luftegården sin.. 🥴 Kjempe flott og fin rase. Kan ha problemer med rygg, hofter og labber pga vekt, så mat og mosjon er kjempe viktig og holde vedlike. De kan gå lange lange turer. Svære er de. Mamma sin er ei tispe på over 60 kg.
17.11 Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 Hadde det i oppveksten. Verdens snilleste og mest avbalanserte hund slik jeg husker henne, men mye sikkel og hår. Jeg kunne ikke hatt den rasen selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå