AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Jeg har to barn. Leier leilighet. Vanskelig å komme imm på boligmarkede, jeg har en mann som tjener under gjennomsnittet. Jenta begynner på skolen om 2 år. Jeg bekymrer meg så mye. Hvordan blir fremtiden.. vil egentlig ikke bo her, men nå for tiden blir alt solgt langt over prisantydning Hvordan har dere det? Anonymkode: e9e91...aea
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Hei. Vi har to barn i skolealder. Jeg forstår din bekymring fordi vi hadde det så trygt og godt her vi bodde men nå er det ville vesten med skyting,knivstikking og dårlig skole og påvirkning på barn og plassmangel. Vi måtte flytte ut av Oslo og fant vårt nye fine hjem der barna har masse plass og stor hageflekk. Alt er mulig. Hvis dere bor i oslo så må dere kanskje flytte ut for å kjøpe noe rimeligere og bedre. Anonymkode: 48e01...8d6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Du tar med at mannen tjener under middels, hvorfor nevnes ikke din inntekt? Anonymkode: dce9d...d86 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du tar med at mannen tjener under middels, hvorfor nevnes ikke din inntekt? Anonymkode: dce9d...d86 Jeg tjener rundt 27 000 Anonymkode: e9e91...aea
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tjener rundt 27 000 Anonymkode: e9e91...aea Altså 470 000 i året Anonymkode: e9e91...aea
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså 470 000 i året Anonymkode: e9e91...aea Så du tjener langt under middels men det er bare relevant at mannen din gjør det.. Hm.. Kan dere ta utdannet slik at dere kommer opp på et levelig lønnsnivå? Anonymkode: f0af5...e97 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Født og oppvokst i Oslo. Uten noe særlig til arv og hjelp fra foreldre, og vi er begge i krevende samfunnsnyttige, men ikke særlig lønnsomme yrker. Vi har endelig fått sammen en egenkapital på 700 000, men fremtiden for oss er å gjeldslette oss 40 år i fremtiden og være tvunget til å ha to foreldre i slitsomme fulle stillinger. Har to barn. Vi flytter til Spania til sommeren. Der får vi halvparten av en leilighet for egenkapitalen vår, og slipper å slite med gjeld hele livet. Med såpass lave boutgifter som vi da vil ha, når vi eier halve boet vårt der, regner vi med at vi klarer oss på én full stilling og en i deltid. Snakker heldigvis noe spansk begge to, og har jobber som også er stort behov for der. Ønsker ikke at ungene skal vokse opp i institusjon, og at familielivet bare skal være et slit. Anonymkode: 73885...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Født og oppvokst i Oslo. Uten noe særlig til arv og hjelp fra foreldre, og vi er begge i krevende samfunnsnyttige, men ikke særlig lønnsomme yrker. Vi har endelig fått sammen en egenkapital på 700 000, men fremtiden for oss er å gjeldslette oss 40 år i fremtiden og være tvunget til å ha to foreldre i slitsomme fulle stillinger. Har to barn. Vi flytter til Spania til sommeren. Der får vi halvparten av en leilighet for egenkapitalen vår, og slipper å slite med gjeld hele livet. Med såpass lave boutgifter som vi da vil ha, når vi eier halve boet vårt der, regner vi med at vi klarer oss på én full stilling og en i deltid. Snakker heldigvis noe spansk begge to, og har jobber som også er stort behov for der. Ønsker ikke at ungene skal vokse opp i institusjon, og at familielivet bare skal være et slit. Anonymkode: 73885...2ad Når vi uansett må flytte fra barndomsvenner og familie i Oslo, kan vi like godt flytte fra landet. Anonymkode: 73885...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Født og oppvokst i Oslo. Uten noe særlig til arv og hjelp fra foreldre, og vi er begge i krevende samfunnsnyttige, men ikke særlig lønnsomme yrker. Vi har endelig fått sammen en egenkapital på 700 000, men fremtiden for oss er å gjeldslette oss 40 år i fremtiden og være tvunget til å ha to foreldre i slitsomme fulle stillinger. Har to barn. Vi flytter til Spania til sommeren. Der får vi halvparten av en leilighet for egenkapitalen vår, og slipper å slite med gjeld hele livet. Med såpass lave boutgifter som vi da vil ha, når vi eier halve boet vårt der, regner vi med at vi klarer oss på én full stilling og en i deltid. Snakker heldigvis noe spansk begge to, og har jobber som også er stort behov for der. Ønsker ikke at ungene skal vokse opp i institusjon, og at familielivet bare skal være et slit. Anonymkode: 73885...2ad Lykke til med lønnsnivået i Spania 🥲 Anonymkode: f0af5...e97
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du tjener langt under middels men det er bare relevant at mannen din gjør det.. Hm.. Kan dere ta utdannet slik at dere kommer opp på et levelig lønnsnivå? Anonymkode: f0af5...e97 Dette er jo ikke langt under middels. Dette er en helt vanlig lønn for folk med bachelor som jobber i kommunen som feks barnehagelærer, sosionom, konsulent etc. Anonymkode: 9ae90...933 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 Helt likt, var i nøyaktig samme situasjon som deg. Nå som barnet går i 4.trinn har vi endelig kort å skrape sammen nok EK til å få boliglån i Oslo. Og vi kan kjøpe for 5,2 - men det er utrolig nok lite i Oslo for en familiebolig. Vi må bytte skolekrets, og holde oss til en 3roms i rimeligere bydel. Men- sånn er det bare. Hun blir jo knust når hun mister de få vennene hun har klart å få her. Anonymkode: 1a22a...35c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du tjener langt under middels men det er bare relevant at mannen din gjør det.. Hm.. Kan dere ta utdannet slik at dere kommer opp på et levelig lønnsnivå? Anonymkode: f0af5...e97 Jeg trodde jeg hadde fått med hva jeg tjente. Beklager det. Og jeg har utdanning, helsefagarbeider. Anonymkode: e9e91...aea
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har to barn. Leier leilighet. Vanskelig å komme imm på boligmarkede, jeg har en mann som tjener under gjennomsnittet. Jenta begynner på skolen om 2 år. Jeg bekymrer meg så mye. Hvordan blir fremtiden.. vil egentlig ikke bo her, men nå for tiden blir alt solgt langt over prisantydning Hvordan har dere det? Anonymkode: e9e91...aea Du har to barn, har en mann (som ikke er far til barna?) og som tjenter under gjennomsnittet. Hva med deg selv, hva tjener du? Anonymkode: a60b6...f68
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trodde jeg hadde fått med hva jeg tjente. Beklager det. Og jeg har utdanning, helsefagarbeider. Anonymkode: e9e91...aea En bedre utdanning som gir levelig lønn** Anonymkode: f0af5...e97
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 13.00): Når vi uansett må flytte fra barndomsvenner og familie i Oslo, kan vi like godt flytte fra landet. Anonymkode: 73885...2ad Vi flytter også til utlandet til sommeren, men vi har familien og vennene til mannen der. Vi og vil få mer ut av livet vårt både økonomisk og sosialt i det landet. Vi bor nå et sted med store avstander og alt er ganske tungvint med jobb og pendling. Å flytte mer sentralt vil bli altfor dyrt for oss, og vi vil ikke få det noe bedre sosialt. Det er ikke Spania vi flytter til men det er varmt og deilig der hele våren, sommeren og høsten, og en langhelg i Spania/Italia er bare en kjøretur unna. Gleder meg ☺️ Anonymkode: 7e6ac...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå