AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Del Skrevet 4. desember 2022 Den går ikke ned. Er også ganske synlig. Må jeg virkelig til lege, og hvor kjapt vil de isåfall finne ut hva det eventuelt er? En legetime hadde jeg håpet å slippe å bruke penger på nå… Noen med erfaring? Jeg har ikke feber, er ikke forkjølet eller noe sånt. Anonymkode: e8b21...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Del Skrevet 4. desember 2022 Kanskje noe du brygger på. Vent tim du faktisk blir syn. Anonymkode: 34d49...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Del Skrevet 4. desember 2022 Jeg fikk time 5 dager etter at jeg ringte. Fikk høre at slikt reagerer de raskt på. Men det er noen år siden nå.. Anonymkode: da754...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje noe du brygger på. Vent tim du faktisk blir syn. Anonymkode: 34d49...20d Hatt det en måneds tid nå. Anonymkode: e8b21...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hatt det en måneds tid nå. Anonymkode: e8b21...6a5 Det er vanlig. Vent til det har gått 6 uker før du går til lege. Hvis den er jevn og ikke knudrete er det et godt tegn, samt at du kan bevege huden over den og at den ikke sitter fast i huden. Det er også bra hvis den er øm å klemme på. Så uøm, ujevn/knudrete knute som gjerne sitter fast i huden er tegn på at man bør gå litt raskere til lege. Også hvis man har nattesvette, vekttap uten grunn og feber. Anonymkode: 02a64...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vanlig. Vent til det har gått 6 uker før du går til lege. Hvis den er jevn og ikke knudrete er det et godt tegn, samt at du kan bevege huden over den og at den ikke sitter fast i huden. Det er også bra hvis den er øm å klemme på. Så uøm, ujevn/knudrete knute som gjerne sitter fast i huden er tegn på at man bør gå litt raskere til lege. Også hvis man har nattesvette, vekttap uten grunn og feber. Anonymkode: 02a64...119 Nei den er heldigvis ikke øm eller vond men den begynner å bli veldig synlig da den er på er par-tre cm nå. Anonymkode: e8b21...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Del Skrevet 4. desember 2022 Mine lymfeknuter hovner opp "til stadighet". Det er når kroppen min jobber med noe. Det lengste var vel i 6 måneder. Anonymkode: 923a0...5b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei den er heldigvis ikke øm eller vond men den begynner å bli veldig synlig da den er på er par-tre cm nå. Anonymkode: e8b21...6a5 Jeg har konstant hovne lymfeknuter, og de er gjerne synlig når jeg strekker hodet den ene eller andre veien. Det er ikke i seg selv et tegn på alvorlig sykdom. Men øm lymfeknute er gjerne et godt tegn, men det betyr ikke at en uøm knute er kreft altså. Anonymkode: 02a64...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har konstant hovne lymfeknuter, og de er gjerne synlig når jeg strekker hodet den ene eller andre veien. Det er ikke i seg selv et tegn på alvorlig sykdom. Men øm lymfeknute er gjerne et godt tegn, men det betyr ikke at en uøm knute er kreft altså. Anonymkode: 02a64...119 Nei den er ikke øm, men kan jeg vente til etter jul? Tre uker til eller fra har vel ingen betydning. Orker ikke utgiften før jul med lege nå. Noen tips for å få den ned? Kulen/lymfeknuten altså. Anonymkode: e8b21...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Del Skrevet 4. desember 2022 Hvis det er ondartede greier så er jo det litt kjedelig å vente.... ville tatt hoven lymfeknute på alvor, iallfall hvis den har vart en mnd. Anonymkode: d3a03...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis det er ondartede greier så er jo det litt kjedelig å vente.... ville tatt hoven lymfeknute på alvor, iallfall hvis den har vart en mnd. Anonymkode: d3a03...018 Jo det er sant. Men hvor raskt kan de evt finne ut av det? Anonymkode: e8b21...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei den er ikke øm, men kan jeg vente til etter jul? Tre uker til eller fra har vel ingen betydning. Orker ikke utgiften før jul med lege nå. Noen tips for å få den ned? Kulen/lymfeknuten altså. Anonymkode: e8b21...6a5 Ja, hvis den ikke er knudrete så har den bare vært hoven i 4 uker og som sagt bør du vente til det har gått i alle fall 6 uker før du går til legen med en hoven lymfeknute. Anonymkode: 02a64...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, hvis den ikke er knudrete så har den bare vært hoven i 4 uker og som sagt bør du vente til det har gått i alle fall 6 uker før du går til legen med en hoven lymfeknute. Anonymkode: 02a64...119 Ok, den kjennes veldig ujevn ut men da venter jeg til januar. Anonymkode: e8b21...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ok, den kjennes veldig ujevn ut men da venter jeg til januar. Anonymkode: e8b21...6a5 Er den blitt større? Jeg ville ha kontaktet lege. Bedre å få det avklart nå enn vente til over jul. Anonymkode: 1478a...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Del Skrevet 4. desember 2022 Utredning vil være blodprøver, ultralyd og evnt. Biopsi. Ville ringt legen i morgen. Anonymkode: 95ca5...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ok, den kjennes veldig ujevn ut men da venter jeg til januar. Anonymkode: e8b21...6a5 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei den er heldigvis ikke øm eller vond men den begynner å bli veldig synlig da den er på er par-tre cm nå. Anonymkode: e8b21...6a5 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, hvis den ikke er knudrete så har den bare vært hoven i 4 uker og som sagt bør du vente til det har gått i alle fall 6 uker før du går til legen med en hoven lymfeknute. Anonymkode: 02a64...119 En par-tre cm stor, uøm, knudrete lymfeknute bør ikke vente i 6 uker! HI, jeg hadde ringt legen i dag og latt de tatt stilling til det! Anonymkode: 996fd...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå