Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilt julegave på nett i dag. Pakken blir sendt fra England. 10 virkedager.. håper virkelig pakken kommer før jul. 
Hvor mye er det i toll? Noen som vet? 

Anonymkode: 97bfc...625

Skrevet

Aner jo ikke hva du har kjøpt engang 😂

Anonymkode: 193fe...999

• Liker 4
Skrevet

Men ca 60kr.

Anonymkode: 193fe...999

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bestilt julegave på nett i dag. Pakken blir sendt fra England. 10 virkedager.. håper virkelig pakken kommer før jul. 

Nei, ikke vet vi hva det er, ikke vet vi hva det kostet, ikke vet vi hva som var inkludert i summen du betalte når du bestilte gaven.

• Liker 3
Skrevet
Teatrica skrev (36 minutter siden):

Nei, ikke vet vi hva det er, ikke vet vi hva det kostet, ikke vet vi hva som var inkludert i summen du betalte når du bestilte gaven.

Bestilte 2 joggedresser for 3000 kr. 
spørsmålet mitt er vel egentlig om alt er fortolling på fra utlandet ?

Skrevet

Det er ikke toll, men moms. Og det er gjerne posten som "fortoller", Fortollingsgebyret er ofte høyere enn momsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bestilte 2 joggedresser for 3000 kr. 
spørsmålet mitt er vel egentlig om alt er fortolling på fra utlandet ?

Omtrent alt. Joggebukser er må du betale for, med mindre det ble lagt til da du betalte.  https://www.toll.no/no/netthandel/1.april/1635017265_Skjermbilde2022-12-04kl_21_41_43.thumb.png.8f79dd0fb3b4cedba0db36e8be15a26a.png

Hvis ikke må du betale.

Anbefaler deg å bruke denne https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/

Anonymkode: 92131...3f7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fy fader.. blir ei jæv.. dyr joggedress 

Jeg la inn 300 pund, men det tilsvarer ca 3600kr . Om jeg legger inn 250 pund, som tilsvarer 3000 nok (som var det ts oppga som pris), blir det

Toll (10,7 %) 323,41
Merverdiavgift (25 %)

836,48

Nesten kr 1200 å betale i tillegg.

Det var to joggedresser da 😛

Skrevet

Håper det var fine joggedresser 😅 ville hatt minst 10 stk til den prisen der.

Anonymkode: 3ff2d...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg la inn 300 pund, men det tilsvarer ca 3600kr . Om jeg legger inn 250 pund, som tilsvarer 3000 nok (som var det ts oppga som pris), blir det

Toll (10,7 %) 323,41
Merverdiavgift (25 %)

836,48

Nesten kr 1200 å betale i tillegg.

Det var to joggedresser da 😛

Jaja, bare knipe igjen øynene å betale - fader altså..

Skrevet

Det spørs jo også hva du fikk oppgitt da du bestilte. Noen utenlandske nettbutikker beregner og betaler MVA for deg. 

Anonymkode: eac69...358

Skrevet

Selv med de gamle reglene som har vært i en evighet hadde du måtte betalt, så jeg skjønner ikke helt hvordan det kan komme som en overraskelse. Hvorfor sjekket du ikke det før du bestilte? Eller spurte her for den saks skyld? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det spørs jo også hva du fikk oppgitt da du bestilte. Noen utenlandske nettbutikker beregner og betaler MVA for deg. 

VOEC-ordningen gjelder ikke varer over 3000,- 

Anonymkode: 413bf...8d0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selv med de gamle reglene som har vært i en evighet hadde du måtte betalt, så jeg skjønner ikke helt hvordan det kan komme som en overraskelse. Hvorfor sjekket du ikke det før du bestilte? Eller spurte her for den saks skyld? 

VOEC-ordningen gjelder ikke varer over 3000,- 

Anonymkode: 413bf...8d0

Om ts kjøpte to joggedresser for til sammen 3000 så gjelder VOEC-ordningen. Det er kun om en vare kostet mer enn 3000 alene at den ikke gjelder. Ts: sjekk ut om nettbutikken har registrert seg i mva-registeret, og om du allerede har betalt merverdiavgiften.

Anonymkode: 243f2...07c

• Liker 2
Skrevet
17 hours ago, Chiubi said:

Det er ikke toll, men moms. Og det er gjerne posten som "fortoller", Fortollingsgebyret er ofte høyere enn momsen. 

Det er toll på klær, jo :) Mange varetyper er uten toll, og vi betaler da bare moms, men ikke i dette tilfellet.

Og man handler gjerne i VOEC-registrerte butikker, for å unngå et fortollingsgebyr som er høyere enn momsen (som igjen forteller at du ikke handler for over 3000).

Anonymkode: d5461...d31

Annonse
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er forskjell på toll og moms.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 16.50):

Det er toll på klær, jo :) Mange varetyper er uten toll, og vi betaler da bare moms, men ikke i dette tilfellet.

Og man handler gjerne i VOEC-registrerte butikker, for å unngå et fortollingsgebyr som er høyere enn momsen (som igjen forteller at du ikke handler for over 3000).

Det er omtrent bare alkohol og sigaretter det er toll på. På klær er det moms og gebyr. 

Skrevet
On 12/4/2022 at 8:37 PM, AnonymBruker said:

Spørs hva og hvor du har handlet det...

Anonymkode: 3ff19...fd5

Skrevet
On 12/5/2022 at 2:51 PM, AnonymBruker said:

Det er forskjell på toll og moms.

Det er ikke toll på VOEC registrerte butikker på kjøp under 3000NOK

Skrevet
On 12/6/2022 at 4:47 PM, Chiubi said:

Det er omtrent bare alkohol og sigaretter det er toll på. På klær er det moms og gebyr. 

Er toll på en god del klær også...

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...