Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere bruker refleks? Jeg kjører bil, er litt nazi ang refleks. Selv, har refleks i alle jakker. Blir skremt av mennesker som ikke bruker refleks. Som bilkjører vet jeg at i det øyeblikket jeg går ut av bilen, må ha refleks. Som bilkjører blir jeg skremt over fotgjengere uten refleks. Hva tenker dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke folk opptatt av å bruke refleks? Dette er værre enn jeg tenkte. 

Skrevet

Bruker refleks ja.

Skrevet

Ja, det er jeg veldig nøye på. 

Skrevet

Bruker alltid refleks, bor i et område der bilistene er veldig fæle til å kjøre inn på fotauet når det kommer møtende biler. Så tar ingen sjanser. 

Anonymkode: 6f6a5...e4c

Skrevet

Refleks, ALLTID. Gjerne flere reflekser. Og av og til hodelykt også.

Vet om flere som har blitt påkjørt uten. Og jeg blir forbanna når jeg ser folk uten. Gir gjerne bort en refleks også, til sånne. 

Anonymkode: d103a...336

• Liker 1
Skrevet

Viktig å bruke refleks nå i mørketiden, spesielt for alle med øreplugger som er oppslukt av mobilen, og bare går rett på uten å se seg for. 

• Liker 2
Skrevet

De deler ut gratis på bussen også på refleksdagen.

Anonymkode: d103a...336

Skrevet

Vi bruker refleks og lys på både oss selv og bikkja hele året.

Jeg har ganske mye fra Morild, liker at vanlige klesplagg som skjerf, lue og hansker har refleks i tilegg til hengende brikke og refleksbånd.

Bikkja går bare med seler med refleks og har lykt i tilegg. Han går også med dekken etter vær og sesong der jeg syr eller taper på refleks.

Alle ryggsekkene i hus har også reflekstape på. Den fra clasern er skikkelig god og holdbar.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker alt dette ..på 2 voksne og 2 barn:) hater folk som ikke bruker refleks og tror de synes i gatelys 

inCollage_20211104_211758115.jpg

Skrevet

Nei, bare på ungen og hunden som svinser rundt uten å passe seg. Jeg er observant og passer på meg selv 🙂

Anonymkode: e0133...992

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, bare på ungen og hunden som svinser rundt uten å passe seg. Jeg er observant og passer på meg selv 🙂

Anonymkode: e0133...992

Dessverre er ikke alle bilister observante, og de kan jo ikke se deg. Man kan ikke føle seg trygg selv om man går på fortauet, så lenge man er usynlig. Mange biler som gjør brå bevegelser.

Anonymkode: 6f6a5...e4c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, der er jeg skikkelig nøye. Jeg bruker helst et bandolær, alternativt bånd rundt bein og armer eller tradisjonell refleks som henger i knehøyde. 

Det er overraskende mange som ikke bruker refleks her jeg bor. Mistenker at mange av de ikke er vant til å kjøre bil eller sykle, og dermed ikke skjønner hvor usynlige de er. Jeg får lyst til å dele ut reflekser når jeg sykler til og fra jobb. 

Min erfaring er forøvrig at refleks som er strikket inn i plagg ikke fungerer. Jeg har stoppet folk og bedt de om å ta på seg refleks, og så viser det seg at de har reflekslue. Lyset må treffe i akkurat riktig vinkel for at de skal være synlige. Det skumle med det er at de tror de er synlige og oppfører seg deretter, men så er de usynlige inntil man er skikkelig nærme dem. Eller som en jeg syklet forbi her om dagen, som hadde stroppet en refleks på veska foran på magen. Den var jo ikke synlig hverken bakfra eller fra siden. 

Endret av L'amie
  • Liker 2
Gjest Ramona1970
Skrevet

Jeg har refleks på alle klærne også. Får litt angst når jeg ikke har refleks, for jeg vet hvor ekkelt det er for bilistene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...