Gå til innhold

Blå lepper hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere erfaring med det? Jeg har et barn på 2 år som tidvis blir blå på leppene. Vi tenkte først at det kom i forbindelse med at han var kald, og var mer obs på bekledning. Nå ser det mer ut som at mønsteret er at de blir blå i forbindelse med høy aktivitet. Ved intens herjing/leking blir leppene kortvarige blå, men får raskt farge igjen. Han har ingen andre symptom. 

Anonymkode: f1322...49d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jernmangel? Sykdom? Ville sjekket hos lege

Anonymkode: 75766...534

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jernmangel? Sykdom? Ville sjekket hos lege

Anonymkode: 75766...534

Ja, vi skal det. Tenkte bare å høre om andre som har opplevd det. Når jeg googler kommer det gjerne opp i forbindelse med hjertesykdom og dårlig oksygenopptak. Men han har ellers ingen andre symptom på hjertesykdom, så jeg tror egentlig ikke det kan være det.

Skrevet

Spør legen. Hadde blå lepper selv ved bading. Spør legen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, vi skal det. Tenkte bare å høre om andre som har opplevd det. Når jeg googler kommer det gjerne opp i forbindelse med hjertesykdom og dårlig oksygenopptak. Men han har ellers ingen andre symptom på hjertesykdom, så jeg tror egentlig ikke det kan være det.

Hvordan kan du vite det? Blå lepper er jo et veldig vanlig tegn på hjertesykdom. 

Anonymkode: 6fc4b...040

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har noen av dere erfaring med det? Jeg har et barn på 2 år som tidvis blir blå på leppene. Vi tenkte først at det kom i forbindelse med at han var kald, og var mer obs på bekledning. Nå ser det mer ut som at mønsteret er at de blir blå i forbindelse med høy aktivitet. Ved intens herjing/leking blir leppene kortvarige blå, men får raskt farge igjen. Han har ingen andre symptom. 

blå lepper kan være oksygenmangel. Vil anbefale og bestille denne, den er uansett grei å ha: pulsoksymeter.

Anonymkode: 1acc7...d61

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Vi fikk sjekket det hos hjertelege for å utelukke feil med hjertet. 

Det var helt fint, blåfargen kom da barnet frøs. 

Anonymkode: 01cac...877

Skrevet

Kan være astma. Ville sjekket det hos lege.

Skrevet

Hvordan er neglene når barnet er blå på leppene? Pusten? 

Ville absolutt snakket med legen. 

Anonymkode: 46489...7b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvordan kan du vite det? Blå lepper er jo et veldig vanlig tegn på hjertesykdom. 

Anonymkode: 6fc4b...040

Jeg kan ikke vite det, derfor vil vi til legen. Men andre beskrevne symptom passer ikke.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan er neglene når barnet er blå på leppene? Pusten? 

Ville absolutt snakket med legen. 

Anonymkode: 46489...7b5

Neglene har jeg ikke observert, det skal jeg sjekke neste gang. Pusten virker normal. Han er jo giret, men har ikke anstrengt pust.

Skrevet

Barnet mitt blir blå på leppene ved aktivitet, har hjertefeil. Det er mange som ikke vet, hun ser helt frisk ut ellers. 
ville fått det sjekket opp. 

Anonymkode: 26a74...05d

Skrevet

Hva med leveren? Kan ikke leppene bli farget når leveren er syk?

Anonymkode: a607e...a40

Skrevet

Typisk for hjertesykdom, evt lunge. Bra dere skal til legen så får dere hjelp eller evt utelukket det 😊

Anonymkode: a1ebe...da3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...