AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Har noen av dere erfaring med det? Jeg har et barn på 2 år som tidvis blir blå på leppene. Vi tenkte først at det kom i forbindelse med at han var kald, og var mer obs på bekledning. Nå ser det mer ut som at mønsteret er at de blir blå i forbindelse med høy aktivitet. Ved intens herjing/leking blir leppene kortvarige blå, men får raskt farge igjen. Han har ingen andre symptom. Anonymkode: f1322...49d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Jernmangel? Sykdom? Ville sjekket hos lege Anonymkode: 75766...534
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jernmangel? Sykdom? Ville sjekket hos lege Anonymkode: 75766...534 Ja, vi skal det. Tenkte bare å høre om andre som har opplevd det. Når jeg googler kommer det gjerne opp i forbindelse med hjertesykdom og dårlig oksygenopptak. Men han har ellers ingen andre symptom på hjertesykdom, så jeg tror egentlig ikke det kan være det. Anonymkode: f1322...49d
Helene Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Spør legen. Hadde blå lepper selv ved bading. Spør legen.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, vi skal det. Tenkte bare å høre om andre som har opplevd det. Når jeg googler kommer det gjerne opp i forbindelse med hjertesykdom og dårlig oksygenopptak. Men han har ellers ingen andre symptom på hjertesykdom, så jeg tror egentlig ikke det kan være det. Anonymkode: f1322...49d Hvordan kan du vite det? Blå lepper er jo et veldig vanlig tegn på hjertesykdom. Anonymkode: 6fc4b...040 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har noen av dere erfaring med det? Jeg har et barn på 2 år som tidvis blir blå på leppene. Vi tenkte først at det kom i forbindelse med at han var kald, og var mer obs på bekledning. Nå ser det mer ut som at mønsteret er at de blir blå i forbindelse med høy aktivitet. Ved intens herjing/leking blir leppene kortvarige blå, men får raskt farge igjen. Han har ingen andre symptom. Anonymkode: f1322...49d blå lepper kan være oksygenmangel. Vil anbefale og bestille denne, den er uansett grei å ha: pulsoksymeter. Anonymkode: 1acc7...d61
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har noen av dere erfaring med det? Jeg har et barn på 2 år som tidvis blir blå på leppene. Vi tenkte først at det kom i forbindelse med at han var kald, og var mer obs på bekledning. Nå ser det mer ut som at mønsteret er at de blir blå i forbindelse med høy aktivitet. Ved intens herjing/leking blir leppene kortvarige blå, men får raskt farge igjen. Han har ingen andre symptom. Anonymkode: f1322...49d Ja. Vi fikk sjekket det hos hjertelege for å utelukke feil med hjertet. Det var helt fint, blåfargen kom da barnet frøs. Anonymkode: 01cac...877
tussi84 Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Kan være astma. Ville sjekket det hos lege.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Hvordan er neglene når barnet er blå på leppene? Pusten? Ville absolutt snakket med legen. Anonymkode: 46489...7b5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvordan kan du vite det? Blå lepper er jo et veldig vanlig tegn på hjertesykdom. Anonymkode: 6fc4b...040 Jeg kan ikke vite det, derfor vil vi til legen. Men andre beskrevne symptom passer ikke. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan er neglene når barnet er blå på leppene? Pusten? Ville absolutt snakket med legen. Anonymkode: 46489...7b5 Neglene har jeg ikke observert, det skal jeg sjekke neste gang. Pusten virker normal. Han er jo giret, men har ikke anstrengt pust. Anonymkode: f1322...49d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 Barnet mitt blir blå på leppene ved aktivitet, har hjertefeil. Det er mange som ikke vet, hun ser helt frisk ut ellers. ville fått det sjekket opp. Anonymkode: 26a74...05d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Hva med leveren? Kan ikke leppene bli farget når leveren er syk? Anonymkode: a607e...a40
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Typisk for hjertesykdom, evt lunge. Bra dere skal til legen så får dere hjelp eller evt utelukket det 😊 Anonymkode: a1ebe...da3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå