Gå til innhold

Spørsmål til dere som kaster opp ved migreneanfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere dere bedre etter å ha kastet opp? En sånn  "lettelse" man får når man har omgangssyken feks? Hender det at dere får feber også?

Anonymkode: 26b89...e3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hodeverken presser ekstra på under oppkast, kvalmen gir seg litt. Får mer hodeverk, kaldsvetter mer. Kan kaste opp flere ganger. Tror ikke jeg får feber.

Skrevet

Får aldri feber. Å kaste opp letter på trykket. 

Skrevet

Kaster sjelden opp nå, men gjorde alltid det sa jeg var barn. Kvalmen og hodepinen pleide å gi seg da.

Har som egel tatt toppen av smerten med smertestillende når jeg først kaster opp, så usikker på hvordan effekt oppkast har på smerten nå, men kvalmen gir seg hvertfall.

Anonymkode: 49d3e...311

Skrevet

Noen ganger våkner jeg og anfallet er så langt inn at smertestillende fungerer delvis eller ikke, da kommer kvalmen og jeg må kaste opp skikkelig, det gjør det litt bedre, som at trykket sprenger eller noe. 

Anonymkode: ba70d...821

Skrevet

Takk for svarene 😊

Jeg har kronisk migrene selv, men har aldri kastet opp. Nå gjelder det datteren min som jeg lurer på om har en endring i mønsteret eller om hun har omgangssyke. Hun har lett feber og klager over vondt i hele kroppen, men vondt i hele kroppen kan jo enten komme av migrene eller av feber. 

Det rare er at hun var slik tidligere i uka også. Lett feber, oppkast, vondt i hodet, vondt i kroppen og kvalm hele tiden. Derfor jeg er usikker på hva det er. Det er jo uvanlig å ha omgangssyken to ganger på en uke 🤔

Skrevet

Ja, litt, men det varer veldig kort at det er litt bedre. Så ikke som ved omgangssyke. Ikke feber.

Anonymkode: c2b6c...817

Skrevet

Jeg hadde tredagers migreneanfall mange ganger da jeg var liten. Kastet opp mange ganger til det bare kom gallefarget væske. Jeg følte meg ikke bedre av å kaste opp. Takk og lov for at jeg vokste det av meg.

Skrevet

Nei jeg føler meg ikke bedre etter å ha kastet opp, tvert imot.

Anonymkode: e6198...efd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svarene 😊

Jeg har kronisk migrene selv, men har aldri kastet opp. Nå gjelder det datteren min som jeg lurer på om har en endring i mønsteret eller om hun har omgangssyke. Hun har lett feber og klager over vondt i hele kroppen, men vondt i hele kroppen kan jo enten komme av migrene eller av feber. 

Det rare er at hun var slik tidligere i uka også. Lett feber, oppkast, vondt i hodet, vondt i kroppen og kvalm hele tiden. Derfor jeg er usikker på hva det er. Det er jo uvanlig å ha omgangssyken to ganger på en uke 🤔

Høres ikke helt ut som migrene, men har hun ikke medisiner?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ikke helt ut som migrene, men har hun ikke medisiner?

Ikke triptaner enda, kun paracet og ibux. Hun har fått diagnosen hos barnelege, men er for ung til å bruke triptaner. Paracet og ibux pleier å kuppe anfallet rimelig kjapt enn så lenge. 

Nei, jeg syns heller ikke det høres ut som migrene, men hun var som sagt helt lik tidligere i uka, på onsdag tror jeg det var, for så å være helt fin igjen dagen etter. Var derfor jeg kanskje tenkte det kunne være migrene. I hvert fall en av dagene 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Idet jeg kaster opp føles det som om hodet skal sprenge. Blir ikke bedre etterpå, men får litt pause fra kvalmen. 

Anonymkode: 24c53...638

Skrevet

Dersom jeg kaster opp under et migreneanfall føler jeg meg "bedre" fordi jeg da slipper å være kvalm i ca. en halv time. Men har like vondt i hodet, om ikke verre.

Anonymkode: 2f7f3...72a

Skrevet

Jeg "må" gjennom oppkast for at anfallet skal slutte.  Jo kjappere jeg får "tømt" kroppen, jo fortere er det over.  Smertene begynner nesten uten unntak å slippe ganske nøyaktig 1 time etter siste gang jeg kaster opp (da er det bare magesyre igjen).  Smertene øker på underveis akkurat mens jeg står bøyd over toalettskåla/bøtta, selvfølgelig.

Jeg får ikke feber, men blir klissvåt av svette.  Det at svetten tørker og jeg begynner å fryse så jeg skjelver er også et godt tegn og tyder på at det begynner å gå mot slutten av anfallet.

Anonymkode: 4ed9c...36f

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har hatt feber ifbm migrene, men har aldri tatt tempen. Jeg føler meg egentlig verre rett etter at jeg har kastet opp, fordi all bevegelse forsterker hodesmertene. 

Jeg har fått migreneanfall i forbindelse med at jeg har hatt omgangssyke. Og med den typen kvalme, syns jeg det blir bedre rett etter oppkast. Jeg får også nesten alltid migrene-lignende hodepine i forbindelse med at jeg er syk på andre måter, uten at det blir som de vanlige migreneafallene mine. Altså ensidig, dunkende hodepine, men ikke så intens og hemmende. 

Anonymkode: f4fd4...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har hatt feber ifbm migrene, men har aldri tatt tempen. Jeg føler meg egentlig verre rett etter at jeg har kastet opp, fordi all bevegelse forsterker hodesmertene. 

Jeg har fått migreneanfall i forbindelse med at jeg har hatt omgangssyke. Og med den typen kvalme, syns jeg det blir bedre rett etter oppkast. Jeg får også nesten alltid migrene-lignende hodepine i forbindelse med at jeg er syk på andre måter, uten at det blir som de vanlige migreneafallene mine. Altså ensidig, dunkende hodepine, men ikke så intens og hemmende. 

Anonymkode: f4fd4...266

Ja, det får jeg også. Styrken i anfallene varierer, men får uten unntak migrene når jeg er syk.

Datteren min har nok en kombinasjon nå tenker jeg. Hun opplevde ikke noe forverring i hodepinen ifbm oppkast, men heller ingen bedring. Det var bare den generelle følelsen som ble bedre etter hun kastet opp. 

Jeg opplever innimellom å bli veldig varm eller kald og kaldsvette/svette ved anfall, men da er jeg stort sett så dårlig at jeg heller ikke har sjekket tempen.

Skrevet

Jeg pleide å kaste opp før når jeg begynte med migrene. Da var det som om hodet eksploderte mens jeg kastet opp, og så gikk kvalmen og smertene ned litt før de kom sterkere tilbake igjen.

Jeg får av og til feberfølelse med migrene, men måler normalt. Paracet demper den feberfølelsen og kvalmen av en eller annen grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...