Gå til innhold

Jeg er en forferdelig menneske....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og skjelver litt i kveld. Jeg er en alkoholiker som slutter i perioder og tror jeg klarer meg fint med å ta meg kun et glass vin til middagen osv for å kose meg. Ender opp med å drikke hele flasken og fortsette dagen etterpå.. har prøvd å få hjelp på AA og ulike grupper men nå føler jeg virkelig at jeg har hatt nok og lei av å såre folk rundt meg. Ble skikkelig dust mot samboer igår men han provoserte meg også men jeg skulle ikke drikke. han tømte ut vinen min da ble jeg sint.

Jeg vet jeg har et problem.. jeg føler meg elendig idag. Vurderte skaffe meg alkohol men sa nei. Nok er nok. Jeg er lei av å mislike meg selv og være den jeg er. 

Jeg er så sliten og lei.. meg selv. Jeg vil være sterk og normal 😭

Anonymkode: 3cc58...8b8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må komme til et punkt der du innser at du må kutte alkohol 100%. Du bør snakke med legen din hvis du ikke får nok hjelp av grupper. Kanskje du kan legges inn for avrusing.

Anonymkode: 5d3aa...d17

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kutta for 3år siden, det er helt topp.

Alkohol er noe faenskap, uansett mengde.

Anonymkode: 8c835...de4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må komme til et punkt der du innser at du må kutte alkohol 100%. Du bør snakke med legen din hvis du ikke får nok hjelp av grupper. Kanskje du kan legges inn for avrusing.

Anonymkode: 5d3aa...d17

Veldig lyst å prate med lege men vært til psykolog før hun har bekreftet jeg må holde meg unna alkohol pga alkoholisme i familien og jeg forverres psysisk pga alkohol i fortid.  

Men livredd å ha alkoholisme stemplet på meg i journalen 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei det er helt jævlig.... Å elske noe som gjør deg bare så vondt 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan sluttet du 

Gjest _Falkor_
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig lyst å prate med lege men vært til psykolog før hun har bekreftet jeg må holde meg unna alkohol pga alkoholisme i familien og jeg forverres psysisk pga alkohol i fortid.  

X-rusmissbruker her, skjønner at det kan føles kjipt å få dette som diagnose, men det må til for å få riktig hjelp, da blir du jo også frisk.

For meg hjalp det å rett og slett nå bunnen, jeg var såpass lei at jeg ba om en akuttinnleggelse, der fra fikk jeg tilrettelagt behandling. En langvarig innleggelse samt mange samtaler ettertid.

Vært rusfri siden September 2021, det var beintøfft - men jeg har troa på at man klarer det om man virkelig vil❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at uavhengig av om du får hjelp, så er det du som må gjøre jobben. Og jeg har inntrykk av at du vet hva som må til - 100% slutt. Ingen smaking på juleakevitt, ikke vin, ikke en øl til maten, absolutt ingenting, ikke lukte på korken engang.

Jeg skjønner du vegrer deg for å få dette notert på deg. Jeg ville gitt meg selv en sjanse, men bare en(!) til å kutte ut på egen hånd. Legg pengene du sparer på et glass/ overfør til en spesiell konto for hver gang du ikke bruker penger på alkohol. Disse pengene er bare dine til å bruke på noe du ønsker deg, enten nye klær, spabehandling, eller noe annet som gjør deg glad. Og finn noe du kan drive med når du har lyst på et glass. Trening er supert, men annen hobby er også bra, gjerne noe som krever at du fokuserer og ikke har mulighet til å tenke på andre ting samtidig.

Og si unnskyld til samboeren din. Lag gjerne en avtale om at han skal kontakte fastlegen din neste gang du drikker. Lykke til. Du har igjen hele resten av livet ditt til å få det bedre, og føle deg sterk og normal.

Anonymkode: 67570...9de

Skrevet

Er du alkoholiker så kan du ikke kose deg med et glass vin til maten. 

Bra din samboer helte ut vinen. Han har nok sett seg veldig lei på fyll og fant. Ta grep før han går sin vei. Skamvett hadde du heller ikke siden du ble sint på ham. 

Anonymkode: 089b3...144

Skrevet

Jeg sluttet selv. 30 desember er det 1år siden. Det har virkelig vært vanskelig! Ord kan ikke beskrive det en gang! En dag av gangen. Jeg skal ikke drikke idag .

Anonymkode: c0f95...add

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 18.32):

Sitter her og skjelver litt i kveld. Jeg er en alkoholiker som slutter i perioder og tror jeg klarer meg fint med å ta meg kun et glass vin til middagen osv for å kose meg. Ender opp med å drikke hele flasken og fortsette dagen etterpå.. har prøvd å få hjelp på AA og ulike grupper men nå føler jeg virkelig at jeg har hatt nok og lei av å såre folk rundt meg. Ble skikkelig dust mot samboer igår men han provoserte meg også men jeg skulle ikke drikke. han tømte ut vinen min da ble jeg sint.

Jeg vet jeg har et problem.. jeg føler meg elendig idag. Vurderte skaffe meg alkohol men sa nei. Nok er nok. Jeg er lei av å mislike meg selv og være den jeg er. 

Jeg er så sliten og lei.. meg selv. Jeg vil være sterk og normal 😭

Du trenger å kutte ut alkoholen. Du trenger at samboeren din ikke oppbevarer alkohol inne i leiligheten for en periode. Sett av en dato. Julen er ekstra vanskelig. Lag avtaler, regler og rutiner. Du skal ikke røre alkohol mer, heller ikke om din samboer har en flaske stående. Lag en tråd, og fortell oss om hvor mange dager du får til å holde deg edru. Det kan være moro, og du kan heies fram. Livet er hardt og vanskelig. Du må lære deg å håndtere alle følelsene som oppstår inni deg, uten alkohol. Dersom du har drukket mye i perioder med motgang, kan det hende at du har bedøvet viktige følelser som egentlig skulle være der. Da har du gått glipp av egen psykologisk utvikling. Når du kutter alkoholen, må du lære nye måter å håndtere egne følelser, noe som kan være beintøft. Jeg anbefaler at du kjøper deg etpar joggesko og et par brodder, og begynner med å løpe. Den ene avhengigheten kan erstatte den andre. Lykke til med dette.

Anonymkode: a4abe...404

Skrevet

Et menneske, heter det☺️

Ta kontakt med lege på nytt og be om å bli innlagt på rehab 

Anonymkode: a9e35...e86

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 19.38):

Eks pillemisbruker her. Det står flere ganger i min journal at jeg HAR misbrukt piller. Det gjør meg ingenting for jeg har fått hjelp. 
Hvorfor er du så redd for dette?

Anonymkode: 9bc12...aef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...