AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Eller er man like utsatt som en gammel, beinskjør person dersom man lander feil? Anonymkode: 5fbff...cae
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Jeg har aldri brukket et bein. Ikke etter fall på isen, trynet på sykkel, eller skikræsj. Andre derimot brekker beinet av å tråkke på en stein. 😆 Anonymkode: adecc...6ad 3
Buddhahode Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Enkelt å brekke noe hvis du tar deg i mot på feil måte, eller lignende. 1
Hoppetaujenta Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Jeg er ikke kattemyk lengre slik alt var da jeg var tenåring. Jeg går stivt, er veldig klar over hvor galt det kan bli og er redd for å havne i en plutselig, fatal spagat m.m. Det er islagt og utrygt hos meg nå. Må tenke før jeg går.
Helene Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 (endret) Tenker, om man faller feil, ja så blir noe brukket. Endret 4. desember 2022 av Helene
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Eller er man like utsatt som en gammel, beinskjør person dersom man lander feil? Anonymkode: 5fbff...cae Yngre folk har oftest ikke osteoperose. Anonymkode: da5a0...5dd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Er 55. Ramlet stygt på isen for et par uker siden. Kraftig forslått arm og lår, men brakk ingenting 🙂. Anonymkode: d2f58...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er 55. Ramlet stygt på isen for et par uker siden. Kraftig forslått arm og lår, men brakk ingenting 🙂. Anonymkode: d2f58...d1a Er litt yngre enn deg, men over femti. Går aktivt på turskøyter hver vinter og har ramla brutalt noen ganger. Men ikke brukket noe (enda) 😅 Anonymkode: 3c724...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Hvis du faller feil, kan du jo brekke noe uansett hvor ung og lett du er. Har en kollega på rundt 40, hun er slank og i ok form, men jeg har inntrykk av at hun detter ofte, og gjerne klarer å brekke noe nesten hver gang. Skjønner ikke helt hvordan det er mulig, for vi er mange som gjør de samme tingene, altså beveger oss i de samme områdene, og hun er ikke spesielt klønete ellers, men tror faktisk hun detter og slår seg stygt/brekker noe flere ganger i året. Anonymkode: af734...b26
Taluno Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 En person som er beinskjør vil alltid ha større sjanse for å brekke noe, uansett alder eller vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 Tror det må være ganske store variasjoner på skjelettkvaliteten til folk. Føles for meg ut som at jeg har en skjelett av stål. Slått meg veldig mye opp igjennom.. både kropp og tenner, men aldri knukket noen av delene. Jeg kjenner jo folk som knekker ting stadig vekk og har gjort det siden de var barn kan ikke bare være flaks, vel. Anonymkode: c7487...ae7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror det må være ganske store variasjoner på skjelettkvaliteten til folk. Føles for meg ut som at jeg har en skjelett av stål. Slått meg veldig mye opp igjennom.. både kropp og tenner, men aldri knukket noen av delene. Jeg kjenner jo folk som knekker ting stadig vekk og har gjort det siden de var barn kan ikke bare være flaks, vel. Anonymkode: c7487...ae7 folk med autoimmune sykdommer som går på sterioider og kortison har en bivirkning av medisinen som heter BENSKJØRHET og det er helt uforskyldt men skyldes medisinen de får tildelt. Anonymkode: da5a0...5dd
cassio Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Jeg brakk armen som barn fordi jeg landet feil. Har falt mye styggere som godt voksen uten å brekke noe. Det har mye så si hvordan man faller.
Eremitten Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Da jeg var 7-8 år gammel var jeg ute på glattisen på gårdsplassen og sparket fotball med min 89 år gamle bestefar. Faren min kom hjem og var sint på faren sin, han mente han kunne falle og brekke noe. Nei, sa bestefaren min, han kunne å falle så han skulle ikke brekke noe. 10 minutter senere faller jeg og brekker en finger. Bestefaren min kunne sitte på gulvet og leke med meg til han ble over 90 år gammel, han satt med baken på gulvet, knærne frem, leggene bakover på hver side. Han satt slik i timevis, og reiste seg lett og raskt opp igjen. Han hadde trent mye turn da han var yngre, og hatt mye fysisk arbeid. Han var mykere i kroppen som 90-åring enn det jeg noen gang har vært. Alder er ikke alt som betyr noe. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): folk med autoimmune sykdommer som går på sterioider og kortison har en bivirkning av medisinen som heter BENSKJØRHET og det er helt uforskyldt men skyldes medisinen de får tildelt. Anonymkode: da5a0...5dd Nå snakker jeg om helt friske mennesker. Du trenger ikke fremheve "benskjørhet", jeg vet godt hva det er, men jeg snakker fremdeles om folk uten benskjørhet eller andre sykdommer som fremskynder det. Anonymkode: c7487...ae7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Bare fallet som har noe å si som folk sier over. Har ei venninne som som "bare" landa feil på ankelen og da var det gameover. Hun er 30 og foten hennes blir aldri bra igjen. Har vært igjennom maaange operasjoner og hentet ut bein fra hofta og alt mulig for å prøve å fikse det. Bare ekstrem uflaks. Tryna på veranda med frost 😬 Anonymkode: c5651...457
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har aldri brukket et bein. Ikke etter fall på isen, trynet på sykkel, eller skikræsj. Andre derimot brekker beinet av å tråkke på en stein. 😆 Anonymkode: adecc...6ad Dette sa jeg også... 3 uker etter satt jeg der med brukket håndledd... 5 uker etter satt jeg med brukket halebein fordi jeg tryna på isen kunne ikke ta meg for pga hånden..... og 2 uker etter der igjen et nytt brudd på halebeinet av samme grunn. Karma got me good! 🤣 Anonymkode: 8efa4...baa 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå snakker jeg om helt friske mennesker. Du trenger ikke fremheve "benskjørhet", jeg vet godt hva det er, men jeg snakker fremdeles om folk uten benskjørhet eller andre sykdommer som fremskynder det. Anonymkode: c7487...ae7 vi med autoimmune sykdommer går som liksom helt friske vi også. Anonymkode: da5a0...5dd
AnonymBruker 42 Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 Eremitten skrev (4 minutter siden): 10 minutter senere faller jeg og brekker en finger. Det var jo en ganske så artig historie (til tross for brukket finger) Man er selvsagt ikke like utsatt for å brekke noe som ung og sprek, med solid muskelstyrke og reaksjon i stil - som man er som en gammel beinskjør person med reaksjonsevne som det jevne dovendyr med opiumvaner Noen brekker jo ting fryktelig lett selv i ung alder- så det er definitivt litt forskjell på folk også, men.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): vi med autoimmune sykdommer går som liksom helt friske vi også. Anonymkode: da5a0...5dd Fortsatt ikke det jeg snakker om. Anonymkode: c7487...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå