Gå til innhold

Folk som kler på barna altfor lite i -9 grader

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på et arrangement ute. Det er minus her og bikkjekaldt, og jeg så barn som satt i vogn med et enkelt teppe over seg, og 5-åringer og oppover som gikk med tynne dresser/ turbukser. 

Virker som mange undervurderer hvor kaldt det er, og jeg synes synd på barna som er kledd på denne måten, det må jo være ufattelig kaldt.. 

Selv kler jeg alltid barna i to lag ull og dunjakke/ tykk dress. 

Er det jeg som er hysterisk eller er det mange som kler på barna for lite? Hvorfor kjøper de ikke ordentlig vintertøy? 

Anonymkode: ae2b2...732

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 barn.. Og mitt ene barn kan du lett se i T-skjorte i -12😬

Altså han er en ovn🤷‍♀️ Og han mangler ikke klær! Til og med barnehagen måtte gi opp å kle han ‘’riktig’’  han var 2,5🙈

Jeg sendte ut felles melding på FB , at om de så en gutt med lite klær, så var det mitt barn! 
når han måtte ha på seg noe form for fornuftige varme klær, så kunne han gjemme seg og ta de av, eller bare skrike liksom…. Han var gjennomvåt av en tynn onepiece og sovepose når han sov i vogn🤷‍♀️

Han er ikke sensitiv for noe annet, verken klær eller stoff eller noe… Men varme klær🤬🤬😡😡 Jesus for ett styr! 
Gikk til en Kraniosakral terapaut når han var 4, for å få sjekket nervesystemet…🤣 Han er bare glo varm av seg! Ikke ett snev av ADHD noe for for nevrodivergent..

Det eldste barnet er ‘’vanlig’’.. Kler seg passe ved kulde og varme..

Minste er en frysepinne🤣

Men, om det ser ut som barnet fryser, er det ikke bra..

Men igjen, jeg skal lett innrømme at jeg har feilberegnet kulden noen ganger!! Selvom vi har ‘’alt’’ til de hjemme🤣🤣🫣🫣

Anonymkode: c595b...ae3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I dag var jeg på et arrangement ute. Det er minus her og bikkjekaldt, og jeg så barn som satt i vogn med et enkelt teppe over seg, og 5-åringer og oppover som gikk med tynne dresser/ turbukser. 

Virker som mange undervurderer hvor kaldt det er, og jeg synes synd på barna som er kledd på denne måten, det må jo være ufattelig kaldt.. 

Er det jeg som er hysterisk eller er det mange som kler på barna for lite? Hvorfor kjøper de ikke ordentlig vintertøy? 

Det er du som er hysterisk. Dessuten vet du ingenting om hvor mye eller hva slags klær andres unger trenger for å holde varmen.

Anonymkode: 4557c...70e

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Barn de er forskjellige, bi har en som er veldig varm av seg

Anonymkode: 0a23b...e03

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi de kler på ungene like mye eller lite som seg selv. Og ikke tenker på at det er kaldt å sitte passivt i en vogn. 

Eller gjør som min mann og legger igjen vinterdress og jakke i barnehagen. 

Anonymkode: 67fab...765

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det viktigste er jo vindtett utenpå! Og så noe varmt under. En stilongs og turbukse utenpå, vil jo være overkommelig i 9 minus. Med mindre barna skal krype på bakken.

En vindtett jakke, og en tykk ulltrøye under kan være nok for mange.

Anonymkode: 48c86...680

• Liker 3
Skrevet

Hvordan vet du hva slags klær barna hadde under det ytterste laget?

Anonymkode: 9cf3c...abd

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg tror du er verdens beste mor, men samtiden din er ikke moden for å anerkjenne dette og spørre deg til råds både ved anskaffelse og påkledning av vintergarderobe.

• Liker 1
Skrevet

Har tre barn og de blir kledd veldig forskjellig. 1 av dem er svett av alt, imens mellomste fryser stort sett alltid så må kles godt på.

Anonymkode: 90d2a...cca

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble beskyldt for å kle barna mine for lite av svigerinnen min. Hennes barn hadde veldig varme klær, men var ikke veldig aktive ute. Og hennes barn var stadig forkjølet. Mine var aktive og friske.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

9 minus er ikke så kaldt da?

Er nok heller du som overdriver bekledningen litt her.

Mange foreldre glemmer at barn i lek og bevegelse trenger mindre varmt tøy for å holde varmen, enn dem selv som står mest i ro.

Hender ofte vi må skrelle av et lag med ull under tykke dresser, for barna renner vekk under lek.

Anonymkode: 80f61...07f

• Liker 3
Skrevet

Er vel ren latskap, er slitsomt å kle på barn mange lag med klær og dress 😛 merker selv at terskelen for å gå ut en tur er myye høyere på vinteren enn sommeren, men det er klart at hvis vi først skal ut så må jo ungene ha varme klær på seg 😛 

Anonymkode: e070c...73f

Skrevet

To lag ull og tykk dress? Var det - 9 eller - 39 du sa det var?

Anonymkode: d22a8...e50

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har 3 barn.. Og mitt ene barn kan du lett se i T-skjorte i -12😬

Altså han er en ovn🤷‍♀️ Og han mangler ikke klær! Til og med barnehagen måtte gi opp å kle han ‘’riktig’’  han var 2,5🙈

Jeg sendte ut felles melding på FB , at om de så en gutt med lite klær, så var det mitt barn! 
når han måtte ha på seg noe form for fornuftige varme klær, så kunne han gjemme seg og ta de av, eller bare skrike liksom…. Han var gjennomvåt av en tynn onepiece og sovepose når han sov i vogn🤷‍♀️

Han er ikke sensitiv for noe annet, verken klær eller stoff eller noe… Men varme klær🤬🤬😡😡 Jesus for ett styr! 
Gikk til en Kraniosakral terapaut når han var 4, for å få sjekket nervesystemet…🤣 Han er bare glo varm av seg! Ikke ett snev av ADHD noe for for nevrodivergent..

Det eldste barnet er ‘’vanlig’’.. Kler seg passe ved kulde og varme..

Minste er en frysepinne🤣

Men, om det ser ut som barnet fryser, er det ikke bra..

Men igjen, jeg skal lett innrømme at jeg har feilberegnet kulden noen ganger!! Selvom vi har ‘’alt’’ til de hjemme🤣🤣🫣🫣

Anonymkode: c595b...ae3

Høres ut som min, han er kliss våt av svette når jeg henter han, selv om han kun har på t-skjorte og en tynn bomullsbukse under dressen 😅 Her er det sannsynligvis litt adhd inne i bildet da. Har hatt ganske mange runder med bhg før de sluttet å ta på to lag under dressen da, så noen ganger har jeg tatt vinterdressen med hjem på trass, slik at han måtte gå med parkdress. 

Anonymkode: 42735...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...