AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Jeg er konstant trøtt, sliten og lei... Får aldri hentet meg inn 🤯 Men kunne ikke levd uten de. Anonymkode: 693d2...a09 1 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Veldig ambivalent. Jeg savner livet uten barn ofte, men klarer ikke lenger å se for meg å ikke være mamma. Den kjærligheten overgår alt. Anonymkode: 32658...231 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Det er et helvete å være forelder til noen som skal være voksne , men horer rundt i øst og vest uten tanke for hverken seg selv eller eget barn. Anonymkode: 5c635...0df 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Liker det ikke. Angrer ofte. Anonymkode: d26ff...e2d 6 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 Liker det, men alle bekymringene skulle jeg ønske jeg hadde visst om før jeg fikk så mange. Småbarntiden er ingenting. Kronisk sykdom, mobbing, utestenging og tvilsomme venner, kjærlighetssorg. Vansker på studiene. Det er mye mye verre enn søvnløse netter. Når det er sagt, jeg har vært heldig og jeg har snille, flinke barn. Angrer ikke. Anonymkode: 04d20...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 Det er grusomt. Finner ingen glede i det. Anonymkode: 08468...a83 4 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Slitsomt . Særlig når barna vil være på meg heletiden, får ikke tid til å hvile og hente meg inn for hvert eneste sekund av "fritid" brukes alltid til husarbeid eller andre plikter. Får aldri fred. Anonymkode: 7e35e...bbf 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Har vert grusomt. Har angret mye. Nå er de blitt større, så mye bedre nå. Men hadde ikke gjort det en gang til. Anonymkode: fffc5...eb8 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har vert grusomt. Har angret mye. Nå er de blitt større, så mye bedre nå. Men hadde ikke gjort det en gang til. Anonymkode: fffc5...eb8 Jeg håper virkelig det blir bedre! Tror jeg har slått fra meg nr to. Hadde i tilfelle kun blitt for å gi barnet større familie, og det er jo en veldig dårlig grunn! Gleder meg til han blir større og jeg får livet mitt tilbake... Anonymkode: 8288b...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Det som er bra er INTENST bra, oh det som er krevende er HELT FORJÆVLIG krevende. Så, jeg er delt, kan man si. Og det til tross for at jeg har to friske og velfungerende barn. Anonymkode: 5ba54...b3e 8 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 Savner livet mitt før barn, og savner meg selv. Noen elsker å være mamma, jeg gjør dessverre ikke det. Elsker selvsagt barna mine, men hadde nok valgt annerledes om jeg visste hvordan livet ble. Sånn sett var det nok bra jeg ikke visste hva jeg gikk til! Bekymringer for selv friske og sosiale barn er utrolig slitsomt, kan ikke forestille meg hvordan det er å være forelder til barn med utfordringer❤️. Anonymkode: 63f4b...129 7 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Har ett barn, og noen ganger er det så vidt jeg har hodet over vann, og nyter fritiden etter legging maks. Men er stort sett helt fantastisk! Anonymkode: 3df96...722 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Elsker gutten min på snart to år og savner han med en gang han sovner. Synes samtidig det er beintøft, men det er ikke han som er «.problemet». Det er det å jobbe 100%, stå i stadig sykdom fra bhg, en samboer som driver eget firma og ofte MÅ prioriteres før meg på syk barn dager og helger jeg ofte blir alene med barnet. Kjenner at summen av alt har begynt å spise meg opp og jeg er alltid sliten. Misunner min mor som kunne sitte hjemme med barna til vi begynte på skolen og mannens inntekt dekket alt. De hadde det enklere og jeg skulle ønske valget enda var der. Føler nå at alle SKAL/BØR jobbe 100% fra perm er over og jeg synes det endret livet mitt til noe som er så tungt at jeg nesten kollapser innimellom. så det har ikke noe med barnet i seg selv å gjøre, men hvor hardt livet har blitt i forbindelse med at jeg fikk barn. Storkoste meg i perm. Var med jobbstart, bhg -start og hamsterhjulet det ble tøft. Hviler aldri lenger egentlig. Føles som jeg utsettes for KAROSHI. Ikke videre sunt og tror mange parforhold ryker pga det stresset hvor begge skal og må noe hele tiden. Anonymkode: 9e698...a66 8 5 5
Fremmed fugl Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Vanskelig spørsmål, litt som "hvordan er det egentligen å leve livet". Er noe unikt som man ikke kan oppleve uten å være foreldre. Sånn er det. Sum av mine barneår er 41 (samlet alder av mine 3 barn), utrolig mye hyggelig. Angrer ikke et sekund. Tre fantastiske mennesker, to voksne og en førsteklassing. Aldri følt meg sliten på grunn av dem. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Elsker å være mamma, men synes det er tøft å kombinere det med full jobb særlig når arbeidsgiver ikke skjønner at det er forskjell på tre barns mødre med tette småbarn og spesielle behov med utvidet sykt barn dager versus mødre med spredte barn i alder og helt normal fungering. Ikke minst er det tøft å være en løvemamma til en sjelden diagnose(genfeil som fungerer som et syndrom) som ikke har noen fast mal for hva oppfølging du får. på lik linje med downs som er så allmenne kjent og har sitt fast løp selv om denne diagnosen har veldig mye fellestrekk særlig på ting som går på tale, motorikk, autisme, psykisk utviklingshemming, forsinket utvikling, læring osv utenom at barnet ser normalt ut og ikke har noen misdannelser eller annerledeshet i oppbyggingen utenom stort hode. Å kjempe for utredning og få høre "ja men det fyller jo genfeilen" hele tiden. Ellers er det å være mamma min største drøm som har gått i oppfyllelse og hadde jeg hatt bedre økonomi, vunnet stort i lotto og ikke vært over 40 skulle jeg svært gjerne hatt flere barn ❤️ Anonymkode: 7bed5...c81 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Det er jo livet mitt. Altså, hverdagen min er jo barn, ekteskap, jobb, hus osv, og slitsom er det jo men alternativet ville vært å ikke hatt barn og/eller å være død. Jeg liker livet mitt med barna og alt det innebærer, selv om det er dritt når minsten spyr og bæsjer hver 20.minutt akkurat nå🤢 Anonymkode: c5a99...69c 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vert grusomt. Har angret mye. Nå er de blitt større, så mye bedre nå. Men hadde ikke gjort det en gang til. Anonymkode: fffc5...eb8 Hvorfor fikk du flere enn en da? Anonymkode: 825dd...188 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er konstant trøtt, sliten og lei... Får aldri hentet meg inn 🤯 Men kunne ikke levd uten de. Anonymkode: 693d2...a09 Hvor mange har du i hvilken alder?:) Anonymkode: 825dd...188
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 Tenker ny dag nye muligheter, og det jeg ikke fikk til i dag kan jeg gjøre bedre i morgen. Ingen dag er lik heller, det er slitsomt til tider, men det gir så uendelig mye glede også. Er veldig glad for at jeg har en mann som stiller opp 100% og er en god pappa. Føler jeg virkelig valgte å få bar med rett mann. Anonymkode: 2a80c...807 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 Det er veldig slitsomt og jeg hadde aldri valgt det om igjen om jeg visste hvor forferdelig slitsomt det skulle bli. Jeg savner også friheten jeg hadde. Samtidig elsker jeg barnet mitt over alt på jord og det begynner å kjennes bra at jeg har en etterkommer nå som jeg snart blir gammel. Barnet mitt måtte likevel bli voksen før jeg så noe positivt i det å være forelder, for så slitsomt har det vært, enda jeg har et skjønt og snilt barn. Anonymkode: 200fd...d4d 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå