AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Jeg har fått høre om et stygt urtroskap som involverer en som står meg nær og en mann med kone og barn. Hvis jeg sier noe så blir dette direkte koblet mot meg og jeg risikerer at all tillit blir brutt. Personen som står meg nær har sine ting å stri med, og ville forhåpentligvis ikke gjort noe slikt på et bedre sted i livet. Jeg er av den formening om at ingen bør slippe unna med utroskap, og har lovet meg selv at hvis jeg noen gang blir vitne til det så kommer jeg til å si det til den uskyldige parten. Hvis mannen min var utro, så ville jeg visst om det sånn at jeg selv kunne ta valget om og bli eller dra. Dessuten så fortjener ikke den utro personen å slippe unna med noe sånt uten konsekvenser. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Anonymkode: 17278...4a7 1 2
Hannah80 Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Hvis den utro parten er en person som står deg nær, så skal du selvsagt ikke si noe som helst. Hadde vært annerledes hvis det er en venn som blir bedratt. Da sier man ifra. Man er lojal mot sine venner. 9 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Ja, man må uansett være lojal med venner. En god venninne av meg var utro mot mannen sin. Jeg synes det var forkastelig, men samtidig er hun min venninne, og jeg vil være det selv om hun behandler mannen sin dårlig, f.eks. ved utroskap. Jeg ville stort sett sagt fra om utroskap, men ikke dersom nære venner eller familiemedlemmer hadde vært det. Da får det være noen andre som må si det.. Selv om jeg selvsagt ville sagt fra om at det var bedriten oppførsel. Anonymkode: 883fa...2ff 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Jeg syns de som vil, kan slippe unna med utroskap. Hadde derfor ikke gjort noe med det, om jeg fikk høre om noen. Utrolig vanlig. Anonymkode: fb603...fda 1
Nymerïa Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 Jeg hadde først og fremst vært lojal mot den som stod meg nærmest. Men jeg skjønner dilemmaet. En annen sak er at når det allerede er flere som vet om dette som må man regne med at alt kommer opp i dagen før eller senere. Er hun som står deg nær forberedt på dritten som kan komme da? For det er ikke utenkelig at hun kommer til å få skylda for hele greia og bli demonisert. Kanskje skal du ta en prat med henne. 2 1
AnonymBruker 42 Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Mistet litt respekt for personen som "stod meg nær", antageligvis . Thæts it. Hva totalt fremmede tar seg til av fanterier på fritiden bryr jeg med pent lite om. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 «Ingen skal få slippe unna med utroskap» Hvem har utnevnt deg til moralpoliti? Eller er du også innerst inne litt sjalu på de som har et mer spennende sexliv enn deg? Anonymkode: cb083...bc0 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Hadde ikke sagt noenting siden det virker på innlegget ditt som om det ikke er ment til noe godt fra din side. er helt ærlig litt lei av «utroskap er det verste i verden» folk - det er fan meg så mye verre ting å oppleve. Hvis du faktisk ønsker folk det beste så snakker du med han/hun som har vært utro - sier du synes de skal være ærlig fordi du vil den andre parten det beste. Hvis du bare skal være moralpoliti holder du godt kjeft. Anonymkode: deccd...7e9 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke sagt noenting siden det virker på innlegget ditt som om det ikke er ment til noe godt fra din side. er helt ærlig litt lei av «utroskap er det verste i verden» folk - det er fan meg så mye verre ting å oppleve. Hvis du faktisk ønsker folk det beste så snakker du med han/hun som har vært utro - sier du synes de skal være ærlig fordi du vil den andre parten det beste. Hvis du bare skal være moralpoliti holder du godt kjeft. Anonymkode: deccd...7e9 Det ødelegger en familie så for noen er det det verste som kan skje. Om mannen min hadde vært utro mens jeg var gravid, hadde jeg hoppa fra en bro. Anonymkode: d834c...b93 3
Macro Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Det er veldig dumt å lage seg slike lovnader og regler. Problemstillinger i voksenlivet er veldig nyanserte, og i ditt tilfelle mener jeg du ikke bør si noe. Jeg forstår det slik at det er den utroe du kjenner og da bør lojaliteten ligge der. Du sier også at personen er på et vrient sted i livet. De alle fleste utroskapssaker er ikke svart/hvitt som du her får et bevis på. Om du skal blande deg så snakker du med den du er nær. 1
Macro Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det ødelegger en familie så for noen er det det verste som kan skje. Om mannen min hadde vært utro mens jeg var gravid, hadde jeg hoppa fra en bro. Anonymkode: d834c...b93 Om de er så kritisk med en mann at du er villig til å ta livet av deg selv og et ufødt barn så bør du holde deg singel. Alvorlig talt, kvinnfolk. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Er det virkelig så rart og synes at utroskap som involverer en uskyldig familie er forkastelig? Og å ønske at den bedratte parten kan få lov til å bestemme om hun skal fortsette å være sammen med en utro partner eller ikke? Jeg synes det er kjipt og bli satt i en situasjon hvor jeg må la to mennesker holde på med noe som har store konsekvenser for flere og ikke minst barn, bare pga litt spenning. Folk må få lov til å ligge med de dem vil, men ikke når det går utover andre på den måten. Jeg kommer nok dessverre ikke til å si noe, for jeg er ego nok til å sette min egen relasjon først, men må si jeg blir overraska over enkeltes holdninger her inne. "Det angår ikke meg, så derfor gir jeg blanke." Anonymkode: 17278...4a7 1
Motelvibes Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Høres ut som du ikke egentlig kjenner de. Anbefaler å bry deg om deg og ditt og ikke prøve å ødelegge for andre fordi du ikke fikk det helt som du vil… Ikke alt man skal blande seg opp i.
Motelvibes Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det virkelig så rart og synes at utroskap som involverer en uskyldig familie er forkastelig? Og å ønske at den bedratte parten kan få lov til å bestemme om hun skal fortsette å være sammen med en utro partner eller ikke? Jeg synes det er kjipt og bli satt i en situasjon hvor jeg må la to mennesker holde på med noe som har store konsekvenser for flere og ikke minst barn, bare pga litt spenning. Folk må få lov til å ligge med de dem vil, men ikke når det går utover andre på den måten. Jeg kommer nok dessverre ikke til å si noe, for jeg er ego nok til å sette min egen relasjon først, men må si jeg blir overraska over enkeltes holdninger her inne. "Det angår ikke meg, så derfor gir jeg blanke." Anonymkode: 17278...4a7 Lær deg og-/å- reglene i det minste før du bedømmer andre.
Cornix Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Hadde ikke blandet meg om det var en som sto meg nær, om det ikke var den som sto meg nær som ble bedratt. Det er ikke min sak, og jeg er lojal mot de jeg står nær. Snakk heller med den du står nær og fortell h*n at dette plager deg, og at du ikke ønsker at vedkommende deler noe mer rundt tema. 2
Ananas. Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Uten å ta stilling til om du bør fortelle eller ei: Om du har fått vite dette av den utro parten, ville jeg gitt den en lekse om å holde ting for seg selv. Vedkommende har i så fall trukket deg inn i en situasjon som medfører en hel del ubehag for deg, og det er ikke greit. Skal folk holde på med sånt, så får de la være å involvere andre, som da får den typen dilemmaer som du sitter midt i nå. Dersom du har fått vite det av noen andre, og dette er mennesker som står deg nær, så ville jeg tatt det opp med den utro parten for å gjøre vedkommende oppmerksom på at det snakkes, og at den må regne med at hemmeligheten kommer ut. At folk er utro er nå en sak, som også er forkastelig. Men det å trekke andre inn i eget kaos gjør at den ikke bare skaper ubehag for seg selv, men også alle andre den forteller det til eller som får vite om det på andre måter. Det er lavmål. Ikke like lavmål som å være utro, men man skal ikke måtte holde slike ting skjult for andre mennesker bare fordi den som begår utroskapen ikke klarer å holde sin egen sti ren nok.
Hannah80 Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): men må si jeg blir overraska over enkeltes holdninger her inne. "Det angår ikke meg, så derfor gir jeg blanke." Anonymkode: 17278...4a7 Men det angår deg da virkelig ikke. Jeg har også hatt venner som har bedratt sine partnere. Og ja, selvsagt er det forkastelig. Men det påvirker ikke meg og mitt liv. Er ikke min oppgave å leke moralpoliti. 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 Macro skrev (7 minutter siden): Om de er så kritisk med en mann at du er villig til å ta livet av deg selv og et ufødt barn så bør du holde deg singel. Alvorlig talt, kvinnfolk. Kvinnfolk? Så klart er det kritisk med en mann. Ikke faen om jeg skal oppdra et barn alene. Og ja, om han finner en annen kvinne attraktiv nok så er det dødsalvorlig. Anonymkode: d834c...b93
Macro Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinnfolk? Så klart er det kritisk med en mann. Ikke faen om jeg skal oppdra et barn alene. Og ja, om han finner en annen kvinne attraktiv nok så er det dødsalvorlig. Anonymkode: d834c...b93 Åj, åj åj…jaja. Alltid risiko for at man blir forlatt. Fikser man ikke tanken på det kan man ikke ha barn. De flestefedre i dag tar ansvar for barna sine selv om de finner ny dame. Dødsalvorlig faktisk. Komedie. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 Vanligvis, så er jeg akkurat som deg ts. Viktig å være ærlig på dette området. Og ville sagt nesten uansett. Sier nesten, for i akkurat i dette tilfellet ville jeg ikke sagt noe fordi vedkommende er din venn. Man er lojal mot sine venner som noen her sier. Men jeg ville oppfordret sterkt til å fortelle. Anonymkode: d04b4...447 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå