Gå til innhold

Trumf Kredittkort og Bank Norwegian

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tidligere hadde Bank Norwegian 1 prosent av kjøpesummen omgjort til cashpoints opp til 100 000 kr. Jeg pleide å foretrekke Norwegian foran Trumf-kortet. Nå ser jeg Norwegian har 0,5  prosent om jeg forstår rett, men har også Trumf fått dårligere betingelser? Om bpde Trumf og Norwegian har 0,5, foretrekker jeg Trumf som gir tilbake penger. Men om Trumf ikke har noenting på banlige butikker som Kitchn, sport osv, er det ingen vits å bruke det annet enn mat på Trumf-butikker og via trumf nettbutikken. 

Anonymkode: a5b1d...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, Trumf gir bare i Norgesgruppens dagligvarebutikker fra januar av. De fleste er i ferd med å fjerne kredittkortfordelene sine, dessverre. 

Anonymkode: 1ef63...fa9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tidligere hadde Bank Norwegian 1 prosent av kjøpesummen omgjort til cashpoints opp til 100 000 kr. Jeg pleide å foretrekke Norwegian foran Trumf-kortet. Nå ser jeg Norwegian har 0,5  prosent om jeg forstår rett, men har også Trumf fått dårligere betingelser? Om bpde Trumf og Norwegian har 0,5, foretrekker jeg Trumf som gir tilbake penger. Men om Trumf ikke har noenting på banlige butikker som Kitchn, sport osv, er det ingen vits å bruke det annet enn mat på Trumf-butikker og via trumf nettbutikken. 

Anonymkode: a5b1d...3ba

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, Trumf gir bare i Norgesgruppens dagligvarebutikker fra januar av. De fleste er i ferd med å fjerne kredittkortfordelene sine, dessverre. 

Jeg kommer til å si opp Trumf Visa-kortet mitt pga dette. Vurderer også å søke Komplett bank sitt kredittkort etter tips i en annen tråd, men avventer litt. 

Jeg har også Ikano kort som jeg bruker i matbutikker (2%) og Flexi Visa (4% på diesel) og har foreløpig ikke fått noe varsel om at de fjerner sine fordeler, men frykter det jo. Har du, AB fa9 fått varsel om at andre sier opp fordelene sine, eller er det bare noe du antar?

Anonymkode: f8e98...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg kommer til å si opp Trumf Visa-kortet mitt pga dette. Vurderer også å søke Komplett bank sitt kredittkort etter tips i en annen tråd, men avventer litt. 

Jeg har også Ikano kort som jeg bruker i matbutikker (2%) og Flexi Visa (4% på diesel) og har foreløpig ikke fått noe varsel om at de fjerner sine fordeler, men frykter det jo. Har du, AB fa9 fått varsel om at andre sier opp fordelene sine, eller er det bare noe du antar?

Jeg fikk BankNorwegian ganske nylig, og var veldig fornøyd inntil nå. 🙄 Jeg kommer ikke til å skaffe noen andre kort nå, jeg vil avvente litt og se hva som skjer. Det vil nok forsvinne fordeler fra mange kort framover. I utgangspunktet ønsker jeg heller ikke mange kort, jeg synes det var veldig kjekt å samle alt forbruk på samme sted. 

Anonymkode: cf528...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har lest at det kan komme noen regler mot det på sikt. Veldig synd om man ikke kan få fordeler lenger, men jeg kommer nok fortsatt til å bruke kredittkort så lenge det er rentefritt ved betaling på forfall. Fortsatt mye bedre enn å måtte ha større summer stående på bankkontoen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg så endringene som ble varslet her om dagen, ble trumf visa-kortet sagt opp på dagen. Mest fordi jeg ble sur over endringen, selv om det stadig kan ansees som fordelaktig å få noe mer trumf fra de faste butikkene, så var det fordi det gjalt i alle butikker (bortsett fra konkurrende kjeder) som gjorde at jeg skaffet meg det.

Betaler til forfall, så hvor høy renten er betyr ikke så mye for meg, men når jeg likevel ser på det så er jo trumf visa et kort med rimelig dårlige betingelser sånn ellers. Mastercardet mitt fra DNB er vesentlig bedre, sett bort ifra den ene prosenten trumf.

Anonymkode: bcc4c...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ekstra Trumf-prosenten får jeg ved å scanne Trumfmedlemskortet og så betale med Ikano Visa. 3% til sammen. 

Jeg kommer også til å fortsette med kredittkort selv om fordeler faller bort, men vil da begrense med til ett for drivstoff og ett-to til alt annet. Tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Den ekstra Trumf-prosenten får jeg ved å scanne Trumfmedlemskortet og så betale med Ikano Visa. 3% til sammen. 

Jeg kommer også til å fortsette med kredittkort selv om fordeler faller bort, men vil da begrense med til ett for drivstoff og ett-to til alt annet. Tror jeg. 

Ah, det var lurt. Finnes det kortet digitalt noe sted? Har ikke brukt plastkortet på årevis og vet ikke om jeg fortsatt har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er det å bare bruke app? jeg har ikke trumf visa kort. Har bare knyttet bankkortet mitt til trumf og scanner appen. Leser mye bra om Ikano kredittkort☺️

Anonymkode: 2c5e2...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et eldgammelt trumfkort og ser i appen at det fortsatt er gyldig. 😅 Hvordan er det hvis man skanner trumfkortet og så betaler med Ikano på trippeltrumfdager, blir det 5% da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ah, det var lurt. Finnes det kortet digitalt noe sted? Har ikke brukt plastkortet på årevis og vet ikke om jeg fortsatt har det. 

Jegt tror ikke det finnes digitalt. Jeg har med det fysiske kortet og den ansatt må scanne det. En gang fikk jeg trøbbel med en ansatt hos Kiwi som ikke visste om dette (jeg tror han trodde at jeg ville betale med kortet), men det ordnet seg, heldigvis. 

Hvordan er det å bare bruke app? jeg har ikke trumf visa kort. Har bare knyttet bankkortet mitt til trumf og scanner appen. Leser mye bra om Ikano kredittkort☺️

Jeg bruker ikke app hos Norgesgruppen, jeg visste faktisk ikke de hadde det. :fnise: Jeg handler der så sjelden. Har Trumfbonus på 16 kroner. :fnise: 

Jeg ber altså ansatte scanne mitt fysiske Trumfmedlemskort og så betaler jeg med Ikano Visa. Trumf Visa-kortet mitt har jeg ennå ikke brukt. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fant et eldgammelt trumfkort og ser i appen at det fortsatt er gyldig. 😅 Hvordan er det hvis man skanner trumfkortet og så betaler med Ikano på trippeltrumfdager, blir det 5% da? 

Ja, det tror jeg, uten at jeg husker hvor mye trippeltrumf er med vanlig medlemsskap. Men hvis det er 3% blir det jo 5%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Jeg har jo Trumf-app, men har ikke skjønt hvordan man kan scanne den eller bruke den i butikk på noe som helst måte? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Rettelse: Jeg har jo Trumf-app, men har ikke skjønt hvordan man kan scanne den eller bruke den i butikk på noe som helst måte? :klo:

Jeg fant heller ikke noe å bruke den til, foruten å se hvor mye man har spart opp. Og det ser man jo på nett også. Hvordan er det med den ordningen der man får ekstra rabatt på frukt og grønt (husker ikke hva den heter i farten), får man den også så lenge man bruker trumfkortet, altså ikke Trumf visa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...