AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Hei! inspirert av følgende post: tenkte jeg å spørre om hva som egentlig forventes når man skal på besøk til andre? Jeg blir ofte invitert bort til venninner på (enkel) middag og venninnekvelder o.l. (vi er i midten av tyveårene til slutten av tyveårene), men føler meg ofte stressa siden jeg føler jeg ikke har et bilde av hva som forventes. Har vokst opp uten å ha noen særlig omgangskrets før nå, så alt dette er helt nytt for meg og jeg føler meg så dum! Anonymkode: fae2a...944
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Litt sjokolade til desserten, eller blomster holder i massevis😄 Anonymkode: c40b8...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Jeg spør ofte om jeg skal ta med noe. Kommer også ofte tomhendt, kommer litt an på. Forventer aldri at noen tar med noe når de kommer til meg. Er det noe jeg trenger, gir jeg beskjed/spør om å ta med. Anonymkode: 76c85...d9c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Spør om du skal ta med noe Unødig å kjøpe noe ellers. Man inviterer jo hverandre tilbake. Anonymkode: 6aa93...db7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spør om du skal ta med noe Unødig å kjøpe noe ellers. Man inviterer jo hverandre tilbake. Anonymkode: 6aa93...db7 Ja, pleier å spørre. Men føler meg samtidig så teit, at det ikke burde være nødvendig å spørre, at jeg burde vite! Men da vet jeg at det er greit å spørre i alle fall Inviterer sjelden tilbake siden det er veldig lite hos meg, de andre bor mer sentralt og jeg klarer aldri ha det ryddig nok lenge nok til at jeg kan invitere folk hjem... Men en dag kanskje! Anonymkode: fae2a...944
Gjest ti10 Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, pleier å spørre. Men føler meg samtidig så teit, at det ikke burde være nødvendig å spørre, at jeg burde vite! Men da vet jeg at det er greit å spørre i alle fall Inviterer sjelden tilbake siden det er veldig lite hos meg, de andre bor mer sentralt og jeg klarer aldri ha det ryddig nok lenge nok til at jeg kan invitere folk hjem... Men en dag kanskje! Anonymkode: fae2a...944 Hvis det bare er helt uformelt, mener jeg at du egentlig ikke trenger "vertinnegave" som sådan, men det er jo vanlig høflighet å spørre om de vil du skal ta med noe. Hvis du blir invitert til en litt mer fin middag, kan du jo ta med en blomst eller noe. Og hvis du ofte blir invitert til uformelle middager, kan du jo likevel ta med noe innimellom, sånn bare for å signalisere at du setter pris på å bli invitert og ikke tar det for gitt. En blomst, kake, hjemmelaget dessert osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå