AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Hei! Har nylig gitt julegave til en venninne, litt fordi jeg kommer over noe og tenkte "oi, det hadde passet til dem!", samt at jeg var dessverre i en veldig impulsiv shopping-modus den perioden... 🙃 men i hovedsak som en liten takknemlighetsgest ovenfor at jeg ofte er på besøk der, spiser middag der o.l. Pleier vanligvis ikke gi julegaver (dette er første gang jeg har fast jobb!), så vet ikke helt hva kutyme er. Jeg forventer absolutt ikke noe tilbake, samt at de har det også ganske tøft økonomisk (må selge bilen). Burde jeg presisert at jeg ikke vil ha noe tilbake, slik at hun ikke føler på noe press? Beklager hvis dette er et dumt spørsmål, har ikke vært så mye borti julegaver blant venner tidligere, er litt redd jeg har gjort noe dumt. Anonymkode: 21826...fb9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Ja, det kan nok være lurt. De fleste vil føle at de bør gi gave tilbake. Anonymkode: cb391...3d0
Fremmed fugl Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Hvis det er forventninger om motytelse så er det ikke gave. Skatterett gir svaret. Så bare gi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå