Gå til innhold

Taktikken i 71 C Nord

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på taktikken til noen av deltagerne i 71 C Nord. Line har flere ganger sagt at hun ikke liker Truls så godt og at hun frykter at han kommer til å stemme henne hjem dersom han blir leder. Likevel gir hun alltid ham høye poengsummer, slik at han ligger an til å bli leder! Hvor er logikken i det? Vil hun egentlig hjem eller? En annen ting jeg lurer på er hvorfor man ikke sender hjem de deltagerne man anser som de hardeste konkurrentene først. Seinest i går hadde Johan mulighet til å sende hjem Truls som han flere ganger har sagt at er hans argeste konkurrent. I steden sendte han Margaret hjem, som han anser for den svakeste konkurrenten! Da sleipe Truls var leder hadde han i hvert fall vett nok til å sende hjem Magnus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Truls hadde frikort i går slik at Johan kunne ikke stemme han hjem. Lurer på om han hadde gjort det hvis han hadde hatt muligheten?? :-?

Skjønner meg heller ikke helt på Line + div andre ved ledervalgene. De sier en ting og stemmer helt annerledes. Kanskje de blir intervjuet en stund før ledervalget og de rekker å ombestemme seg før de skal gi poengene....bare en tanke. Eller kanskje Truls hypnotiserer dem før de skal stemme...

Blir spennende nå fremover å se hvordan det gåt 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

Å, ja, jeg glemte at Truls hadde frikort.

Skrevet

Ja, det er innimellom veldig vanskelig å forstå disse deltakerene. Men jeg er gaske sikker på at Johan hadde sendt hjem Truls om han ikke hadde hatt frikort. Personlig synes jeg det er utrolig synd at deltakerene blir sendt hjem p.g.a. allianser og ikke ferdigheter. Etter min mening burde hjemsending foregå etter en ferdighetskonkurranse der den dårligste måtte reise hjem, dermed må deltakerene kjempe litt mer for å beholde plassen sin. På den måten ville man sannsynligvis slippe alt som heter allianser og ferdighetene vil bli mer avgjørende for om man får fortsette eller ei.

Skrevet

Litt enig med deg augustbrud..., men ikke helt. 71o Nord handler jo også om å fungere sammen som en gruppe, så da hadde det blitt litt feil om bare ferdighetene hadde noe å si for hvem som skulle sendes hjem. (Hadde nesten blitt som en frikortkonkurranse).

Men jeg likte bedre systemet som har vært tidligere år hvor alle deltakerne er med å bestemme hvem som skal reise hjem vha poengivning. Synes det er litt drøyt at en person (gruppelederen) skal bestemme hvem som må reise.

PP

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes i hvert fall ikke denne konkurransen måler hvem som er den beste. Da burde både Magnus og Mette vært med enda, de var jo i god fysisk form. Line har f eks ikke så mye å gjøre i finalen, etter min mening, ettersom hun er/har vært skadet og i så måte har sinket laget. Det verste med Truls er faktisk at han er såpass dyktig at han fortjener å være i finalen, selv om han er sleip og beregnende.

Skrevet
Litt enig med deg augustbrud..., men ikke helt. 71o Nord handler jo også om å fungere sammen som en gruppe, så da hadde det blitt litt feil om bare ferdighetene hadde noe å si for hvem som skulle sendes hjem. (Hadde nesten blitt som en frikortkonkurranse).  

Kanskje en kombinasjon kunne vært tingen? Hva med en slik poenggivning slik som tidligere og at de 3 dårligste eller noe konkurrerer om å få lov til å bli værende? Synes liksom det ødelegger så mye alle disse mulighetene for å kunne ha allianser, det burde vært en liten stopper for det. Iallfall er det drøyt at det er et menneske som skal sende hjem en av deltakerene, iallfall når det ene mennesket kanskje ikke er nøytralt og kan ta ganske drastiske valg i forhold til hele gruppa.

Skrevet

Den kjøper jeg Augustbrud 8)

Det beste må jo være en kombinasjon slik du foreslår

La oss ta patent på nye spilleregler i 71o nord :hoho::hoho:

PP

Skrevet
:ler: Ja, nye regler burde det iallfall vært. Er litt irritert på at det alltid er allianser som gjør at folk blir sendt hjem! Mannen min har faktisk begynt å boikotte 71°Nord p.g.a. akkurat dette, mens jeg er såpass TV-slave at jeg ikke klarer det. :ler: Men noe burde de absolutt gjøre, reglene bør endres. Kanskje akkurat derfor vi har så sansen for Muldvarpen hjemme hos oss, der er det ingen mulighet for å "jukse" seg til en finale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...