AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Har hatt en ting liggende på Finn.no en stund og tidligere denne uka fikk jeg melding fra en som var interessert. Sendte noen flere bilder han ba om, svarte på noen spørsmål han hadde og etter litt frem og tilbake ville han kjøpe. Det ga han beskjed om fredag formiddag. Jeg svarte tilbake med å spørre om hvordan han ønsket å gjennomføre handelen og fikk til svar at han ønsker at jeg sender da han bor på en annen kant av landet. Svarte tilbake at det er greit om vi bruker Fiks Ferdig. Det var fredag kveld og etter det har jeg ikke fått noe svar. Sendte ny melding i går ettermiddag og ba om tilbakemelding, men et døgn senere har jeg fortsatt ikke fått noe svar og vedkommende ser ikke ut til å ha vært inne på Finn (det står "sendt" ikke "sett" under siste melding). I dag kom en annen mulig kjøper på banen. Hva gjør jeg? Hvor lenge bør jeg vente? Anonymkode: fbbbf...0f5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Send ny melding med kort svarfrist og at om du ikke hører mer innen kl xx går du videre til nestemann. Synes et par timer er max av hva du trenger å gi når det er så lenge siden du sendte forrige melding. Gi beskjed til ny interessent at du venter på svar innen kl xx, så kan dere gå videre. Anonymkode: 0b71e...8d3 1
Ariam Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Ville gått videre til neste kjøper. For høflighetens skyld ville jeg sendt mld til den andre og sagt at varen er solgt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Selg til den andre, ingen tvil! Du skylder ikke ham noe som helst; du har gjort ditt og kommunisert punktlig og fulgt opp som du skal. Anonymkode: 3476a...d32
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 Du selger til den første som kommer med penger/gjennomfører handelen. (Det burde du også gjort klart for den første "kjøperen", ettersom det er i grenseland å vite om dere har inngått en avtale - men ettersom du har spurt han om det er greit å bruke Fiks Ferdig er vel ikke vilkårene akseptert av begge parter ennå, derfor tenker jeg du ikke er bundet av det.) Om du selger til den nye mulige kjøperen, så er det vel ryddig å sende en melding til den første om at ettersom du ikke har fått kontakt med han på flere dage, så måtte du selge til en annen person i stedet. Anonymkode: 860cb...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 Jeg velger alltid den som er raskest,gidder ikke vente på folk.Skal dem ha noe,så skal det ikke ta fler dager før svare.Da går det til neste. Anonymkode: 6373e...7fa
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Jeg reserverer aldri. Selger til første som betaler. Anonymkode: f6a7b...b2c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Han første har ikke giddet å bekrefte at han skal kjøpe og har heller ikke betalt, så ikke bruk tid på å sende han melding. Selg til nummer 2, og dersom nr 1 plutselig tar kontakt svarer du: Varen er solgt da du aldri responderte og gjennomførte. Ikke bry deg med å si noe mer, men du kan ta screensshot av meldingene (trykker du på meldingene så kommer tidspunkt de ble sendt opp på skjermen), og screenshot av brukernavnet, og så informerer du finn om at denne brukeren fremstår useriøs og haler ut tiden, og har nå klaget til deg for å ikke få kjøpt varen (dersom det skjer). Da sørger du for at finn blir obs på bruker og om andre rapporterer samme bruker så får han en advarsel før de blokkerer brukeren. Når du har varslet så kan du blokkere brukeren. Jeg har selv opplevd brukere som tror at jeg holder av ting til de over en uke, den tiden det tar dem å gidde å svare og gjennomføre. Noen få har faktisk kjøpt tingene, noen andre ble det svært tydelig var dønn useriøse og ble rapportert. Jeg foretrekker å selge og gi bort til de som er raske, svarer skikkelig og klarer å gjennomføre en avtale uten noe om og men. Tidligere kunne jeg bruke tid på å vente til en kjøper svarer, men det er jeg sluttet med. Særlig når det kommer andre som er interessert og ikke kaster bort min eller egen tid på tull. Anonymkode: 4d7ea...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå