Gå til innhold

Ville du slettet og blokkert slike personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som forsøker å ivareta mine venner og de jeg bryr meg om. Om de er familie eller venner, det er samme sak når jeg føler de er viktige for meg.

Men nå er jeg i en situasjon hvor en av de jeg har hatt mye kontakt med og brydd meg om, har gått over grensene mine flere ganger og ghosta, kjefta, antar ting som ikke henger sammen med virkeligheten, og er generelt frekk i kjeften, sur og behandler meg (og flere andre mennesker) urett. Og hen har ifølge seg selv aldri gjort noe galt eller trenger å unnskylde seg for ting. Samtidig som hen forventer faktisk at jeg ordner opp og stiller opp dersom og når hen ønsker å prate og har noen ting som hen ikke liker skjer rundt seg.

Jeg har forsøkt å ta opp temaet flere ganger og mange ganger blitt møtt med avvisninger og bortforklaringer, og noen ganger noe forbedringer, som såklart var kun fordi hen tydeligvis ønska å ha meg tilgjengelig dersom noe skjedde.

Nå vurderer jeg sterkt å slette og evt å blokkere hen for godt. Er det noe du ville gjort?

Anonymkode: 8d171...81a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som et sunt vennskap, så det hadde jeg kuttet ut. 

Anonymkode: 1c449...bcf

Skrevet

Hmm, vanskelig for oss å vurdere det når vi ikke vet eksakt hva det handler om, men det har jo tydeligvis fått store ringvirkninger på deg som også er like viktig å tenke på. Hvis dette er en person du virkelig ikke vil miste, så ville jeg ha tatt det opp helt til jeg fant ut av ting, men dersom du har "rå" til å miste hen, så ta avstand. Å bruke tid på personer som du er usikker på og ikke vet hvordan du skal møte lenger, er ikke verdt tiden din.

Skrevet

Jeg hadde ikke sletta og blokkert, i hvert fall ikke i utgangspunktet, jeg synes det blir for dramatisk.

Jeg hadde heller gjort meg selv mindre tilgjengelig, ikke ordna opp selv om personen forventa det. Ikke hørt på personens problemer mer enn i et par minutt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en person som forsøker å ivareta mine venner og de jeg bryr meg om. Om de er familie eller venner, det er samme sak når jeg føler de er viktige for meg.

Men nå er jeg i en situasjon hvor en av de jeg har hatt mye kontakt med og brydd meg om, har gått over grensene mine flere ganger og ghosta, kjefta, antar ting som ikke henger sammen med virkeligheten, og er generelt frekk i kjeften, sur og behandler meg (og flere andre mennesker) urett. Og hen har ifølge seg selv aldri gjort noe galt eller trenger å unnskylde seg for ting. Samtidig som hen forventer faktisk at jeg ordner opp og stiller opp dersom og når hen ønsker å prate og har noen ting som hen ikke liker skjer rundt seg.

Jeg har forsøkt å ta opp temaet flere ganger og mange ganger blitt møtt med avvisninger og bortforklaringer, og noen ganger noe forbedringer, som såklart var kun fordi hen tydeligvis ønska å ha meg tilgjengelig dersom noe skjedde.

Nå vurderer jeg sterkt å slette og evt å blokkere hen for godt. Er det noe du ville gjort?

Anonymkode: 8d171...81a

Hei Skjønner dette er irriterende og sort, Du har sikker prøvd å fortelle henne at hun eller han ,må slutte å være så negativ på andre mennesker. Jeg er i grunn i mot blokkering , men jeg sier hva jeg mener om de som er slik, ,jeg ungårbsom regel å snakke med de,men du stå fritt i å blokkere, hvær må finne ut grensene selv da

Skrevet

Med disse forutsetningene, ja uten tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...