Gå til innhold

Krav til en mann, gule tenner ekkelt?🫡🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har vel litt misfarging kanskje, men de jeg har datet før har hatt fine og hvite tenner. Spesielt han ene, hadde ikke gule tenner som noen menn har. Da får man jo og lyst til å kysse det gir et inntrykk av god tannhygiene😊😇 men en mann jeg møte på første date, hadde tenner som de nedenfor. Kjente jeg fikk litt avsmak, hadde litt dårlig ånde og. Er det dealbreaker? Jeg vil ikke si jeg er kravstor, men om man har tydelige gule tenner så er man ikke flink med tannhygiene🤔

14CAE0E5-0D4B-4D7C-9AFA-38054B6706B9.jpeg

Anonymkode: bef94...ef2

Videoannonse
Annonse
Gjest AprilRyan
Skrevet

Ikke uvanlig å få gulere tenner med årene og på grunn av kaffedrikking, hva man spiser osv. Mye som kan gjøre at man får gule tenner selv om man har god tannhygiene, men det kan selvfølgelig også være dårlig tannhygiene

Dårlig ånde kommer ofte fra det man spiser og drikker, og ikke nødvendigvis på av dårlig tannhygiene.

For min del kommer det an på, men litt gule tenner hadde ikke nødvendigvis vært en dealbreaker. Synes det er verre når det tydelig er dårlige tenner og veldig dårlig ånde hele tiden, men alle kan jo få litt dårlig ånde etter å ha spist litt mye hvitløk en dag eller om man har fått i seg mye kaffe og får den karakteristiske kaffeånden :)

Skrevet

De som drikker te og vin får veldig gule tenner etterhvert. En trenger ikke å ha Hollywood-hvite tenner liksom, men hadde ikke orket hestegule med dårlig ånde i tillegg🤢

Anonymkode: 48a0b...9a9

Skrevet

Gule tenner er en av grunnene til at jeg ikke finner mange menn i 40 årene attraktive. Menn som snuser er også helt uaktuelt. 

Tenner er en greie for meg men jeg syns det er rart at ikke alle andre henger seg opp i det for de er midt i ansiktet og noe man ser veldig tydelig. Gule og stygge tenner er turnoff og jeg syns man bør bleke tennene om de er veldig gule.. Tro det eller ei men forrige kjæresten min var det tennene og smilet jeg likte best på og som gjorde at jeg falt for han! Nei kunne ikke vært sammen med en med tenner som på bildet

Egentlig litt dilemma fordi jeg kunne sikkert vært sammen vare han bleket tennene og evn brukte usynlig regulering men kan ikke akuratt spørre på første date om det er noe han har vurdert heller.. 

Så tenner ja en break it or make it for meg!

Anonymkode: 2bbe3...721

• Liker 1
Gjest Vitalogy
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gule tenner er en av grunnene til at jeg ikke finner mange menn i 40 årene attraktive. Menn som snuser er også helt uaktuelt. 

Tenner er en greie for meg men jeg syns det er rart at ikke alle andre henger seg opp i det for de er midt i ansiktet og noe man ser veldig tydelig. Gule og stygge tenner er turnoff og jeg syns man bør bleke tennene om de er veldig gule.. Tro det eller ei men forrige kjæresten min var det tennene og smilet jeg likte best på og som gjorde at jeg falt for han! Nei kunne ikke vært sammen med en med tenner som på bildet

Egentlig litt dilemma fordi jeg kunne sikkert vært sammen vare han bleket tennene og evn brukte usynlig regulering men kan ikke akuratt spørre på første date om det er noe han har vurdert heller.. 

Bye bye hvis vi treffes 🙂

Arvet tynn emalje. Dårlig gjort av fattern ass

Endret av Vitalogy
Skrevet

Det må finnes en mellomting mellom gule tenner og de kritthvite overbleika tennene man ser hos mange om dagen.

Anonymkode: e5fba...b33

• Liker 3
Skrevet

Bildet som er lagt ut, viser helt normale tenner. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenna er ikke jeg så nøye på da. Men er mer nøye på ikke snus og røyk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker litt motsatt av deg. For de fleste som har hvite tenner i dag, bleker dem hvite. Jeg liker bedre når tennene er naturlige. Me rene, selvfølgelig

• Liker 3
Skrevet

Hvilken alder dater du i da? 😅 Jeg tenker jo at de tennene også ser helt normale ut. 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vel… lykke til med singellivet 😁

Skrevet

Bildet du har lagt ut er normal farge på tenner.

Dette er vel i tillegg et eldre barn? 

Farge på tenner har ingenting med hygiene å gjøre. Renhold og tannhygiene generelt vil du se på mengde tannsten for eksempel. 

Det du egentlig sier er at du foretrekker dater bleker tennene.

Det kan man gjøre en sjelden gang, men det skader emaljen. Som ikke kan repareres.

Så de med litt gulnet farge men ellers rene tenner har faktisk BEST tannhelse. 

• Liker 1
Skrevet

Gule tenner hat vel sjeldent mye med hygiene å gjøre. Når en blir eldre blir emaljen tynnere. Dentinet som er gult vil da skinne gjennom emaljen.

Anonymkode: 02d6a...f42

• Liker 5
Skrevet
Vitalogy skrev (9 timer siden):

Bye bye hvis vi treffes 🙂

Arvet tynn emalje. Dårlig gjort av fattern ass

Du kan fortsatt bleke dem da hvis du vil :) Bare ikke med laser for det tærer av emaljen. Fins både gel's og lysbehandling om det er av interesse:) Fins til og med tannlakk ala neglelakk som bare er midlertidig, bedre enn ingenting syns jeg 

• Liker 1
Gjest Vitalogy
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan fortsatt bleke dem da hvis du vil :) Bare ikke med laser for det tærer av emaljen. Fins både gel's og lysbehandling om det er av interesse:) Fins til og med tannlakk ala neglelakk som bare er midlertidig, bedre enn ingenting syns jeg 

Takk for tips, men jeg står over. :) Har aldri vært en issue for meg, og kommer ikke til å bli det.

Skrevet

Legger aldri merke til tennene til en mann. Da skal det være noe utover normalt i tilfelle. Kunne ikke brydd meg særlig mindre om tenner egentlig, når ting er innenfor normalen.

Anonymkode: 323c9...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...