AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Min lille skal få 3 mnd vaksine til uka og jeg gruer meg sånn! Har hørt at barnet nesten blir totalforandret etter disse vaksinene? Hvordan opplevde du barnet ditt etter vaksinene? Ble det bare trøbbel og når ble det evt bedre? Anonymkode: 2660a...2eb
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min lille skal få 3 mnd vaksine til uka og jeg gruer meg sånn! Har hørt at barnet nesten blir totalforandret etter disse vaksinene? Hvordan opplevde du barnet ditt etter vaksinene? Ble det bare trøbbel og når ble det evt bedre? Anonymkode: 2660a...2eb For vår del ble det stor forandring til det verre. Han var veldig urolig den første uka etter vaksinen og nattesøvnen som hadde vært ganske bra endret seg til det verre og har ikke blitt bedre 2 måneder senere. Vi hadde også reaksjon på rotavaksinen ved seksukerskontrollen. Da har han urolig i et par uker. Masse hyling og sutring. Når det er sagt har jeg inntrykket av at de fleste ikke har så mange plager, kun feber og mer trøtt unge Anonymkode: 54208...c2c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 «Hørt at barnet blir totalforandret» ja.. fra de som er imot vaksiner det da eller? de kan bli trøtte, få feber og bli pjuske, men dette er vanlige bivirkninger av vaksiner. Anonymkode: 55f7b...90c 13
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Ingen av barna mine har blitt totalforandret etter en vaksine, hva er det for noe vås? Anonymkode: a82b7...4b8 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For vår del ble det stor forandring til det verre. Han var veldig urolig den første uka etter vaksinen og nattesøvnen som hadde vært ganske bra endret seg til det verre og har ikke blitt bedre 2 måneder senere. Vi hadde også reaksjon på rotavaksinen ved seksukerskontrollen. Da har han urolig i et par uker. Masse hyling og sutring. Når det er sagt har jeg inntrykket av at de fleste ikke har så mange plager, kun feber og mer trøtt unge Anonymkode: 54208...c2c Dette skjedde med vår også Skal sies det gikk tilbake til det vanlige etter to uker. Anonymkode: eb6c3...31e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette skjedde med vår også Skal sies det gikk tilbake til det vanlige etter to uker. Anonymkode: eb6c3...31e Skulle ønske jeg ble advart om dette før vi tok den. Hadde selvsagt tatt den uansett, men ble så bekymret da han endret seg helt og vi hadde fått beskjed om at han kanskje kom til å få løs mage etter rotavaksinen. Måtte ringe lege for å forsikre oss om at det ikke kunne være noe alvorlig. Vi har faktisk fått utsatt 5-månedersvaksinen til over jul for å unngå at han skal bli skikkelig urolig midt i jula. Anonymkode: 54208...c2c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Skremselspropaganda Anonymkode: b0fb3...e6a 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min lille skal få 3 mnd vaksine til uka og jeg gruer meg sånn! Har hørt at barnet nesten blir totalforandret etter disse vaksinene? Hvordan opplevde du barnet ditt etter vaksinene? Ble det bare trøbbel og når ble det evt bedre? Anonymkode: 2660a...2eb Har aldri hørt om noen som har opplevd at barnet har blitt totalforsvaret etter vaksine. Tenker du ikke har grunn til bekymring. Anonymkode: 96160...cde 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): «Hørt at barnet blir totalforandret» ja.. fra de som er imot vaksiner det da eller? de kan bli trøtte, få feber og bli pjuske, men dette er vanlige bivirkninger av vaksiner. Anonymkode: 55f7b...90c AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skremselspropaganda Anonymkode: b0fb3...e6a Min sønn ble betraktelig verre etter både Rotavaksinen og 3-månedersvaksinen (er jeg som har svart over her), men jeg synes også det er rart at TS har inntrykket av at dette er normalt da de vanligste bivirkningene er trøtte barn og feber. For å være ærlig skulle jeg ønske jeg ble fortalt at barnet kunne få verre bivirkninger for jeg ble litt tatt på sengen og ble kjemperedd for at det var noe alvorlig galt med barnet da han hylte tre dager i strekk etter rotavaksinen og var urolig i ukesvis etterpå. Da vi snakket med lege fikk vi beskjed om at noen babyer reagerer kraftigere på vaksinene, hadde vært spart for mye bekymring om jeg hadde visst det. Da han fikk 3-månedersvaksinen fikk vi beskjed av helsesykepleier at han sikkert kom til å tåle den bedre nå fordi han var eldre, men ble samme opplevelse med en utrøstelig gutt og han gikk fra å kunne sove 5-6 timer i strekk til å våkne hver andre time hele natten for amming og sånn er det enda to måneder senere. Det kan selvsagt være tilfeldig, men det skjedde første natten etter vaksine. Jeg er verken vaksinemotstander og har ei heller et ønske om å spre skremselspropaganda, men synes det er viktig at folk kan forberede seg mentalt på hva som kan skje. Det sier seg selv at det er mye verre om barnet får en av sykdommene de vaksineres mot så alle oppegående voksne mennesker skjønner at det er verdt det å ta vaksinen selv om det blir mer gråt og uro i noen uker/måneder. Anonymkode: 54208...c2c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skulle ønske jeg ble advart om dette før vi tok den. Hadde selvsagt tatt den uansett, men ble så bekymret da han endret seg helt og vi hadde fått beskjed om at han kanskje kom til å få løs mage etter rotavaksinen. Måtte ringe lege for å forsikre oss om at det ikke kunne være noe alvorlig. Vi har faktisk fått utsatt 5-månedersvaksinen til over jul for å unngå at han skal bli skikkelig urolig midt i jula. Anonymkode: 54208...c2c Samme her. Vi har utsatt vaksinen selv til over jul for han reagerte såpass kraftig at det er ikke noe man ønsker i jula. Og enig med deg. Vi skal ta alle vaksinene, det er ikke problemet, men «de blir litt trøtte» stemte ikke her med en baby som hylskrek masse. Kjempevondt i magen. En baby som ellers er veldig rolig. Så vi trodde også det var noe galt med han, for han endret seg såpass! Anonymkode: eb6c3...31e 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 Merket ingen forskjell på mine to barn Anonymkode: d0250...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Han ble litt pjusk og sutret og var klengete samme ettermiddag. Fikk feber mot leggetid. Fikk en paracet og feberen sank raskt. Var helt vanlig igjen dagen etter Da han fikk samme vaksine på 5 mndkontrollen, ble han ikke dårlig i det hele tatt. Anonymkode: c7084...132
Sofakona Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 En på 10 år og en på 4...aldri opplevd noe annet en feber og litt "syk" etter vaksinering 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Min fikk ingen reaksjon 😊 Anonymkode: 57433...069 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Jeg gruet meg også kjempe masse. Følte alle i termingruppa på facebook skrev om utrøstelige barn etter vaksinen. Jenta mi hadde ingen reaksjon. Ble muligens litt pjusk resten av kvelden, men ingen feber eller noe. De som har barn som reagerer voldsomt er de som skriker høyest om det også. Det er oveehodet ikke normalen. Anonymkode: 32e97...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Merket ingenting med eldstemann. Andre sov som en drøm samme natten (aldri sovet så lenge sammenhengende før eller etter) og dagen derpå (trøtt, med andre ord). Det samme skjedd med et par andre på barselgruppa, de andre merket ingenting. Anonymkode: 0981b...f4c
Kakaoen Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 Merket lite til den vaksinen. Han var på vippet til å få feber, men det var eneste. Så frykt den ikke. Den er så utprøvd at du fikk akkurat samme cocktailen selv som liten (minus rotavaksinen). 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 Lille her fikk sine 3 mnd vaksinene på tirsdag. Ikke en eneste reaksjon. Søsknene har hatt ca et døgn med feber da de fikk disse vaksinene. Anonymkode: e526f...acc 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #19 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Min lille skal få 3 mnd vaksine til uka og jeg gruer meg sånn! Har hørt at barnet nesten blir totalforandret etter disse vaksinene? Hvordan opplevde du barnet ditt etter vaksinene? Ble det bare trøbbel og når ble det evt bedre? Anonymkode: 2660a...2eb Har ikke gitt min og er veldig glad for det Anonymkode: c4c7e...f65
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg gruet meg også kjempe masse. Følte alle i termingruppa på facebook skrev om utrøstelige barn etter vaksinen. Jenta mi hadde ingen reaksjon. Ble muligens litt pjusk resten av kvelden, men ingen feber eller noe. De som har barn som reagerer voldsomt er de som skriker høyest om det også. Det er oveehodet ikke normalen. Anonymkode: 32e97...8c0 Nei, det er ikke normalen, men det betyr ikke at det ikke skjer. Og jeg syns man kan snakke om de som reagerer også. For jeg hadde ikke hørt om en eneste som hadde hatt reaksjon og vi skjønte ingenting. På helsestasjonen sa de kun de kunne bli bittelitt pjuske. Hadde jeg visst de kan reagere såpass mye, så hadde perioden vært mye enklere for oss alle Anonymkode: eb6c3...31e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå