Gå til innhold

Unødvendige ting på hotellrom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste denne saken om hvilke ting som er unødvendige på hotellrom. Blant tingene som listes opp er nattbord. Men det er faktisk noe av det jeg bruker mest. Må jo ha et sted å legge mobil, klokke, vannflaske etc, og det bør være rett ved sengen. Synes alltid det er kjedelig når det ikke er stikkontakt i nærheten så man må legge mobilen til lading et annet sted enn på nattbordet. Garderobeskapet derimot kunne jeg godt unnvære, så lenge det finnes noe å henge tøyet på. Og ønsker et sted å sette bagasjen så den ikke må stå på gulvet.

TV kan være greit å ha iblant, selv om jeg sjelden tilbringer mange timer på rommet bortsett fra om natten. Ting de lett kunne fjerne for min del - vannkoker (drikker ikke te, og hvem ville uansett brukt en etter historier om folk som koker undertøy i dem), strykebrett (har vel blitt sjeldnere uansett). Minibar trenger jeg ikke, aldri kjøpt noe overprisede saker fra dem. Men kjøleskap er greit å ha til drikke når det er varmt.

Hvilke ting ønsker du på rommet, og hvilke er overflødige? 

Anonymkode: b7ccd...4d3

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er unødvendige ting; TV, vannkoker (blir brukt til mye rart), hårføner (vasker aldri håret på tur, da tar jeg heller turen innom en frisør), toalettartikler (nøye på hva jeg bruker), alt av pynteputer og pledd som blir vaske en gang i sesongen, ovefylt minibar med lunkne ting, skuffer - brukes aldri da det er lett å glemme ting

Det jeg setter pris på; hodeputer i ulike høyder, iskaldt kjøleskap til å lagre egne ting, stikkontakt og usb utgang på begge sider av senga, en skikkelig kaffemaskin, morgenkåpe, garderobe (pakker alltid ut), en solid safe, en god stol med sidebord da jeg innimellom bestiller takeaway, skrivebord (da jeg ofte jobber derfra på kvelden), 

Anonymkode: 3511a...aa3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg er unødvendige ting; TV, vannkoker (blir brukt til mye rart), hårføner (vasker aldri håret på tur, da tar jeg heller turen innom en frisør), toalettartikler (nøye på hva jeg bruker), alt av pynteputer og pledd som blir vaske en gang i sesongen, ovefylt minibar med lunkne ting, skuffer - brukes aldri da det er lett å glemme ting

Det jeg setter pris på; hodeputer i ulike høyder, iskaldt kjøleskap til å lagre egne ting, stikkontakt og usb utgang på begge sider av senga, en skikkelig kaffemaskin, morgenkåpe, garderobe (pakker alltid ut), en solid safe, en god stol med sidebord da jeg innimellom bestiller takeaway, skrivebord (da jeg ofte jobber derfra på kvelden), 

Anonymkode: 3511a...aa3

Hårføner bruker jeg aldri, så enig der. Samme med pynteputer og det teppet de legger nederst på senga som visstnok aldri blir vasket. Men dette har jeg hørt kommer av at folk slenger beina i senga med skoene på. Skuffer bruker jeg heller aldri, fort gjort å glemme noe da. Morgenkåpe og tøfler fra hotellet, aldri brukt. Og sjelden tilbudt på de hotellene jeg bort på. Skrivebord setter jeg pris på, selv om jeg bruker det mest hvis jeg skal spise. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker TV, vannkoker (fortrinnsvis kaffemaskin, men om det ikke er der) og minibar mye på hotell, også strykebrett iblant. Men det kan gjerne være sånt man bestiller opp på rommet, det trenger ikke være fast inventar kanskje, hvis rommet er lite.

Buksepresse er noe som noen ganger er på hotellrom og som jeg aldri bruker, men nå er jeg ikke en mann i dress. 

Enig i at nattbordet er et must, men skrivebordet kanskje ikke, ikke et med skuffer i all fall. Jeg er jo sånn type som ligger i senga på laptopen om jeg må jobbe litt på reise, da.

Kan unnvære garderobeskap. På sydenturen er det greit å pakke ut, men på seminaret lever jeg bare ut fra kofferten uansett.

Det de gjerne kunne ha kvittet seg med for min del, er de ekle teppene og pynteputene som er oppå sengene, det som alle kaster på gulvet når de kommer inn. Det er vel for å beskytte sengetøyet når folk vil kaste seg ned i senga med sko og skitne klær på, men det er jo også det som gjør dem så nasty også, tipper de vaskes sjeldent.

Anonymkode: ede5c...008

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker TV, vannkoker (fortrinnsvis kaffemaskin, men om det ikke er der) og minibar mye på hotell, også strykebrett iblant. Men det kan gjerne være sånt man bestiller opp på rommet, det trenger ikke være fast inventar kanskje, hvis rommet er lite.

Buksepresse er noe som noen ganger er på hotellrom og som jeg aldri bruker, men nå er jeg ikke en mann i dress. 

Anonymkode: ede5c...008

Kaffemaskin er også en ting jeg ikke bruker, og i hvert fall ikke buksepresse. Kanskje fremtiden er at man må bestille de tilvalgene man vil ha, litt som på fly? Men da må man gjerne betale ekstra for det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leste denne saken om hvilke ting som er unødvendige på hotellrom. Blant tingene som listes opp er nattbord. Men det er faktisk noe av det jeg bruker mest. Må jo ha et sted å legge mobil, klokke, vannflaske etc, og det bør være rett ved sengen. Synes alltid det er kjedelig når det ikke er stikkontakt i nærheten så man må legge mobilen til lading et annet sted enn på nattbordet. Garderobeskapet derimot kunne jeg godt unnvære, så lenge det finnes noe å henge tøyet på. Og ønsker et sted å sette bagasjen så den ikke må stå på gulvet.

TV kan være greit å ha iblant, selv om jeg sjelden tilbringer mange timer på rommet bortsett fra om natten. Ting de lett kunne fjerne for min del - vannkoker (drikker ikke te, og hvem ville uansett brukt en etter historier om folk som koker undertøy i dem), strykebrett (har vel blitt sjeldnere uansett). Minibar trenger jeg ikke, aldri kjøpt noe overprisede saker fra dem. Men kjøleskap er greit å ha til drikke når det er varmt.

Hvilke ting ønsker du på rommet, og hvilke er overflødige? 

Både nattbord og ikke minst skrivebord kommer jeg til å savne. Jeg reiser gjerne alene og er ikke noe typisk feste eller ut på byen menneske. Så når jeg har gjort mitt for dagen liker jeg gjerne å slappe av på hotellrommet. Surfe på nettet med nettbrettet. Og se norst TV på mobilen. Blir helt håpløst uten et skrivebord å kunne sitte ved. Nattbord blir og et savn. Derimot har jeg null behov for minibar, hårføner og når jeg er i utlandet også null behov for TV.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannkoker er det jeg bruker oftest. Hvis det er krise og noe må vaskes tar jeg bare sokkene oppi og gir de et raskt oppkok. 

Noe jeg savner på rom er vaffeljern.

Anonymkode: f033b...c6f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vannkoker er det jeg bruker oftest. Hvis det er krise og noe må vaskes tar jeg bare sokkene oppi og gir de et raskt oppkok. 

🤣🤢

Anonymkode: da44e...a60

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkoker er det jeg bruker oftest. Hvis det er krise og noe må vaskes tar jeg bare sokkene oppi og gir de et raskt oppkok

Gris!! 🤮🤮

Anonymkode: 2c228...f82

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djjeez. Takk for at du nettopp gjorde vannkoker til en overflødig gjenstand for alle oss andre.

Du legger vel bag, koffert og sko oppi senga og tørker deg bak med håndklær også?

Anonymkode: ea84c...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hva skal du med vaffeljern? Presse underbuksene?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt hårføner eller strykejern. Nattbord, bruker det alltid. Tv, ingen nødvendig for min del. Vannkoker, ja. Tar gjerne en kopp the før sovetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Helene said:

Har aldri brukt hårføner eller strykejern. Nattbord, bruker det alltid. Tv, ingen nødvendig for min del. Vannkoker, ja. Tar gjerne en kopp the før sovetid. 

Te med sokke- og underbuksesmak om man ser hva andre bruker vannkokerne til 😛 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Te med sokke- og underbuksesmak om man ser hva andre bruker vannkokerne til 😛 

Ja, dette gir meg også tanker, avsmak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendige saker jeg finner på hotellrom er ubrukelige puter, som er kjøpt sannsynligvis fordi de holder den opp- puffede formen. 

Overdrevet ventilasjon og temperatur system, som ikke kan reguleres. 

Syns tv, vannkoker, kaffemaskin  kjøleskap, sjampo og såpe etc er kjekt å ha. 

Det jeg savner er puter som kan brukes under hodet til soving, uten å få kink i nakken. 

Ofte savnes det strykejern, da dette ikke er tilgjengelig på alle rom, samt instruksjon for hvordan lysene og ventilasjonen kan skrus av og på. 

Anonymkode: da44e...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Djjeez. Takk for at du nettopp gjorde vannkoker til en overflødig gjenstand for alle oss andre.

Rommet blir vasket mellom hver gjest. Vi bruker samme seng og dusj også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang hårføner: den bruker jeg bestandig. Jeg drar aldri med meg min egen hårføner på hotell, men vasker jo håret likevel. Håper ingen finner på å fjerne den. 

Vannkokeren, derimot, bruker jeg aldri. Nettopp fordi jeg har hørt samme historier som "alle" andre om koking av undertøy og slikt. 

Jeg bruker nattbordet til telefonen, nettbrett og diverse, så jeg håper ikke alt rundt senga forsvinner. Setter dessuten pris på at det er lademuligheter ved nattbordet. Det må jo ikke være et tradisjonelt nattbord med bein, skuffer og slikt. Noe som er integrert i senga, eller et vegghengt møbel er helt i orden for meg. Samme med skrivebord. Der setter jeg jo fra meg ting, men det trenger ikke være mer enn en enkel skriveplate for min del.

Hvis jeg er på hotell mer enn én natt rydder jeg som regel ut bagasjen fra bag eller koffert, så jeg håper ikke garderobemøbler og kleshengere forsvinner helt. Jeg trenger ikke mange skuffer, men noe til å henge opp jakker, bluser eller kjoler er veldig greit å ha. Strykejern og -brett bruker jeg nesten aldri, men det er kjekt å ha i fall det er helt krise og jeg skal ut på noe viktig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ha hårføner, holdt på å klikke i sommer da vi var i Skottland i to uker og ingen av hotellene hadde føner. Jeg har flatt, fett og livløst hår om jeg ikke får fønet det etter vask. 

Mest unødvendige for min del er TV, har seriøst aldri sett på TV på hotell før, og jeg reiser en del. Og pynteputer og pledd osv. Garderobeskap er unødvendig for min del, men samboeren min bruker det flittig. Toalettartikler(bortsett fra håndsåpeda) er unødvendig for jeg bruker bare mitt eget uansett.

Anonymkode: df4a5...85e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er netopp dette som er spesielt med netopp nordmenn. Betaler de for et rom så skal de forderve tingene der for alle andre. Fordi de kan. Sitter og godter seg over at neste gjest drikker te med underbuksesmak for vi unner ingen noe. Enkelte tørker seg nok bak med håndkleet også. Fordi de kan og ingen ser det. Egoistiske griser. Te og kaffe trengs på et hotellrom, men noe så enkelt skal man ikke få nyte når man er vel vitende om hva slags griser og pakk som tar inn på hotell.  

Anonymkode: 36b4c...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattbord, eller iallfall en hylle på veggen rettled siden av sengen, må jeg ha! Jeg har briller som jeg ikke er interessert i å ha liggende på gulvet, vil heller ikke ha mobilen der! Skrivebord uten hyller og skuffer er også veldig greit å ha sånn at kofferten kan ligge oppå der. Tomt minikjøleskap setter jeg også pris på da jeg gjerne har med kveldsmat og drikke, eller til matpakken når jeg skal hjem igjen som jeg gjerne må kjøpe dagen før. Tv er også et must!

Men tepper og pynteputer er totalt unødvendig, de legges på gulvet om det ikke er noen stoler å hive dem i! Gulvtepper er også totalt bortkastet! Da går jeg bare med uteskoene inne! Klesskap trenger jeg heller ikke å ha, men noen kroker på veggen til å henge ytterjakker og sånt er greit!

Anonymkode: f2a77...962

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...