AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Jeg har varmekabler som primær oppvarming, og det er både dyrt, vanskelig å regulere varmen, og gir dårlig inneklima (veldig tørr luft). Har ikke plass til veggmontert panelovn eller mulighet for varmepumpe, så jeg vurderer en oljefylt radiator igjen. Hadde en sånn i flere år som primærkilde til oppvarming i tidligere bolig, og var veldig fornøyd. Men er de ok/trygge å bruke, eller hadde jeg flaks? Nå er jo ikke denne som de billige oljeradiatorene https://www.power.no/hjem-og-fritid/inneklima/varmeovner/gulvovn/delonghi-trd40820-oljeovn/p-211986/ Vurderte den fra Mill pga veltesikring, men leser så mye negativt om den. Og den fra DeLonghi er jo temmelig tungt og står stødig, jeg klarer ikke helt se for meg hvordan den skal velte sånn uten videre. Den har dog ikke den sikkerheten med at den slår seg av hvis det skjer, så vidt jeg vet. Noen erfaringer/synspunkter? Anonymkode: 61a80...53d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Jeg har en - tror den er nærmere 10 år, har aldri hatt problem. Anonymkode: 4c460...0d4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Den du linker til er skikkelig overprisa. Pleier å koste 1500. Og er ofte på tilbud til enda lavere. Dessuten lager den mye lyd, så om du er sensitiv til ulyder så ikke kjøp den. Anonymkode: f1113...410
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Jeg ville gått for en vannfylt radiator. Ser power og Jula har slike. Anonymkode: dba5f...c47
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Den du linker til er skikkelig overprisa. Pleier å koste 1500. Og er ofte på tilbud til enda lavere. Dessuten lager den mye lyd, så om du er sensitiv til ulyder så ikke kjøp den. Anonymkode: f1113...410 Nå er det ikke prisen som er essensielt her, men funksjonen. De finnes billigere, dog med andre spesifikasjoner. Min lagde ikke så mye lyd da jeg hadde. Vanskelig å ha en slik type ovn å forvente at den skal være lydløs. Anonymkode: 61a80...53d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg ville gått for en vannfylt radiator. Ser power og Jula har slike. Anonymkode: dba5f...c47 Finner ingen vannfylte, link? Anonymkode: 61a80...53d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har en - tror den er nærmere 10 år, har aldri hatt problem. Anonymkode: 4c460...0d4 Jeg hadde også min i mange mange år, elsket den. Men har skjønt at de bør byttes ut etter 5 år av sikkerhetsmessige årsaker? Anonymkode: 61a80...53d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde også min i mange mange år, elsket den. Men har skjønt at de bør byttes ut etter 5 år av sikkerhetsmessige årsaker? Anonymkode: 61a80...53d Ah sorry, så nå at Beha vannfylt ikke er på lager. Anonymkode: dba5f...c47
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde også min i mange mange år, elsket den. Men har skjønt at de bør byttes ut etter 5 år av sikkerhetsmessige årsaker? Anonymkode: 61a80...53d 10 år. Er fordi de ikke kan garantere at de rillene som holder oljen inni ovnen er like tette eller ikke har fått skader/slitasjer etter 10 år. Og glovarm olje vil du IKKE tråkke på Anonymkode: e3e8c...23a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Forresten elsker jeg mine oljefylte, dog er de på overtid å bør byttes ut, men har ikke råd.. De har blitt sinnsykt dyre.. Synes ikke det er noe spesiell lyd fra de, annet enn at de selvsagt tikker litt i metallet når oljen varmes opp. Anonymkode: e3e8c...23a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Forresten elsker jeg mine oljefylte, dog er de på overtid å bør byttes ut, men har ikke råd.. De har blitt sinnsykt dyre.. Synes ikke det er noe spesiell lyd fra de, annet enn at de selvsagt tikker litt i metallet når oljen varmes opp. Anonymkode: e3e8c...23a Ja jeg husker min tikket litt innimellom, men det gikk helt fint. Hm, spørs om ikke jeg kjøper meg en ny, for strømforbruket her MÅ ned. Og det er bare en så mye mer behagelig varme. Da anser man det som trygt å bruke 24/7 som primærvarme altså? Anonymkode: 61a80...53d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja jeg husker min tikket litt innimellom, men det gikk helt fint. Hm, spørs om ikke jeg kjøper meg en ny, for strømforbruket her MÅ ned. Og det er bare en så mye mer behagelig varme. Da anser man det som trygt å bruke 24/7 som primærvarme altså? Anonymkode: 61a80...53d Strømforbruket er nok ikke noe snillere enn andre ovner? Eller er de det? De er helt trygge å bruke 24/7 ja, tryggere å la de stå på jevn varme hele tiden enn å slå av og på faktisk Brukte de som eneste oppvarming i forrige leilighet hvor det kun var strøm... Her bruker jeg mest ved, men savner den stabile gode varmen... Anonymkode: e3e8c...23a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Strømforbruket er nok ikke noe snillere enn andre ovner? Eller er de det? De er helt trygge å bruke 24/7 ja, tryggere å la de stå på jevn varme hele tiden enn å slå av og på faktisk Brukte de som eneste oppvarming i forrige leilighet hvor det kun var strøm... Her bruker jeg mest ved, men savner den stabile gode varmen... Anonymkode: e3e8c...23a Som jeg skrev i HI så har jeg varmekabler som oppvarming. Det er vel sånn ca den dårligste økonomiske løsningen. Anonymkode: 61a80...53d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå