Gå til innhold

Hvorfor kjører Rema 1000 denne tungvinte løsningen. Snus og røyk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde først det kun var min gamle matbutikk som drev med dette, men Rema 1000 her jeg bor nå gjør akkurat det samme: 

Hver morgen før jeg drar på jobb er alltid "hoved" kassa stengt med skilt om å heller bruke kasse på andre siden. Det er kun snus og røyk i hovedkassa, dvs den ansatte må forlate og gå over til den andre kassa hvis noen skal ha røyk el snus. Utrolig tungvint løsning når vi står 3 mann i kø og samtlige skal ha røyk. 

Her om dagen følte jeg nesten den ansatte ble sur på meg når hun måtte traske avgårde for å hente røyk til meg. 

Hva er poenget med dette egentlig?

Anonymkode: 5fda7...b85

Skrevet

Det lurer jeg også på. Nå er det noen år siden sist jeg jobbet i butikk da, men i samtlige var det hovedkassa som ble åpnet først om morgenen.

Anonymkode: 03298...cf1

Skrevet

Åpner alltid hovedkassa her og. 

Kan hende de ansatte har "faste plasser", vet ikke 

Anonymkode: d063e...9d8

Skrevet

På min lokale rema så får kunder ofte høre "du må hente det der borte" så må alle i min kø flytte seg litt så vedkommende kan få tingene sine

Under verste covid måtte vi jo rygge 2.meter bak. Håpløst 

Anonymkode: be62a...ed8

Skrevet

De skal fase ut salg av sigaretter og snus. Husk at det er færre og færre som kjøper og bruker slikt nå. 

Hvorfor har du ikke sluttet? Lungene dine må jo være svarte nå.

Anonymkode: 16adc...774

• Liker 2
Skrevet

Kan dere ikke bare slutte å røyke, så slipper alle å stå i kø?

Eller heller kjøpe røyk på andre tidspunkter på dagen? MÅ du og alle andre røykere kjøpe når det er travelt i butikken og kun én kasse åpen?

Anonymkode: 447bc...569

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

De skal fase ut salg av sigaretter og snus. Husk at det er færre og færre som kjøper og bruker slikt nå. 

Hvorfor har du ikke sluttet? Lungene dine må jo være svarte nå.

Anonymkode: 16adc...774

Nei

Anonymkode: c670f...f54

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trodde først det kun var min gamle matbutikk som drev med dette, men Rema 1000 her jeg bor nå gjør akkurat det samme: 

Hver morgen før jeg drar på jobb er alltid "hoved" kassa stengt med skilt om å heller bruke kasse på andre siden. Det er kun snus og røyk i hovedkassa, dvs den ansatte må forlate og gå over til den andre kassa hvis noen skal ha røyk el snus. Utrolig tungvint løsning når vi står 3 mann i kø og samtlige skal ha røyk. 

Her om dagen følte jeg nesten den ansatte ble sur på meg når hun måtte traske avgårde for å hente røyk til meg. 

Hva er poenget med dette egentlig?

Anonymkode: 5fda7...b85

Instruksjon fra helsemyndightene. Det skal gjøres så vanskelig og nedverdigende som mulig å få kjøpt røyk og snus. Er nok bare begynnelsen på utfasingen av disse varene. Snart må de kjøpes under disk i hemmelighet.

Anonymkode: ab238...feb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kan dere ikke bare slutte å røyke, så slipper alle å stå i kø?

Eller heller kjøpe røyk på andre tidspunkter på dagen? MÅ du og alle andre røykere kjøpe når det er travelt i butikken og kun én kasse åpen?

Anonymkode: 447bc...569

Kan ikke du bare holde smella... Finn på noe smart å si først.

Anonymkode: f95d3...f51

• Liker 1
Skrevet

Rema 1000 henger så sykt etter. 

De burde selvfølgelig implementert automater der du trekker lapp og henter det du skal ha i slike automatsafer på andre siden av kassen, slik andre butikker har. Selv Bunnpris har dette.

Og så burde de komme etter med selvbetjente kasser. Jeg har enda ikke vært inne på en Rema som har dette. Som eneste butikk i området her jeg bor.

Rema kjører "old school" over hele linja.

Skrevet

Sånn er det ikke her. Kassa med tilknytning til både post og tipping er alltid primært åpen. I tillegg er det tilgang til sigaretter også i sekundær- og reservekassa. Dette er en Rema i ei lita bygd.

Anonymkode: c9dba...ed4

Skrevet
Bombasi skrev (4 timer siden):

Rema 1000 henger så sykt etter. 

De burde selvfølgelig implementert automater der du trekker lapp og henter det du skal ha i slike automatsafer på andre siden av kassen, slik andre butikker har. Selv Bunnpris har dette.

Og så burde de komme etter med selvbetjente kasser. Jeg har enda ikke vært inne på en Rema som har dette. Som eneste butikk i området her jeg bor.

Rema kjører "old school" over hele linja.

Rema1000 her jeg bor pleier jeg ofte å unngå, rett og slett fordi det er så lange køer i de 3 kassene de har. Noen bruker jo også ekstra lang tid, hadde vært fint hvis de fulgte med i timen, ja. Nå er jo Rema 1000 også Reitan-gruppen, Norgesgruppen butikkene har selvbetjening og automater for legemidler o.l - det gjelder også Coop. 

Anonymkode: af5ec...cb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...