Gjest gjest Skrevet 10. desember 2005 #1 Skrevet 10. desember 2005 hei! min sønn og jeg er på leting etter en god marmorkake. vi smakte nemlig en nyyydelig en i syden,fikk den hver dag til frokosten. noen som har noen oppskrifter på lager?
Arkana Skrevet 10. desember 2005 #2 Skrevet 10. desember 2005 Marmorkake 150 g smør 150 g sukker 3 egg 1,5 dl matfløte eller melk 250 g hvetemel 2 ts vaniljesukker 1 ½ ts bakepulver 2 ss kakao 2 ss sukker Rør smør og sukker lyst og kremaktig. Tilsett eggene, ett av gangen og rør godt. Rør inn mel og bakepulver vekselvis med 2/3 av melken. Røren skal ikke røres seig. Ta av 1/3 av deigen og tilsett kakao, sukker og ca. 1/3 av melken. Den mørke deigen skal ha samme konsistrens som den lyse deigen. Fyll halvparten av den lyse røren i en smurt 1,5 liter form, legg den mørke røren over og resten av den lyse røren på toppen. Trekk en gaffel gjennom røren.Stek kaken på nederste rille ved 175 grader i 50-60 min. Avkjøl kaken litt i formen før den hvelves på rist.
Gjest gjest Skrevet 11. desember 2005 #3 Skrevet 11. desember 2005 takker! skal prøve oss på denne. har en lignende oppskrift(ikke fornøyd), men din skiller seg ut ved hvordan man deler røra;kakao og sukker,hmmm. verdt å prøve! men hvis det finnes flere der ute,så kom med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå