Gå til innhold

Brukte dere sele i tripp trapp stolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ja, hvilken alder brukte dere det? 

Noen som ikke brukte?

Det stolen selges uten, betyr det at man ikke trenger?

Anonymkode: 600d1...553

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri brukt det

Anonymkode: 2ded2...ff2

Skrevet

Brukte fra 0-6 mnd , altså i newborn delen. Fra 6 mnd satt hun oppreist og spiste selv så da brukte vi ikke seler… 

Anonymkode: faa8b...f7a

Skrevet

Vi brukte ekstradelen med sele og brett til hun var ca ett år😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis ja, hvilken alder brukte dere det? 

Noen som ikke brukte?

Det stolen selges uten, betyr det at man ikke trenger?

Det betyr at så lenge barnet ikke er festet med seler så skal du alltid holde et øye med barnet, ikke gå fra barnet i stolen… det burde man jo forsåvidt ikke uansett. Har opplevd flere ganger på jobb at barna tar beina inntil bordet og dytter seg bakover også 🙄

Anonymkode: faa8b...f7a

Skrevet

Trengte aldri til nr 1. Nr 2 måtte ha fra 6 mnd. Se an :)

Anonymkode: da021...8aa

Skrevet

Bruker fortsatt til min på litt over 1 år. Uten sele er det et evig klatreprosjekt.

Anonymkode: f36ae...ba9

• Liker 3
Skrevet

Ja, brukte sele i tripptrapp (og alle andre steder) i årevis. Måtte det. 
Men den kjøper man utenom. 

Anonymkode: aff3b...236

• Liker 2
Skrevet

Ja, til ca 1,5-årsalderen mens vi brukte bøyle. Hadde en kronisk klatremus med utbrytertrang som jeg ikke kunne snu meg fra et halvt sekund. Kjøpte selen utenom da, bare en helt enkel svart, på barnas hus eller noe. Når vi fjernet bøylen fikk hun klarte opp og ned selv.

Anonymkode: f814f...7f7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, til ca 1,5-årsalderen mens vi brukte bøyle. Hadde en kronisk klatremus med utbrytertrang som jeg ikke kunne snu meg fra et halvt sekund. Kjøpte selen utenom da, bare en helt enkel svart, på barnas hus eller noe. Når vi fjernet bøylen fikk hun klarte opp og ned selv.

Anonymkode: f814f...7f7

Samme her :) 

Anonymkode: 5d627...5da

• Liker 1
Skrevet

Bruker fortsatt sele på 2,5 åringen - sitter ikke stille uten.

Anonymkode: 33dee...877

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi brukte selene helt til hun greide å bryte seg ut av de også😅😤 vi kunne ikke snu ryggen til et øyeblikk, da stod hun på bordet.

Anonymkode: 0c3f5...f3f

• Liker 1
Skrevet

Måtte bruke seler frem til 2,5 år på eldste. Det var så mye spring i de beina, at han ikke klarte å sitte stille uten. Det siste året vi brukte krevde han det selv, og vi måtte trene lenge før vi kunne ta dem bort.

Yngste er en helt annen unge, så selene er fremdeles pakket bort.

Anonymkode: c0a7e...e89

• Hjerte 1
Skrevet

Brukte ikke til nr.1. Ikke behov. Trengte så definitivt til nr.2 fra 1 til 2 år. 

Anonymkode: 1a3ef...802

Skrevet

Gutten vår sitter rolig ved bordet (stolt mor😂) så vi har ikke hatt behov for annet enn bøyle, men jeg holder et ekstra øye med han :) han er 1,5 år

Anonymkode: 2bc91...3bc

Skrevet

Ja, 10 mnd og strekker seg så lang hun er i bøylen, så greit med en liten ekstra sikring så hun ikke fyker utav. Plutselig snur man seg for å hjelpe det andre barnet med noe, eller forsyner seg med en porsjon mat, så nei. Her er det obligatorisk med sele. 🙂

Skrevet

Aldri hatt behov. Brukte ikke i vogna heller. 

Anonymkode: f865a...4c3

Skrevet

Så rolige barn dere har da😅😅😅

• Liker 3
Skrevet

Ja, det brukte vi. Stolen skal jo stilles inn slik at barnet har benstøtte når h*n sitter, og da er man jo bare et spark unna å sparke seg ut av stolen og deise bakover med hodet først.

Sikkerhet kommer alltid først, og det å tenke at man «alltid har øynene på barnet» er litt naivt (man må f. eks. en rask tur for å hente glemt bestikk i skuffen eller potetene som ble glemt på benken eller lignende) dessuten er barn raske og det er slett ikke sikkert at man klarer å avverge et uhell selv om man sitter rett ved.

Anonymkode: 01b18...b78

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...