Gå til innhold

Hva i helvete er det som får folk til å kaste seg ut i veien når de nesten treffer bilen som kommer kjørende???!!😡😡

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Havnet i en nesten bilulykke igår. Hadde det vært glatt på stedet hadde jeg kjørt rett inn i idioten. Han stod i et kryss og hadde vikeplikt og jeg kjørte strake veien rett frem i 60 km/t, han hiver seg foran meg så jeg bare har noen cm å gå på før jeg treffer bilen. Takk gud for at jeg ikke hadde bil bak meg!!

Hadde heldigvis ikke barn på, men i helvete da! Hva får folk til å ta sånne sinnsyke sjanser?? Forsøk på forsikringssvindel!?😳 Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 40aa1...841

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan det være forsøk på svindel når han hadde vikeplikt? 

Anonymkode: d0a56...59b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer stadig, og det er like ekkelt hver gang. Man kvekker jo, og blir redd. Jeg blir og så forbanna! Har lyst å kjøre etter de og skjelle de ut! (Ikke gjort det enda da). 

Det verste er jo de som gjør det, for å så kjøre under fartsgrensa! Kunne de ikke da ha ventet de 10sek det tar å kjøre forbi?! Noen burde ikke hatt lappen. 

Anonymkode: 4ce96...4b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan det være forsøk på svindel når han hadde vikeplikt? 

Anonymkode: d0a56...59b

Det virket som han med viten og vilje skulle krasje i meg. Tuta og viste finger..😭😭🙍‍♀️ Gjerne dø, men ikke prøv å ta med deg folk i døden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skjer stadig, og det er like ekkelt hver gang. Man kvekker jo, og blir redd. Jeg blir og så forbanna! Har lyst å kjøre etter de og skjelle de ut! (Ikke gjort det enda da). 

Det verste er jo de som gjør det, for å så kjøre under fartsgrensa! Kunne de ikke da ha ventet de 10sek det tar å kjøre forbi?! Noen burde ikke hatt lappen. 

Anonymkode: 4ce96...4b9

Ja, det tok veldig lang tid før han kom seg opp i fart igjen også.🤦🏼‍♀️🙍‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Havnet i en nesten bilulykke igår. Hadde det vært glatt på stedet hadde jeg kjørt rett inn i idioten. Han stod i et kryss og hadde vikeplikt og jeg kjørte strake veien rett frem i 60 km/t, han hiver seg foran meg så jeg bare har noen cm å gå på før jeg treffer bilen. Takk gud for at jeg ikke hadde bil bak meg!!

Hadde heldigvis ikke barn på, men i helvete da! Hva får folk til å ta sånne sinnsyke sjanser?? Forsøk på forsikringssvindel!?😳 Noen som har opplevd det samme?

Jeg kjører noen mil i uken frem og tilbake til jobb. Har vært vitne til mye rar og farlig oppførsel i trafikken så ingenting forundrer meg lenger. 

Anonymkode: 0e507...e74

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kjører som du har rett til ifølge loven så ber du om trøbbel. Selv om du kjører på en forskjørsvei må du alltid se etter andre biler fordi forkjørsrett er noe du får, ikke noe du tar. Du kan gjerne skrike at folk er idiot, men på andre plass i idioti er det deg.

Anonymkode: 40e28...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 100 % sikker på at han hadde vikeplikt? Jeg kjører ofte inn på en vei som «alle» tror er forkjørsvei, men som ikke er det. Jeg blir da også tutet på og vist finger, selv om det er de som skal stoppe for meg.

Hvis det er riktig at han har vikeplikt så er han tydeligvis ekstremt dårlig til å bedømme fart. Sånne kan godt få en hissig tut eller to når det går bra utelukkende fordi du følger med.

Anonymkode: 9af6d...c04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en person som er dårlig til å vurdere fart og avstand. Kanskje en veldig uerfaren bilkjører? 

Anonymkode: e539c...500

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt bil i over 30 år, og etter hvert har jeg blitt ganske god til å forutse hvem som kommer til å bryte vikeplikten, hvem som ligger feil i rundkjøringer osv.

For noen år siden holdt jeg på å smelle rett inn i sida på et kvinnfolk i en liten Yaris som plutselig fant ut at hun skulle svinge ut foran meg (jeg var på forkjørsvei, og fartsgrensa var 80). Jeg «så» hva hun kom til å gjøre, så jeg slapp gassen i det hun svingte ut. Det var glatt og det kom biler imot, så bråbrems med 4 tonn bil med bakhjulsdrift og automatgir, og fullastet skaphenger med byggevarer var ikke et alternativ (ja, jeg har C1E hvis noen lurte). Gjett om det kvinnemennesket fikk høre det da vi kom til fergekaien. Men hun skjønte tydeligvis ikke at jeg kunne ha knust bilen hennes og drept henne hvis jeg hadde vært litt uoppmerksom i det hun kjørte ut. Av og til lurer jeg på hvordan folk har klart å få lappen…

Anonymkode: adf0f...e9a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ingen andre har opplevd det samme, og ingen har heller vært så uheldig å beregne feil når man selv kjører i trafikken. 

For en rar fremstilling og spørsmål på noe som foregår hver eneste dag. 

Anonymkode: bf0cf...a86

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange idioter på veiene!

Og oftest så slipper de jo unna med det og tror kanskje de er verdensmestere i å kjøre, men det er bare fordi alle andre reagerer fort og unngår ulykkene de nesten skaper med villmannskjøringen sin.

Anonymkode: 23be5...ed1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de fleste gjør feil iblant. Man bare husker ikke så godt selv når man feilberegnet eller gjør andre feil, så man tror det er bare idioter som kan gjøre feil.

Anonymkode: 5746b...11b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kjørt bil i over 30 år, og etter hvert har jeg blitt ganske god til å forutse hvem som kommer til å bryte vikeplikten, hvem som ligger feil i rundkjøringer osv.

For noen år siden holdt jeg på å smelle rett inn i sida på et kvinnfolk i en liten Yaris som plutselig fant ut at hun skulle svinge ut foran meg (jeg var på forkjørsvei, og fartsgrensa var 80). Jeg «så» hva hun kom til å gjøre, så jeg slapp gassen i det hun svingte ut. Det var glatt og det kom biler imot, så bråbrems med 4 tonn bil med bakhjulsdrift og automatgir, og fullastet skaphenger med byggevarer var ikke et alternativ (ja, jeg har C1E hvis noen lurte). Gjett om det kvinnemennesket fikk høre det da vi kom til fergekaien. Men hun skjønte tydeligvis ikke at jeg kunne ha knust bilen hennes og drept henne hvis jeg hadde vært litt uoppmerksom i det hun kjørte ut. Av og til lurer jeg på hvordan folk har klart å få lappen…

Anonymkode: adf0f...e9a

Var det virkelig nødvendig å kjefte? Herregud.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid så god stemning på forumet for bil og trafikk 😑

Anonymkode: 39e7e...960

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det virkelig nødvendig å kjefte? Herregud.

Forstår du ikke at mennesker kan få en reaksjon når de har nesten drept et menneske? Herregud. 

Anonymkode: aa867...a7f

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva får folk til å ta sånne sinnsyke sjanser?? 

Når man beveger seg i trafikken så gjør man vurderinger og valg. Disse er som oftest ikke like hos alle mennesker i hele verden, slik at det vil være noen som noen ganger gjør andre valg enn alle andre. Helt sant.

Anonymkode: aa867...a7f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmer meg at så mange støtter hva denne sjåføren foretok seg. Ja, han hadde vikeplikt. Det var nummeret før det small, og jeg var den som tuta og viste finger. 

Om noen er kjent i området så skjedde det i krysset ved Rema 1000 i Ulsteinvik. Jeg var på vei ned til sentrum. Skal holde meg for god til å skrive biltype og klokkeslett.🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🙍‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever konstant at andre trafikanter ikke vet hvor det er vikeplikt, spesielt i rundkjøringer hvor der byttes fil uten en tanke. 

Antageligvis mente den andre sjåføren att du hadde vikeplikt.

Anonymkode: f18a2...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skremmer meg at så mange støtter hva denne sjåføren foretok seg. Ja, han hadde vikeplikt. Det var nummeret før det small, og jeg var den som tuta og viste finger. 

Om noen er kjent i området så skjedde det i krysset ved Rema 1000 i Ulsteinvik. Jeg var på vei ned til sentrum. Skal holde meg for god til å skrive biltype og klokkeslett.🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🙍‍♀️

Klart man blir redd når slikt skjer. 
Men tror alle har gjort feilbedømming. Husker når jeg var ny sjåfør, jeg hadde store utfordringer med bedømming av fart og avstand.

Det hendte derfor at jeg av og til kjørte når jeg ikke burde, alternativt sto jeg og venta til det ble helt klart nesten 😅

Nå er jeg blitt en racer på bykjøring. Men holder meg unna motorveier (har ingen her jeg bor)

Anonymkode: 1f9fc...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...