AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Jeg jobber 14/14 skift som lastemann i helikopterbransjen, fordi drømmen var å bli helikopterpilot, i dag angrer jeg, da jeg tjener 1300kr dagen og har mye tid der jeg ikke har noe å gjøre, og en studiegjeld på 1,2 millioner kroner. Min bror jobber i finansbransjen med konsulenttjenester, tjener millioner og har et godt liv. Jeg angrer på mitt utdannelsesvalg, har ikke råd til en dritt. Anonymkode: c2c47...e9b 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Med en studiegjeld på 1,2 mill må du jo ha Utdanning til å jobbe som noe annet enn lastemannskap? Anonymkode: 74f8f...59a 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Det er ikke synd i deg. Anonymkode: e5640...6ed
Helene Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Hva skal jeg si? Min far har millioner, jeg lever på uføre. Min far har aldri hjulpet meg. Om nære slektninger har penger, betyr det ikke at du har det. Du må klare deg selv. Sånn er det bare. 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 Utdanning er ikke ensbetydende med høy lønn dessverre. Finn en annen jobb hvis du mener du ikke tjener nok, enkelt nok. Anonymkode: bff28...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Nærmere 40K i brutto da? Nei, jobber kun 14 dager i mnd, og får 1300 dagen. Har en annen jobb også, tjener litt bedre på den. Anonymkode: c2c47...e9b
Helene Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Har en onkel også, millionær. Han har hjulpet sine barn. Jeg synes det er riktig. Jeg er ikke milionær eller mottar støtte fra familie. Alt jeg eier har jeg betalt for selv. Er ufør. Betaler for hus og hjem. Bil. Og betaler studielånet til datteren. Der er ikke mye penger til overs hver mnd, men, kan dekke utgiftene. Det hjelper ikke at familien rundt deg er rik. Dette er ikke dine penger. Man må greie seg selv.
tøydokka Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Hvordan har det seg at du har 1,2 millioner i studiegjeld og jobber som lastemann? Så vidt jeg vet trenger man ikke noe særlig utdannelse for å laste og losse utenom sikkerhetskurs. Du må jo ha tatt en lang utdannelse, evt vinglet fra ene studiet til det andre uten å fullføre, eller tatt masse tilfeldige vissvassfag på universitetet som ikke leder frem til noe bestemt arbeid? Evt sullet rundt i studietiden og strøket på eksamener? Hvorfor er det relevant for deg at din bror har gjort det bedre enn deg karrieremessig? Du fremstår som litt bitter, misunnelig og som om han skylder deg noe eller bør hjelpe deg økonomisk? Jeg tenker du må ta ansvar for de valgene du har gjort og gjøre det beste ut av situasjonen. Du skriver at du har 2 jobber. På lastejobben tjener du 18200 brutto. På den andre jobben tjener du litt mer. Si 19000. Det blir 37200 brutto. Det blir 446400 kr i årslønn pluss feriepenger. Så si rett over 500000. Det er en ganske vanlig arbeiderlønn. Hvorfor har du ingen penger når du tjener nokså alminnelig? Hvorfor ble du ikke helikopterpilot? Er det fortsatt en drøm? Kan du ta det opp igjen? Eller er du ikke godkjent pga syn eller andre helsemessige årsaker? 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Du har laget mange tråder om dette. Synes du burde ta en tur til fastlegen og få litt hjelp med å bearbeide situasjonen. Du er ung og har gode muligheter til å få deg en godt betalt jobb du trives med og få betalt ned gjelden. Anonymkode: 9c3d1...3c9 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, jobber kun 14 dager i mnd, og får 1300 dagen. Har en annen jobb også, tjener litt bedre på den. Anonymkode: c2c47...e9b Og i hovedinnlegget velger du å fokusere på den dårligst betalte deltidsjobben for at vi skal synes synd på deg da eller? Virker da som om du har nok egentlig, du er bare sjalu på at broren din har mer. Anonymkode: 2991e...839 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Ts, jeg har bare 600 000 i studiegjeld. Men er for syk til å jobbe. Er nettopp blitt gradert ufør og ting går rundt, på et vis. Du får tenke at du og din bror begge er friske(ihvertfall friske nok til å jobbe fullt). Bare det er verdt mer enn alt. Min situasjon får jeg ikke gjort noe med, da alle legene sier at nå er det kun symptomlindring som gjelder. Jeg har familie som er millionærer, men har aldri tenkt at de skal sponse meg for det.De har jobbet hardt som gründere og fortjener de det har bygget opp. Hvis du setter ting i perspektiv, så er ikke situasjonen din ekstremt ille da. Og du kan gjøre noe med den. Dette siste blir litt krasst, men det eneste som ser ut til å være sterkere enn kjønnsdrift er visst misunnelse🫣😬🥹Sorry. Lykke til🥰 Anonymkode: 79a92...e3a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Så da har du 21000 fra den jobben, pluss en bedre betalt jobb, si 30000 fra den da. Da har du 51000 i mnd før skatt 🤷♀️ og med studielån på over 1 mill må det jo være noe du kan bruke til å få en bedre betalt jobb? misunnelse er dessuten sykt destruktivt. Søsteren min og jeg har like lang utdannelse, og hun tjener dobbelt så mye som meg i året. Unner henne suksess av hele mitt hjertet og litt til!! Anonymkode: 7e300...30f
PetterKanin Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Har du ikke fullført pilotutdannelsen da, om det var det du brukte 1,2 mill på? 1
Gjest vilkåret Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Hva oppnår du med å lage disse trådene hver uke? Blir livet ditt bedre av det?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Helene skrev (9 timer siden): Hva skal jeg si? Min far har millioner, jeg lever på uføre. Min far har aldri hjulpet meg. Om nære slektninger har penger, betyr det ikke at du har det. Du må klare deg selv. Sånn er det bare. Vet akkurat hvordan det er. Var han også voldelig i tillegg? Anonymkode: 6adba...1de
svartkatt Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 Hva har det med broren din å gjøre? 1
Snok1 Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 tøydokka skrev (8 timer siden): Hvordan har det seg at du har 1,2 millioner i studiegjeld og jobber som lastemann? Så vidt jeg vet trenger man ikke noe særlig utdannelse for å laste og losse utenom sikkerhetskurs. Det står i HI. Du må lese før du kaster deg over tastaturet.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 Ja det skjønner jeg godt at du angrer på, det er dumt å bare kjøre på helt ukritisk med studiegjeld. Anonymkode: b987f...381
Helene Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet akkurat hvordan det er. Var han også voldelig i tillegg? Anonymkode: 6adba...1de Nei, min far har aldri vært voldelig. Men har tatt lærdom av dette å ikke få noe økonomisk støtte. Jeg deler alt jeg har med barnet mitt. Hun skal slippe å slite økonomisk i voksen alder. Er en deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå