AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Sønnen min fortalte at han og vennene hans var helt sjokkert etter juleball på skolen uken som var. De overhørte stadig voksne som da er foreldre som var vakter osv, som pratet dritt om andre foreldrene som både var til stedet og de som ikke var. Og ikke nok med det så pratet noen av dem også dritt om elever og kommenterte stygt både antrekk på elevene, og om barna kom fra et hjem med mye penger eller ikke høylytt mellom seg. Er det rart at en del barn og unge i dag mobber når voksne mennesker holder på sånn. Sønnen min var såpass sjokkert over dette at det var det første han fortalte meg om når han kom inn døren hjemme. Vi snakker om at barn har høye krav, men hvem setter standarden? Jo oss voksne. Jeg merker jeg både ble trist og litt sint over å høre om at de voksne baksnakket andre, og spesielt på et juleball for ungdommer. Har folk glemt at de er rollemodeller 🤷♀️ Hvordan griper man tak i sånne problemer? Går det egentlig? Anonymkode: fe51d...1e2 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Hva med å lage en liten kronikk om det, til skolens hjemmeside? Tenk på hva annet deres egne unger hører dem prate om hjemme når de ikke engang har vett til å holde kjeft på en slik tilstelning med ører all over. En liten melding om til ettertanke. Anonymkode: 526c3...d50 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Enig med deg! Disse barna/ungdommene lærer jo oppførselen sin fra en plass. Det overrasker meg dessverre ikke, da det finnes utrolig mange avskyelige voksne. Jeg tenker bare som så, de kan ikke ha det godt med seg selv. Anonymkode: fc328...533 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Anonym selvsagt, men skolen vet jo uansett hvem du er med avtale om å holde tett om forfatteren. Uten å navngi noen. Anonymkode: 526c3...d50 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sønnen min fortalte at han og vennene hans var helt sjokkert etter juleball på skolen uken som var. De overhørte stadig voksne som da er foreldre som var vakter osv, som pratet dritt om andre foreldrene som både var til stedet og de som ikke var. Og ikke nok med det så pratet noen av dem også dritt om elever og kommenterte stygt både antrekk på elevene, og om barna kom fra et hjem med mye penger eller ikke høylytt mellom seg. Er det rart at en del barn og unge i dag mobber når voksne mennesker holder på sånn. Sønnen min var såpass sjokkert over dette at det var det første han fortalte meg om når han kom inn døren hjemme. Vi snakker om at barn har høye krav, men hvem setter standarden? Jo oss voksne. Jeg merker jeg både ble trist og litt sint over å høre om at de voksne baksnakket andre, og spesielt på et juleball for ungdommer. Har folk glemt at de er rollemodeller 🤷♀️ Hvordan griper man tak i sånne problemer? Går det egentlig? Anonymkode: fe51d...1e2 Din sønn reagerte på det, og det er bra! Skammelig å stå å kritisere og snakke ned ungdommen på et skoleball. Si fra til rektor på skolen. Men tror ikke de kommer til å gjøre noe med det. Enkelte voksne er bare ……. Anonymkode: f3470...166 1
Motelvibes Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 (endret) Forkastelig. Lavmål. Uintelligent. Sånn går det når de (de voksne, foreldrene) ikke utvikler hjernen sin etter åttende klasse på ungdomsskolen. De henger igjen mentalt på ungdomsskoletrinnet. Endret 4. desember 2022 av Motelvibes 2
Al34n0nym1 Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 (endret) Morsomt at noen og sikkert enda flere som kommer til å kommentere om hvor forferdelig mobbing er... når det i realiteten er ar mange her inne på KG OGSÅ MOBBER andre her inne. Latterlig og patetisk! Snakk om å skyte seg selv i foten. Har folk hørt om å skaffe seg selvinnsikt? Endret 4. desember 2022 av Al34n0nym1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Al34n0nym1 skrev (1 minutt siden): Morsomt at noen og sikkert enda flere som kommer til å kommentere om hvor forferdelig mobbing er... når det i realiteten er ar mange her inne på KG OGSÅ MOBBER andre her inne. Latterlig og patetisk! Ja, det er ganske spesielt. Men jeg tenker at dem som mobber her inne engasjerer seg når det gjelder barn, dyr og opplagte situasjoner som er feil, slik som ts nevner, og at de ellers har et ganske innsnevret tankesett. Noen som selv er blitt mobbet blir nokså avstumpet perspektivmessig og klarer bare å engasjere seg i andres urett og lidelse når det fremkommer tydelig og går ut over de mest sårbare. En blir formet av traumer også.. Anonymkode: 526c3...d50
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Det var det samme når jeg jobbet i korps. Mye nedsnakking om andre foreldre mens enklere ble roset opp i skyene. At de ikke skjønner at noen har energi og pågangsmot herfra til skyene, klart de stiller opp på alt som skjer. De andre har ikke det eller de er veldig engasjert i andre foreninger. Jeg har tvillinger og de gikk i hver sin klasse på ungdomsskolen. Jeg kunne ikke dele meg og i den klassen jeg var minst i (fordi det ene barnet hadde noen utfordringer som måtte følges tett) var det mye snakk om foreldrene som ikke gadd komme. Anonymkode: 97b3b...8b0
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Mange voksne er ikke bedre enn barn/unge som mobber. Mest kjente er vel Trump, men de fleste får en dannelse etterhvert som man blir eldre Anonymkode: c0cb4...7fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå