Anonym-bruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Del Skrevet 4. desember 2022 Som oversikten sier. Jeg føler meg ikke vel i kroppen, og ønsker å gå ned i vekt. Er 174cm høy og veier 82 kg. Ønsker meg ned til ca 70 kg. Men jeg klarer bare ikke holde meg unna søtsaker. Kan gå en stund, men så sklir det ut. Dere som har klart å gå ned i vekt, hva gjorde dere med søtsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Del Skrevet 4. desember 2022 Det man ikke kjøper kan man ikke spise. Anonymkode: 8ce27...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Del Skrevet 4. desember 2022 Ikke ha det i hus og ikke spis det. Etter en måneds tid forsvinner lysten på noe søtt, men så fort du spiser eller drikker noe søtt igjen opprettholdes suget Anonymkode: 5c94d...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Del Skrevet 4. desember 2022 Ozempic! Anonymkode: 6caad...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 4. desember 2022 #5 Del Skrevet 4. desember 2022 det eneste som funker for meg er å spise bra mat som metter lenge. få et stabilt blodsukker, da kommer ikke søtsuget. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Del Skrevet 4. desember 2022 Mye fiber og grønnsaker. Kaffe. Anonymkode: 6c916...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Del Skrevet 4. desember 2022 Jeg spiste (og spiser) MYE frukt og grønnsaker, og kuttet ned drastisk på fettet. Da får man søtsuget 100% dekket av frukten også. Da jeg fant ut at det er fettet man må kutte ned på, og skjønte at jeg kunne spise så mye frukt, rå honning og (ren) lønnesirup jeg ville uten å legge på meg, spiste jeg nesten hele bokser med honning...var helt utsultet på sukker. Det vi trenger er egentlig rene karbohydrater, ikke i form av kaker og snop med masse dritt i, glutenmel og GMO massirup, men frukt, poteter, søtpoteter, gresskar og gode kornslag som havre, quinoa og hirse. Det er det jeg spiser nå, jeg holder meg slank og spiser så mye jeg vil. Anonymkode: 45dc7...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 4. desember 2022 #8 Del Skrevet 4. desember 2022 Anonym-bruker skrev (18 minutter siden): Dere som har klart å gå ned i vekt Bare å holde seg unna øl, og spesielt. i kombinasjon med snÆks (for den ene følger den andre) 😅... Dette er veldig sammenlignbart med å kutte ut "søtt". Unngå det som gjør at du har lyst på noe søtt, og bytt det ut med noe annet, eller i det minste demper søtsuget. . Bestem deg for mål, ikke sikt for lavt, og ikke for høyt (litt etter som hvilken type du er), og ha "motivet" GODT i bakhodet! Funker gull om du klarer å balansere det. Beste er egentlig å kutte ut ett eller to måltider, og spise deg stappa ( om du taåler/takler det)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 4. desember 2022 #9 Del Skrevet 4. desember 2022 Jo mindre sukker jeg spiser, desto mindre crawer jeg det. De første dagene etter et "sukkerkick" er litt vanskelige, men etter det mister jeg helt lysten på noe søtt, -til jeg sprekker og må på avvenning igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Del Skrevet 4. desember 2022 Det som funket for meg til slutt var fullstendig kutt. Ikke bare av søtsaker, men også andre mellommåltid og snack. Da bryter man vanen mellom mat=kos, og cravings forsvinner helt. Tre faste måltider om dagen, og man tenker aldri på søtt eller snop utenom. Anonymkode: 430ad...6c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg fungerer best med faste regler. Som at jeg har ikke lov å spise søtsaker utenom lørdagskvelden, men da kan jeg spise alt jeg vil. Det å gjøre søtsaker utilgjengelig, eller i det minste vanskeligere tilgjengelig, hjelper også. Anonymkode: 1da1f...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 9. desember 2022 #12 Del Skrevet 9. desember 2022 1. Ikke ha det i hus. 2. Lag en regel om at du spiser litt godteri kun på lørdager. 3. Ha en jevn måltidsrytme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Del Skrevet 9. desember 2022 Embla Othea skrev (50 minutter siden): 1. Ikke ha det i hus. 2. Lag en regel om at du spiser litt godteri kun på lørdager. 3. Ha en jevn måltidsrytme. For meg var det dette som ødela igjen og igjen. For da hadde jeg sug søndag, sug mandag, mulig også tirsdag. Det var bare ikke verdt det å måtte kjempe med viljestyrken igjen og igjen på den måten. Anonymkode: 430ad...6c2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg hadde godteri i hus, men hadde en regel om maks to ganger i uka. Å si kun lørdag fungerte dårlig for meg, for når jeg fikk lyst på noe tirsdag var det jo der og da jeg ville ha noe. Så jeg kunne spise litt tirsdag og litt fredag f.eks, men ikke mer. Litt strengere, men ikke for restriktivt. Husk at du skal leve slik en god stund, om ikke for alltid. Anonymkode: 264f1...6ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #15 Del Skrevet 17. desember 2022 Jeg syns det hjelper med lettbrus. Bruker også sukrin på bær osv. Kunstig søtning! Vet at mange er mot det, men for meg funker det fint😊 Aldri vært overvektig. Anonymkode: 6ded5...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #16 Del Skrevet 17. desember 2022 Satte meg inn i dette når jeg kuttet ut... Dessverre vokser vi opp med lørsdagsgodt i Norge, at der lov å kose seg pga lørdagen. Vi vokser opp med mye dårlig mat i Norge, utrolig dårlig kostvaner. Kose-seg psykologien er morsom, du spiser noe som stimulerer de rette reseptorene i hjernen din...som igjen gjør at dette vil du ha mer. Det vet de som designer matprodukter, lurer oss til å bli avhengige. Så putter de inn rimelige e-stoffer for å spare penger, som igjen ødelegger vår tarmhelse. Smaksrik mat gjør også at man kan spise mer av ting. Så her handler det om disiplin. Du må jobbe med det mentale, ditt psykologisk forhold til mat generelt. Ta gode valg, kutt og godterier 100%, glem alt som heter litt eller lov på lørdager fordi det er helg. Om du spiser et kakestykker/desserter noen ganger i året; null problem. Slutt å kjøp det som ikke skal spises, er du som tar valget i butikken. Er her du skal lære det å reflektere, når du står foran godtehylla; trenger jeg dette? Gjør dette livet mitt bedre? Å ødelegge helsen min med søppel mat som er proppet av e-stoffer? Jeg har selv gått 2år uten å spise "godteri", det jeg har spist til jul/bursdager er litt kake. Men ikke hver gang, nå har jeg et helt annet syn på dette. Vet hva det er, så gir meg ikke noe lenger. Er avvendt. Ikke erstatt dette med noe annet, det er ikke løsningen. Utfra alt du skriver så er det jo abstinenser og psykisk. Anonymkode: 851ca...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #17 Del Skrevet 17. desember 2022 Har prøvd hypnose. Det virker! Anbefales! Anonymkode: 7ce02...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå